3. Multimedijska predstavitev – Spletni bonton
(vir: Lasten izdelek s pomočjo programa Canva)
Pozdravljeni!
V okviru projektne naloge pri predmetu IKT, sem za 3. nalogo izdelala multimedijsko predstavitev z naslovom Spletni bonton, saj sem imela o tej temi največ predznanja ter menim, da je ta tema še kako pomembna med otroki, ki se o spletu učijo in med starejšimi, ki bi morali svoje znanje o spletu nadgraditi – spoznati spletni bonton. Dandanes je splet del vsakdana skoraj vsakega odraslega človeka, prav tako pa je večina otrok (osnovnošolskih) že zelo vpletena v življenje z spletom. Zato menim, da je za otroke zelo pomembno, da so s to temo seznanjeni že zelo zgodaj, saj je spletni bonton enako pomemben kot bonton vsakdana. Mojo predstavitev sem zasnovala tako, da bo zanimiva vsem generacijam, ki bi se želele podučiti o spletnem bontonu ali zgolj obnoviti svoje znanje. Veliko ljudi se ne zaveda, da obstajajo tudi pravila lepega vedenja pri uporabi mobilnega telefona in spleta. Ker pa danes poteka velika večina komunikacije preko tovrstnih naprav in tehnologij, je zelo pomembno, da vsakdo ve, kaj je na spletu dopustno in kaj ne, ter kako se lepo vesti na spletu in pri uporabi mobilnih naprav. Čeprav je o tej temi že veliko napisano in rečeno, še vedno najdemo na spletu osebe, ki kršijo spletni bonton. Lahko naletimo predvsem na sovražni govor, žaljenje, grožnje, konflikte, nasilne in sporne vsebine, … Moj cilj je ozavestiti čim več ljudi o spletnem bontonu in jim približati pravila, zato sem tudi mojo predstavitev usmerila predvsem v pravila in napotke, kako se obnašati na spletu. Poleg tega sem v nalogo vključila tudi spletno stran, kjer lahko kdorkoli prijavi neprimerno vedenje na spletu. Spletno stran tudi sama do sedaj nisem poznala in bi jo zato rada približala čimveč ljudem, saj se s spletnim nasiljem v večini soočamo vsakdan.
Predstavitev sem oblikovala v PowerPoint programu, zajema pa velik nabor slik povezanih z spletnim bontonom, nekaj lastnih slik, ki sem jih predhodno sama oblikovala. Prav tako zajema tudi kratek video posnetek o lažjem razumevanju spletnega bontona in spletno stran, ki sem jo že omenila. V celoti je predstavitev namenjena pravilom spletnega bontona oz. kaj lahko in kaj ne smemo početi na spletu in ob uporabi mobilnega telefona.
Multimedijska predstavitev
SPLETNI BONTON(klikni)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Uporabljeni programi in viri:
- PowerPoint – program, v katerem je izdelana predstavitev
- Pixabay – slike v predstavitvi
- Inkscape – vektorska slika (izdelava)
- PhotoScape X – urejanje osebnih slik (lastnoročno zajete)
- Canva – izdelava posterja
- CreativeCommons – licence
- YouTube – video v predstavitvi
- Spletno oko – spletna stran uporabljena v predstavitvi
- https://safe.si/nasveti/obnasanje-na-spletu/spletni-in-mobilni-bonton
- https://www.studentski-servis.com/kariera/spletni-bonton
- https://www.leemeta.si/blog/jezikovne-dileme/pozdravljeni-g-spletni-bonton
- https://varno-zavetje.si/netiquette-ali-internetni-bonton/
Refleksija in samovrednotenje
V tem projektu sem uporabila PowerPoint, ki ga že dobro poznam. Uporaba PP ni zahtevna, sem se pa naučila, kako ustaviti povezavo spletne strani in povezavo video posnetka v sliko (ko klikneš na sliko, se odpre na spletu spletna stran, ki jo želiš uporabiti oz. se odpre video posnetek, ki si ga vključil v predstavitev). To se mi zdi zelo uporabno, saj je predstavitev lepša (ker ni povezav vidnih), ter izgleda boljše. Prav tako sem se naučila dodajati zvok ob različnih animacijah (to storitev omogoča PowerPoint).
Ker sem celotni predstavitvi namenila največ časa do sedaj, menimm, da tudi če bi ga imela več na razpolago, se predstavitev nebi veliko razlikovala od sedanje. Mogoče bi več slik zajela jaz in jih uredila v PhotoScape X programu. Z veseljem bi dodala še kakšen poster, da bi izgledalo bolj zanimivo in zabavno. Morda bi več časa posvetila urejanju predstavitve. Vendar sem z izdelkom zelo zadovoljna, zato ga nebi veliko spreminjala.
Največ časa sem posvetila iskanju literature in branju, ter preurejanju in pisanju besedila na prosojnicah. Želela sem se res osredotočiti na najbolj pomembna pravila, zato sem prebrskala kar veliko virov in jih med seboj primerjala. Ko sem zapisala besedilo na prosojnice, mi je veliko časa pobralo iskanje prave fotografije na Pixabayju, saj program ni imel veliko fotografij na temo spletni bonton. Zato sem v predstavitev vključila tudi lastne fotografije.
Menim, da sem predstavitev dobro oblikovala. Najprej sem se osredotočila na tekst in literaturo (vsa pravila so strokovna in večkrat preverjena). Nato sem se osredotočila na zahteve, kot so npr. kaj naj predstavitev vsebuje, ter dodala še nekaj svojih idej, kar se mi zdi dodaten plus. Upoštevala sem vse smernice, ki so bile predhodno dodane, poleg tega pa sem v predstavitev in objavo vključila še sebe (svoje ideje, ustvarjalnost). Menim, da je predstavitev korektna, vsebinsko smiselna in zanimiva. Sama sem s predstavitvijo zadovoljna.
Pridobljeno znanje bom najprej skušala sama usvojiti, saj sem opazila, da nisem poznala vseh pravil. Definitivno bom pa svoje znanje predala bodočim učencem in upam da tudi njihovim staršem. V izdelavi predstavitve sem uživala, saj od vedno rada delam PowerPoint predstavitve, ter vsakič znova nadgradim svoje znanje z nečim novim. To bom v prihodnje uporabljala pri ostalih predstavitvah, ter tudi kasneje v poklicu in v življenju.
Pri projektu mi je bilo najljubše oblikovanje predsravitve ter iskanje idej, kako bi jo lahko nadgradila. Zanimivo mi je bilo iskanje fotografij in povezovanje besedila s fotografijami. Nekoliko manj zabavno mi je bilo iskanje in branje literature, ter delanje osnutka predstavitve.
Sam projekt mi je bil zelo zabaven in zanimiv, osebno ga ne bi spreminjala. menim, da sem se veliko naučila tako o sami snovi ter o programu PowerPoint. Z veseljem bi takšno nalogo še kdaj naredila.
Avtorica: Kaja Kostantino
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk
Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT), 1. letnik
11. maj 2020
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.