1 KREIRAM SPLET
Pozdravljeni!
Sem Patricija in sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Za ta študij sem se odločila, ker me zelo veseli delo z otroki. Poleg tega pa se rada ukvarjam tudi z glasbo, hodim v hribe, šivam, se družim s prijatelji in iščem nove hobije in stvari, ki bi mi bile všeč.
DOSEDANJA RABA IKT
Z IKT sem se prvič spoznala v osnovni šoli, ko smo pri različnih predmetih postopoma spoznavali računalniške programe, igre, internet in vse nevarnosti, ki jih prinaša. Na predmetni stopnji smo redno izdelovali Powerpoint predstavitve, ki so naše referate in seminarske naloge popestrile. Veliko smo uporabljali tudi microsoft word. Pri predmetu tehnika in tehnologija smo se srečali s programom cicicat, kjer smo risali naše prve načrte za različne predmete. V srednji šoli pa smo veliko pozornosti posvetili internetnim programom kot so Kahoot, Prezi, 1ka… Nekatere programe smo uporabili za popestritev govornih nastopov, druge pa za zbiranje podatkov pri izvajanju različnih anket.
Nekaj programom pa sem spoznala tudi letos preko študija.
POMEN IKT V BODOČEM POKLICU
Zadnja desetletja smo na področju tehnologije lahko opazili velik napredek in posledično smo ljudje vsak dan obkroženi z njo na različnih področjih. Zato ni nič čudnega, da je postala pomembna tudi na področju šolstva. Tako je stara redovalnica nadomeščena s programom eAsistent, malice se naročajo preko programa Lo.polis in starši z učitelji večinoma komunicirajo preko e-pošte. Vse to so stvari, ki tako učiteljem kot staršem olajšajo svoje delo. Moramo pa biti pozorni, da ob tem napredku sledimo tudi vsem možnim nevarnostim, ki pretijo na nas in naše učence in jih učimo, da bodo sposobni za uporabo tehnologije in bodo sami prepoznali vse nevarnosti. Otrokom je posebno zanimiva uporaba tehnologije za namene zabave. Prav tu pa naletimo na največ nevarnosti. Toda, če zgodaj naučimo otroke o spletne bontonu menim, da lahko te nevarnosti zmanjšamo.
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Ta projektna naloga me je spodbudila, da sem začela bolj razmišljati o uporabi IKT. Bolj se zavedam koliko odgovornosti bom kot bodoča učiteljica nosila, saj moram učence ustrezno pripraviti na življenje v svetu kjer prevladuje tehnologija. Zavedam se tako pozitivnih učinkov tehnologije kot tudi negativnih. Da bi se negativne čim manj opazilo pa se moramo ustrezno pripraviti in izobraziti o tehnologiji. Sama jo bom največ uporabljala za popestritev učnih ur, izdelovanje izročkov, komuniciranje s starši… Tako vem, da je zelo pomembno, da imam dovolj znanja o spletnem bontonu, o uporabi ustrezne licence in mnogih drugih stvareh.
Avtorica: Patricija Tehovnik, 1. letnik razrednega pouka (Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani)
Mentorica: as. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT)
Študijsko leto: 2019/20
Medvode, 4.8. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.