PREDSTAVITEV NA RAZLIČNE NAČINE :)
Na začetku osnovne šole se učenci naučijo pripraviti in predstaviti predstavitev s pomočjo plakata. Na njem imajo napisane vse ključne informacije in fotografije, ki so pomembne, da lahko dobro predstavijo svojo temo. Zalo kmalu pa se učenci srečajo z izdelovanjem predstavitev z digitalnimi prosojnicami. Veliko učencem to predstavlja velike probleme, zato je pomembno, da učenci dobijo ustrezne napotke, saj je potem vse skupaj zelo preprosto.
V nadaljevanju si poglejmo, kako že znamo pripraviti plakat in kaj lahko uporabimo namesto njega.
KAKO NAREDIMO PLAKAT
Najprej na računalniku poiščemo različne podatke, jih uredimo, prepišemo na roke ali natipkamo v Word in jih natisnemo.
PRIPRAVA ZA PLAKAT (pred urejanjem) by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
PRIPRAVA ZA PLAKAT (po urejanju) by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Nato jih izrežemo in in prilepimo na šeleshamer. Tako dobimo plakat za predstavitev.
PLAKAT (po urejanju) by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
PLAKAT (po urejanju) by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
KAKO PA LAHKO IZVEDEMO PREDSTAVITEV BREZ PLAKATA?
Učenci lahko za izdelovanje digitalne predstavitve uporabljajo različne spletne pripomočke, kot so Canva, Powerpoint, Prezi itd. Z vsemi tremi lahko predstavitev predstavimo praktično na enak način kot s plakatom. Vendar imamo več prostora, več možnosti in več priložnosti za raznolikost pri predstavitvi. Programi so si različni glede na funkcije, grafike, možnosti oblikovanja itd.
KAJ PRAVI SLONEČEK BINE by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
POSTOPEK UREJANJE RASTRSKE SLIKE
Rastrsko sliko sem urejala v programu PhotoScape.
- Najprej sem med dokumenti na računalniku poiskala želeno sliko.
- Nato sem uporabila save – jpeg quality 80 % in save as.
- Nato sem določila ime slike.
- Uporabila sem funkcijo resize – reduce the longer length: 1000 px in ponovno shranila.
- Potem sem sliko uredila: spremenila barvni odtenek, dodala nalepke, besedilo itd.
- Na zadnji sliki pa je še posnetek urejanja besedila na sliki.
Navodila za rastrsko sliko by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
POSTOPEK UREJANJA VEKTORSKE SLIKE
Vektorsko sliko sem urejala v programu Inkscape.
- Najprej sem delovni list obrnila vodoravno: poglej – usmerjenost – zasukaj v smeri urinega kazalca.
- Nato sem s funkcijo riši krivulje in ravne črte narisala osnutek glave slončka.
- Označila sem barva poteze: x in določita zapolnitveno barvo.
- Potem sem s funkcijo uredi pot po vozliščih uredila glavo slončka v smiselno obliko.
- Potem sem naredila rilec, ga s funkcijo uredi po vozliščih oblikovala. Prestavila čez krog glave in s pomočjo funkcije izberi barve iz slike spremenila barvo rilca.
- Potem sem krog glave skopirala, označila skopiran krog in rilec ter naredila presek: pot – presek. V nadaljevanju sem vsak del slončka naredila po enakem postopku, kot je zgoraj opisano za glavo slončka.
- Tako sem dobila vektorsko grafiko slončka.
- Potem sem dodala še besedilo in narisala puščice.
- Na koncu pa sem datoteko izvozila v PNG formatu.
Navodila za vektorsko sliko by M&M is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
VREDNOTENJE IN SAMOREFLEKSIJA
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? Pri tem projektu sem se naučila veliko veliko novega. Nikoli si nisem mislila, da mi bo to delo tako zanimivo. Naučila sem, se kaj sploh je razlika med vektorsko in rastrsko grafiko in kako z njima lahko vsebine naredimo še bolj zanimive in še bolj privlačne. Naučila sem se tudi uporabljanja teh dveh programov, ki smo jih pri projektni nalogi uporabljali.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Zagotovo bi uredila še več slik, naredila še več vektorskih grafik in morda tudi kakšno še bolj zakomplicirano. Sicer sem pa v to projektno nalogo vložila veliko časa in menim, da je naloga konkretno nadgradila moje znanje na tem področju.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Mislim, da vektorski grafiki slončka. Ker je zame to čisto novo področje in ker sem se želela tega dobro naučiti. Želela sem tudi motiv, ki ima veliko elementov, veliko urejanja, ustvarjanja in menim, da ta slonček to tudi je.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Kateri element kriterija je bil najtežji za realizacijo? Svoje delo ocenjujem odlično, saj vem, da sem se praktično vse naučila na novo in to tudi sama naredila. Za vse kriterije sem poskušala najti rešitve, največ časa pa mi je vzela vektorska grafika kot taka, saj je pred tem res nisem poznala nič.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Sedaj vem, da če si želim neko grafiko, jo lahko brez težav naredim tudi sama. Zagotovo bo trajalo dlje časa, kot če bi jo samo prilepila s spleta, ampak verjamem, da mi bo to na moji poklicni poti uporaben in predvsem velikokrat uporabljen pripomoček.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Projekt mi je bil v celoti všeč, veliko sem se naučila in z veseljem sem ga izvajala. Najmanj mi je všeč pisanje vsega besedila, ki je zraven slik.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? Ničesar.