KREIRAM SPLET
IME IN PRIIMEK AVTORJA: Ana Zidar
IME IN PRIIMEK MENTORJA: asist. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovka Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER, PREDMET IN LETNIK ŠTUDIJA: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
PRIPADNOST UNIVERZI IN ČLANICI: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
DATUM NASTANKA: 1.8. 2022
Ojla! Sem Ana Zidar in prihajam iz okolice Litije. Prejšnje šolsko leto sem zaključila srednješolsko izobraževanje na Gimnazija Litija, nato pa sem se vpisala na Pedagoško fakulteto v Ljubljani. Poklic učiteljice je namreč tisti, katerega si želim opravljati že od nekdaj.
V prostem času se rada družim s prijatelji in pripravljam piknike in brunche. To mi je vedno v zelo veliko veselje. Najraje pa vzamem svojega leto dni starega psička Kaia in se z njim odpravim na sprehod.
UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
Z IKT tehnologijo se srečujem na dnevni bazi. Današnja doba z modernimi in tehnološko dovršenimi napravami in vsemi aplikacijami namreč ponuja veliko možnosti za ohranjanje stikov s prijatelji in bližnjimi, pa tudi ogromno različnih možnosti za preživljanje prostega časa. Poleg tega tehnologijo v veliki meri uporabljam tudi za študijske namene, npr. pri izdelavi PowerPoint predstavitev, uporabi Worda, itd. Uporabo tehnologije sem še povečala v času šolanja na daljavo, ko smo imeli pouk preko zooma, teamsov, komunicirali pa smo tudi preko elektronske pošte in seveda socialnih omrežij.
Kljub temu, da sem s tehnologijo v stiku vsak dan, se velikokrat spopadam z najrazličnejšimi izzivi na področju uporabe IKT. Zato sem zelo vesela, da imamo v tem semestru predmet, ki ponuja velik nabor znanj s tega področja, katera nam bodo prišla prav predvsem pri opravljanju našega bodočega poklica.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V ŠOLSTVU
Ravno zato, ker je IKT tehnologija praktično kreator našega življenja, je pomembno, da otroke že v nižjih razredih vpeljemo v svet tehnologije in jim pokažemo, kako na pravilen in varen način najbolje izkoristiti vse, kar nam pametne naprave omogočajo. Poleg tega, da učence naučimo uporabe tehnologije, lahko z njeno pomočjo tudi popestrimo različne snovi (npr. s predstavitvami, fotografijami, posnetki, filmi, igricami, itd.) in jim s tem neko področje tudi bolj približamo.
Učitelji z uporabo tehnologije prav tako ne smejo pretiravati, saj so otroci že tako v veliki meri izpostavljeni le-tej.
Zelo pomembno pri delu učitelja v povezavi s tehnologijo pa je, da svoje učence seznani z varnostjo na internetu, zlorabami podatkov, deljenjem osebnih vsebin, itd., saj je v današnjem času zlorab na spletu vedno več.
https://solazaravnatelje.si/ISBN/961-6637-04-5.pdf
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Všeč mi je bilo, da mi je ta naloga dala možnost razmisleka o tehnologiji, o kateri pa (pre)malokrat razmišljamo na tak način. Tehnologija nas je tako prevzela, da se je velikokrat sploh ne zavedamo zares. Poleg tega sem začela razmišljati o tem, kako pomembno je, da otroke v šolah naučimo varne in ustrezne uporabe interneta in jim pokažemo pripomočke, s katerim si lahko pomagajo in olajšajo življenje, hkrati pa jih zaščitimo pred zlorabami in nevarnostmi.
Kljub temu, da imam z nalogami pri IKT nemalokrat težave in mi vzamejo kar nekaj časa, sem vesela, da jih imamo, saj nam razširijo obzorja in ponudijo možnost rokovanja s programi, ki jih sicer ne uporabljamo, nam bodo pa gotovo v prihodnje prišli še zelo prav.
Največ časa sem posvetila izdelovanju licenc, saj mi je bilo to čisto tuje, saj jih v srednji šoli nikoli nismo izdelovali. Posledično je bilo zame ustvarjanje licenc zahtevno in najmanj ljubo. Všeč pa mi je bilo, kako so me kratka navodila projektne naloge pripeljala do toliko različnih mislih in v meni prebudila veliko razmišljanja.
Zdi se mi, da sem sledila vsem navodilom te naloge in razmišljala o stvareh, h katerim me je naloga vodila.
Znanje, pridobljeno pri tej projektni nalogi, bom v prihodnje gotovo s pridom uporabila. Zelo prav mi bodo prišle vse na novo pridobljene vsebine s področja tehnologije, še posebej pri seminarskih nalogah. Pri opravljanju svojega poklica pa bom rokovala z različnimi viri, slikami, povezavami, ki jih bom morala ustrezno opremiti z licencami.
Projektne naloge ne bi spreminjala, saj se mi zdi pomembno, da sem razmislila o svojem odnosu do IKT tehnologije in pomenu le-te pri mojem šolanju danes in poučevanju otrok čez nekaj let.
Avtorica: Ana Zidar
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Razredni pouk, 1. letnik, IKT
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Datum: 1.8. 2022
Projektna naloga Kreiram splet © 2022 by An(j)a is licensed under CC BY-NC 4.0