IKT v mojem življenju
Hej! Sem Karin in obiskujem Pedagoško fakulteto v Ljubljani. Zanima me zelo veliko stvari – rada imam glasbo, rada pečem slaščice, obožujem živali in ne znam si predstavljati življenja brez potovanj. Rada preživljam čas v naravi in se odmaknem od mestnega vrveža.
Uporaba IKT tehnologije do sedaj
Moje prvo srečanje z IKT tehnlogijo se je zgodilo v osnovni šoli. Sprva sem tehnologijo uporabljala predvsem za šolske namene, kasneje pa se je ta uporaba razširila tudi na druga področja v mojem življenju.
Svoj prvi telefon sem dobila v 5.razredu osnovne šole, pa še tega sem imela bolj zato, da so me starši lahko poklicali. Če sem potrebovala informacije za šolske namene, sem uporabila računalnik od staršev. Moj oče tudi sam goji ljubezen do IKT tehnologije, zato sem ob izdelavi power pointov vedno imela na voljo njegovo pomoč. Moja šola je bila bolj staromodna in nas o uporabi IKT tehnologije ni kaj dosti podučila, zato je bila moja uporaba le-te bolj skopa. Ni imela recimo interaktivnih tabel, ampak grafoskope. Spomnim se samo, da smo imeli eno izobraževanje na temo varnosti na internetu, ki nam je podalo kar nekaj uporabnih informacij.
S prihodom v gimnazijo se je moja uporaba IKT tehnologije drastično spremenila, že samo zato, ker me je na urniku čakal predmet informatika. Moram reči, da me sprva predmet ni zanimal, potem pa se je izkazal za kar uporabnega 🙂 Naučila sem se veliko o programih, za katere sem do tedaj mislila, da jih znam uporabljati. Vedno več sem uporabljala splet za iskanje podatkov za razne seminarske naloge in pozabila na dejstvo, da obstajajo knjižnice. Povečala se je tudi uporaba tehnologije za osebno rabo, saj sem veliko več časa preživela na družbenih omrežjih, kot so na primer Instagram, Facebook, Snapchat, Youtube itd. S tem ko smo v šoli morali montirati video posnetke, sem se veliko naučila tudi o avtorskih pravicah. IKT tehnologija je v srednji šoli zame dobila velik pomen tako za šolsko kot osebno rabo.
Kaj pa zdaj na faksu? Že recimo dejstvo, kaj vse ponuja Arnes, me je pozitivno presenetilo, tako da zaenkrat bom rekla samo to, da se znova in znova naučim kaj novega 🙂
Technology by KK is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
IKT tehnologija in razredni pouk
Zdi se mi, da je v današnjem tehnološko naprednem svetu ozaveščanje o uporabi IKT tehnologije pomembno že od malih nog. Kar se pa tiče mene kot učiteljice, pa je zelo pomembno, da vem, kako rokovati s temi stvarmi. Vsekakor bi bilo neprimerno, če bi na učni list prilepila sliko, ki je ne bi smela, ker bi s tem kršila pravice avtorja. Za toliko stare učence ima zelo velik pomen vizualno gradivo, zato je pomembno, da razvijam svoje digitalne komeptence. Pomembno se mi zdi, da tudi sama vem, kje lahko najdem gradiva, ustvarjam učne liste, učne video posnetke itd. Prav tako moram znati navesti vire, za uporabljene zadeve. Recimo takole – IKT tehnologija mi bo olajšala delo pri mojemu bodočemu poklicu. Na primer že zdaj, ko inštruiram punčko v 3. razredu, mi je zelo v pomoč stran z vajami za poštevanko, ki jo navajam spodaj.
https://interaktivne-vaje.si/matematika/mat_100/racunam_do_100_postevanka_1.html
Refleksija in samovrednotenje
V tem projektu sem se naučila veliko novega. Počutila sem se, kot da sem začela pisati svoj blog. Prvič sem objavljala prispevek na spletni strani. Mislila sem, da že vse vem o avtorskih pravicah, ker sem veliko znanja pridobila že v srednji šoli, a sem se s tem projektom naučila še veliko novega. Nisem vedela, da lahko ustvarim svojo licenco, vedela pa sem, da vse slike, ki so na voljo na internetu niso za uporabo. Razvozlala sem tudi pomen “simbolov” ob slikah.
Če bi imela več časa, bi se malo poigrala s funkcijami, ki jih spletna objava ponuja – recimo poskusila bi, da bi bil moj prispevek vizualno bolj privlačen. Največ časa sem posvetila sami vsebini, saj se mi zdi zelo pomembno, kako predstavim svoje mnenje. Seveda sem nekaj časa namenila tudi izbiri primerne slike in njeni primerni označitvi, saj je to zelo pomembno. Moje delo se mi glede na dane kriterije zdi primerno, seveda, se pa vedno da še kaj izboljšati.
Projektna naloga mi je dala veliko znanja, ki mi bo prišel prav na mojem študijskem in učiteljskem potovanju. Pomembno je, da vem, da ne morem kar vsak slike uporabiti za svojo predstavitev ali pa seminarsko nalogo. Pravt tako je pomembno, da kot učitlejica vem, kje najti določena gradiva in kako jih ustrezno posredovati učencem.
Pri projektu mi je bilo najljubše to, da sem se počutila kot blogerka, bilo pa je tudi zelo zanimivo ustvariti licenco za svojo lastno sliko. Po resnici povedano, mi je bil manj ljub prvi tematski del, tj. uporabljanje IKT tehnologije do zdaj, saj sem o tej temi že velikokrat govorila. Zelo pa mi je bilo všeč, da sem morala razmisliti, kako bo to znanje prispevalo k mojemu bodočemu poklicu. Da zaokrožim, projekt se mi zdi dobro zasnovan, zato ne bi spreminjala ničesar.
Tehnološko znanje je zelo dragoceno, saj se brez njega lahko v današnjem digitalnem svetu izgubimo.