Interaktivno gradivo

Pri zadnji projektni nalogi je bilo moja naloga izdelati različna interaktivna gradiva. Z interaktivnim gradivom se lahko izboljša kakovost pouka, saj je lahko učencem, takšno sprotno preveranje znanja veliko bolj zabavno ter zanimivo.

Izdelala sem tri različna interaktivna gradiva na temo spletnega bonton.

  1. Interaktivno gradivo je v obliki IZBERI-POVLECI-VSTAVI, nalogo lahko rešite na tej povezavi; https://h5p.org/node/870157
  2. Interaktivno gradivo je v obliki FLASH CARDS, ki lahko zelo pomagajo pri učenju, nalogo lahko rešite na tej povezavi; https://h5p.org/node/873841
  3. Interaktivno gradivo je v obliki KVIZA, katerga lahko rešite na tej povezavi; https://www.1ka.si/a/284048

Creative Commons License

POSTOPEK IZDELAVE INTERAKTIVNIH NALOG

  1. INTERAKTIVNA NALOGA: IZBERI-POVLECI-VSTAVI (Drag the words)
  • Prvi korak pri izdelavi naloge je bil, da sem se svojim uporabniškim imenom ter geslom prijavila na spletno stran H5P. Kot prvo sem izbrala TRY OUT H5P (označeno na fotografiji) in nato izbrala način oz. model interaktivnega gradiva DRAG THE WORDS (označeno na fotografiji).

 

 

 

  • Pri drugm koraku sem začela z izdelovanjem mojega interakivnega gradiva. Kot prvo sem napisala naslov moje naloge (označeno s št. 1) in nato napisala navodila oz. opis naloge (označeno s št. 2)

  • Ko sem napisala uvod sem lahko začela z izdelavo naloge oz. besedila. Ko sem pisala besedilo, sem morala biti pozorna na to katere dele besede bom izpustila in jih bodo lahko, tisti ki bodo reševali, povlekli v prazen prostor. To sem naredila tako, da sem tiste besede oz. besedne zveze označila z zvedzico na obeh straneh. In to je pomenilo, da bo tam prazen okvirček, v katerega bodo nato lahko povlekli in vstavili odgovor (na fotografiji označeno s št. 3).

  • Ko sem ustvarila nalogo, sem morala nato narediti še kriterij. Kliknila sem na OVERALL FEEDBACK (na sliki označeno s št. 4), ter nato naredila, kriterij. S tipko ADD RANGE sem lahko dodajala različna območja in s tem procente. V kvadrate poleg sem napisala še besedilo, kaj te odstotki pomenijo.

  • Pri zadnjem korku preden sem gradivo shranila, sem morala še nekatere izraze v gradivu spremeniti iz angleščine v sloveščino. Katere vse sem spremenil je prikazano na spodnjih dveh fotografijah (označeno s št. 6 in podčrtano z rdečo barvo). Nato pa sem vse skupaj le še shranila.

  

2. INTERAKTIVNA NALOGA: FLASH CARDS

  • Ko prvi korak po prijavi v program H5P,  je bilo da sem izbrala TRY OUT H5P in nato FLASH CARDS (na fotografijah označeno z rdečo barvo).

  • Pri naslednjem koraku, sem morala svojemu interaktivnemu gradivu, najprej napisati naslov, ter navodila (na fotografiji označeno z 1. in 2.)

  • Ko sem določila navodila in svojemu gradivu dodala naslov, sem lahko začela z izdelavo kartic. Pri kartici sem najprej napisala vprašanje, ki je bil kakšen stavek, pravilo, definicija na temo spletnega bontona ter nato napisala odgovore, ki so povezemali to kar je bilo napisano kot vprašanje (na fotografiji označeno z 1. in nato odgovor z 2.). Kartici pa sem dodala tudi fotografijo, kar je na fotografiji označeno s šetvilko 4.

Ko pa sem vstavila sliko sem morala sliko še opremiti s podatki, o avtorju, kje sem jo dobila ter z licencami. To sem naredla tako da sem kliknila na EDIT COPYRIGHT  (na fotografiji podčrtano z rdečo) ter nato uredila naslov, avtorja, vir in licence (onačeno na spodnji fotografiji s številkami od 1 do 5)

  • Vsi naslednji koraki so bili isti kot prejši korak, le da so vsebovali različna vprašanja in odgovore ter seveda fotografije.

  • Ko sem naredila vse kartice sem morala, tako kot pri prejšem interaktivnem gradivu, spremeniti nekatere izraze iz angleščine v slovenščino. To sem uredila pod TEXT OVERRIDES AND TRANSLATION. Pod to spadajo izrazi, ki vodijo potek reševanje interaktivnega gradiva. Spremenila sem besede: število kartic, “gumb“ za naprej, preveri vprašanje, število doseženih točk… (označeno na spodnjih dveh fotografijah z rdečo barvo)

  • Ko sem končala s prevajanjem nekaterih izrazov, sem vse skupaj še enkrat pregledala, ter popravila kakšne zatipkane napake. Nato pa je sledil le še zadnji korak in to je bilo shranjevanje interaktivnega gradiva.

