Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem študentska prvega letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete v Ljubljani. Izbira študijske smeri mi je predstavljala velik izziv, saj nisem bila prepričana, ali je poklic učitelja ustrezna odločitev. Ker me delo z otroki veseli, poleg tega pa rada ustvarjam in podajam novo znanje drugim, sem se odločila za smer Razredni pouk.
Sebe bi opisala kot radodarno, komunikativno in včasih malo sramežljivo in zmedeno dekle. Rada prisluhnem ljudem v stiski in jim s svojimi dobronamernimi nasveti poskušam pomagati. Od nekdaj sem bila bolj tiha in podrobno spremljala svet okrog sebe.
Glasba ima že od malega posebno mesto v mojem srcu. Večkrat me pomiri in mi ohrani »mirno glavo«. Prav zato svoj prosti čas namenim ustvarjanju novih glasbenih del in učenju igranja na različne instrumente. Uživam tudi v spoznavanju različnih umetniških del in odkrivanju skritih kotičkov narave.
DOSEDANJA UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
Tehnologija se v današnjem času nenehno in hitro spreminja, zato je potrebno konstantno spremljanje in poučevanje o rabi računalnikov, programov, televizije, in drugih tehnoloških naprav.
Že od malega me je zanaimalo delo z računlaniki. Večkrat sem spraševala starejšega brata o uporabi računalniških programov in igric. Lahko bi se opredelila kot » otrok tehnologije«, saj sem konstantno spremljala in se učila o nadgradnji tehnologije.
Še danes me zanima delo z računalniki. Rada obdelujem in ustvarjam videe in slike. Računalnik pa tudi uporabljam za ohranjanje stikov s prijatelji, pa tudi za sprotitvene namene. Večkrat mi koristi za iskanje informacij, za izobrazbo pri izdelavi projektnih in seminarskih nalog, itd. Menim, da je uporaba IKT tehnologije, predvsem v današnjem času, zelo pomembna, saj je postala del našega vsakdana.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V SVOJEM BODOČEM POKLICU
Menim, da je uporaba IKT tehnologije v razredu pomembna. Otroci morajo biti informirani o delu z računalniki, programi, ki se jih uporablja med poukom, ali pa pri domačem delu. Pomembno je tudi, da obvladajo iskanje zanesljivih virov na spletu. Ta je postal dostopen skorajda vsakemu posamezniku, zato je postalo nabiranje verodostojnih podatkov velik izziv. Pomembno je tudi, da otroke spodbujamo k varni uporabi interneta in jih ozavestimo o morebitnih prevarah. V ta namen bi bile lahko organizirane delavnice na temo »Varnost na spletu«.
Seveda pa je pomembno, da se pri uporabi IKT tehnologije ne pretirava. Tako učitelji kot tudi starši morajo spodbujati otroke k iskanju novih informacij v knjigah in učbenikih. Otroci ne smejo zgubiti stika z resničnim svetom. Uporaba tehnologije ne sme prekoračiti meja. Vse več je ljudi, ki ne znajo komunicirati v živo, kar je zelo zastrahujoče. Prav zato je pravilno, da se šolski sistem, pa tudi starši, zavedajo o pravilni uporabi IKT tehnologije.
Če povzamem, IKT tehnologija je v šolskem sistemu pomemba, saj se tehnologija nenehno spreminja. Pomembno pa je tudi to, da se otroke spodbuja k samoraziskovanju, k neposredni komunikaciji z ljudmi, na štiri oči.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Rekla bi, da mi je projekt predvsem pobližje predstavil samo področje in vse majhne podrobnosti varnosti na spletu. Iskreno pred pričujočim projektom o tej temi nikakor nisem razmišljala, vsaj ne do tolikšne mere, in ker živimo v časih, ko so spletna medmrežja praktično neizbežna, menim, da je vsakršno novo znanje lahko v veliko pomoč, še zlasti ko gre za aspekte varnosti. Prav tako mi je projekt dal priložnost za znatno razširjanje obzorij, kar se grafičnega oblikovanja tiče.
Zavedam se, da je pri vseh projektih vedno prostora za izboljšave, za to tudi tukaj nikakor ne bi odlašala, četudi sem s končnim produktom iskreno zadovoljna. Najverjetneje bi dodaten čas porabila za bolj poglobljeno analizo področja varnosti na spletu, zagotovo bi si vzela več časa za razmislek o tem, kako bi predelano gradivo najbolj sistemaično predstavila.
Daleč največ časa sem posvetila vektorski grafiki, saj sem se z le to praktično prvič ukvarjala. Delo je seveda s sabo prineslo nov program, z njim neke nove načine dela, lahko bi rekli določene finese, za osvojitev katerih novinec preprosto potrebuje nekaj “kilometrine”.
Brez dvoma sem se potrudila kolikor sem le lahko, da bi svoj projekt dovršila na način, ki bi ustrezal vsem postavljenim kriterijem. Mislim, da sem bila tukaj precej uspešna, vsaj po mojem mnenju, je projekt vsebinsko dovolj bogat in tehnično ravno prav konstruiran. Svoje znanje sem skušala čim spretnejše uporabiti in s končnim izdelkom sem več kot zadovoljna.
Nova pridobljena znanja bodo vsekakor uporabna, denimo za raznovrstne strategije učenja, za interaktivnejše variante učnega procesa, po drugi strani pa tudi za ustvarjanje kakšnih plakatov, letakov, itd.
Najljubša stvar mi je bila pravzaprav to, da mi je bila sploh ponujena možnost dodatnega dela grafičnega oblikovanja, slednje me namreč od nekdaj zelo veseli. Všeč mi je bilo tudi to, da sem spoznala nove programe, nove tehnike in prijeme, katere bom od zdaj naprej lahko uporabljala tudi pri samostojnem udejstvovanju. Stvar, ki jo gre izpostaviti in ki zadeva tiste slabe plati pričujoče delovne izkušnje, je ta, da zna biti tovrstno delo na trenutke ultra precizno in zamudno ter stem precej utrujajoče.
Mislim, da bi, kot sem omenila že prej, dosti več časa porabila da razmislim, kako bi temo varnosti na spletu predstaviti z bolj poglobljenim zanosom. Menim namreč, da zna biti ta tema, še posebej za ljudi, ki so kompetentnejši, kar se upravljanja s tehnologijo tiče (oz. vsaj mislijo da so), precej dolgočasna. Tako mislim, da bi bilo zares pametno, da je predstavitev teme kar se da premišljena in optimizirana za specifično ciljno publiko.
Avtorica: CHES
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 18. 8. 2021