PRETVORBA: PREDSTAVITEV S PLAKATOM 📚 → PREDSTAVITEV V CANVI 🎥💻
Tako za predstavitev s plakatom kot tudi za predstavitev s pomočjo Canve, potrebujemo ustrezno pripravo in zbiranje podatkov. Najprej moramo določiti nekaj ključnih podatkov, da lahko poiščemo ostale informacije, ki jih bomo s to predstavitvijo tudi posredovali. Pa poglejmo, kaj moramo narediti.
Navodila za predstavitev by M&M is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V spodnjem videu si poglejmo, kako ustrezno naredimo plakat na določeno temo. V našem primeru imamo predstavitev na temo: Milka čokolado s celimi lešniki.
Naredimo skupaj plakat za predstavitev 🙂 by M&M is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Predstavitev lahko naredimo tudi s pomočjo računalniških programov, kot so Canva, Prezi, Powerpoint itd. To nam omogoča, da:
- je lahko predstavitev bolj zanimiva, saj poslušalci ne vedo, kaj bo sledilo v nadaljevanju,
- lahko naredimo veliko drsnic in s tem ne porabimo veliko papirja in lepila,
- neomejeno lahko popravljamo in spreminjamo vse dele predstavitve,
- neomejeno lahko uporabljamo grafike, slike in ostale učinke, ki nam jih ponuja program v katerem ustvarjamo,
- v predstavitev lahko vključimo tudi video gradivo in še mnogo drugih stvari.
V nadaljevanju si oglejmo video, kako to isto predstavitev Milka čokolade s celimi lešniki naredimo v računalniškem programu, imenovanem Canva.
Predstavitev v Canvi by M&M is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pri predstavitvi, ki jo naredimo s pomočjo računalniškim programov moramo paziti:
- da na prosojnicah ni preveč besedila,
- da so stvari estetsko in smiselno razporejene,
- da so ustrezni barvni odtenki, velikost in vrste pisave,
- da ne uporabimo preveč različnih učinkov (preveč različnih je hitro moteče).
Lahko se poizkusite tudi sami in boste videli, kako so lahko predstavitve še bolj zanimive, tako za ustvarjalca kot tudi za poslušalca.
KAJ PREDSTAVLJAJO VIDEO POSNETKI
V PRVEM VIDEOPOSNETKU je prikazan postopek, kako pripravimo plakat za predstavitev na temo čokolade s celimi lešniki. Na razumljiv in zanimiv način je predstavljen celoten postopek, ki gledalca pripelje to končnega cilja. V videoposnetku so tudi interaktivne naloge, ki preverjajo poslušalčevo zbranost in razumevanje tematike posnetka.
- NAMEN: Posnetek je narejen z namenom, da bi učenci lažje, hitreje razumeli, kako narediti predstavitev ter da bi lahko tudi kasneje doma samostojno pripravili plakat.
- CILJNA PUBLIKA: Ciljna publika so učenci nižjih razredov.
- CILJI: Učenci v videu vidijo dejanski prikaz, kako narediti plakat za predstavitev. Učenci lahko samostojno naredijo plakat, brez velike pomoči staršev. Učenci urijo svoje razumevanje ob poslušanju in gledanju videoposnetka.
V DRUGEM VIDEOPOSNETKU je prikazan postopek urejanja in ustvarjanja predstavitve v programu Canva. Vse kar smo v prejšnjem posnetku videli in naredili v obliko plakata, smo v tem posnetku pretvorili v obliko predstavitev s Canvo. Tematika predstavitve ostaja čokolada s celimi lešniki. V posnetku pa so tudi vstavljena vprašanja, ki preverjajo poslušalčevo zbranost in razumevanje.
- NAMEN: Posnetek je narejen z namenom, da bi učenci videli in razumeli kako lahko predstavitev naredijo tudi v Canvi. In da bi spoznali nov način ustvarjanja predstavitve.
- CILJNA PUBLIKA: Ciljna publika so učenci nižjih in višjih razredov.
- CILJI: Učenci v videu vidijo dejanski prikaz, kako narediti predstavitev v računalniškem programu Canva. Učenci spoznajo osnovne postopke in načine urejanja predstavitve.
SAMOVREDNOSTENJE IN REFLEKSIJA
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
- S tem projektom sem prvič naredila svoj video vse od začetka in do konca. Sama pripravila ustrezno gradivo in ga spravila v nekaj smiselnega. Naučila pa sem se tudi ustvarjanja s h5p orodjem. Menim, da sem se s to projektno nalogo naučila res veliko (praktično vse, kar sem naredila, sem se naučila na novo).
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
- Zagotovo bi lahko še kaj popravila in spremenila. Vendar menim, da sem z objavo dobro zaobjela celotno tematiko in tudi vse naloge, ki smo jih morali narediti. Za nalogo sem porabila veliko časa, vendar menim, da je zato tudi dobro narejena.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
- Zagotovo ustvarjanju obeh video in uporabe h5p orodja. Nalogo sem si zastavila malo bolj obsežno, kot so navodila. Vendar sem se s tem veliko naučila in tudi uživala v ustvarjanju.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
- Ocenjujem ga kot odlično opravljeno delo. Menim, da sem dobro zaobjela vsebino in da sem upoštevala smernic za ustvarjanje predstavitev. Vključila sem tudi različne oblike informacij, tako video kot tudi slikovno gradivo. V videu pa sem uporabila veliko različnih orodij za interaktivni video. Opisala sem vsebino, namene, ciljno publiko, cilje in ostale stvari, ki so bile potrebne za celotno objavo.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
- Pridobljeno znanje bi lahko pri pouku uporabila kadarkoli za podajanje navodil za ustvarjanje, ki je učenčevo samostojno domače delo. S tem učencem omogočim, da lahko stvari ustvarijo tudi sami doma s pomočjo videa z navodili.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
- V projektno nalogo sem vložila veliko časa in ni mi žal niti za minuto tega časa. Veliko novega sem se naučila in menim, da bom to z veseljem uporabljala tudi kot učiteljica. Všeč mi je bila celotna naloga.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
- Spremenila ne bi nič, saj menim, da je definicija dobro zaobjela vse, kar je naloga tudi zahtevala.