 

3. INTERAKTIVNO NALOGA: KVIZ

  • Za zadnjo interaktivno gradivo oziroma nalogo sem si izbrala, kviz kateri je meni osebno najljubši. Vse skupaj sem začela tako, da sem se naprej prijavila na s svojim profilom na spletno stran 1ka.si. Kjer sem nato izbrala nova anketa (označeno s št. 1 na fotografiji). Svojemu kvizu sem nato naprej dodala naslov Spletni bonton (označeno z 2), ter nato izbrala način naloge anketa (označeno s 3).

  • Kot prvi korak, pred ustvarjanjem vprašanje je bil, da sem napisla uvod v kviz.

  • Nato pa sem začela z izdelovanjem vprašanj. Vsako vprašanje je bilo drugačnega tipa. Kateri tip vprašanjam sem želela imeti sem izbrala v modri orodni vrstici na levi strani.

Za prvi tip vprašanja sem izbrala ”izbira pravilnega odgovora” (prva možnost v orodni vrstici-obkroženo z rdečo barvo na fotografiji), ter nato dodala vprašanje, ter dva napačna in en pravilen odgovor.

Drugo vprašanje je bilo tipa “več možnih prvilnih odgovorov”. Ta tip vprašanja sem izbrala tko da sem izbrala drugo oznako v orodni vrstici (na fotografiji označeno z rdečo barvo). Ter nato postavila vprašanje in kar sedem odgovorov, med katerimi niso bili vsi pravilni.

 

Tretje vprašanje je bilo enakega tipa kot prejšne vprašanje. Ponovno je bilo možnih več pravilnih odgovorov.

Četrto vprašanje pa je bilo ponovno drugačnega tip. Ta tip vpašanje, je bil takšen, da bodo lahko udeleženci tega interaktivnega gradiva sami napisali odgovor. Ta tip vprašanja sem ponovno izbrala iz orodne vrstice in sicer tretjega po vrsti (na fotografiji označeno z rdečo barvo). Pri temu delu sem postavila le vprašanje.

 

Peto vprašanje je bilo tudi odprtega tipa, saj lahko udeleženci kviza, sami napišejo odgovor, ki se jim zdi najbolj smislen. Za izdelavo tega vprašanja sem ponovno izbrla četrto oznako v orodni vrstici (na fotografijii označeno z rdečo barvo).

 

Šesto vprašanje in tudi zadnje vprašanje pa je bilo zaprtega tipa saj je imelo le en možen odgovor (označeno na fotografiji). Ponovno sem zastavila vprašanje in ponudila različne odgovore, med katerimi je le en pravilen.

  • Nato sem napisala še zaključek ter se zahvalila za reševanje.
  • Ker pa je to spletna stran za izdelovanje ankte, sem morala svojo interaktivno gradivo nato spremeniti v kviz. To sem naredila tko, da sem  na vrhu strani kliklnila na NASTAVITVE, ter nato na levi strani pod NAPREDNIMI MODULI izbrala KVIZ. Ko sem to izbrala, sem morala še določiti, kje želim, da se prikažejo pravilno odgovori kviza oz. rešitve kviza (na fotografiji obkroženo in podčrtano z rdečo barvo).

 

  • Ker pa je to kviz, sem nato morala določiti še kateri odgovori so pravilni. To sem naredila tako, da sem se vrnila nazaj na vprašalnik. Nato sem pri vsakem vprašanju kliknila na urejanje (na fotografiji označeno z rdečo barvo), ter nato obkljukla pravilne odgovore, tako da se je kljukica obarva zeleno (označeno z rdečo barvo na fotografiji).

  • Kot zadnji korak, pa sem morala anketo obajviti ter jo aktivirati. Ko sem anketo aktivrila sem dobila tudi URL naslov katerega sem lahko nato kopirala in objavila v mojo objavo. S tem URL naslovom so imeli udeleženci, možnost reševati kviz oziroma so dobili dostop do kviz (označeno z rdečo barvo na fotografijah).

ORODJA PRI IZDELAVI INTERAKTIVNIH GRADIV

 

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Pri tej projektni nalogi sem se naučila, izdelati različna interaktivna gradiva. Naučila sem se uporabljati različne “ponudnike“, ki ponujajo brezplačno izdelovanje najrazličnejših interaktivnih gradiv. Prav tako pa sem se naučila izdelovati različna gradiva.

Sama menim, da sem imela za izdelavo te projektne naloge dovolj časa in sem res zajela vse kar je bilo navedno v navodilih.

V tej projektni nalogi sem največ časa posvetila prav izdelavi samih interaktivnih gradiv, ter tudi opisovanju postopka izdelave.

Sama bi svoje delo ocenila, kot dobro delo, saj menim da imam zajete vse komponetne, ki jih ta projektna naloga morala vsebovati. Prav tako pa sem v svoja gradiva tudi vpeljala in želela preveriti svojo izbrano temo, ki je bila spletni bonton.

S pridobljenim znanjem si bom lahko definitivno pomagala tako na svojem preostanku študijske poti, še bolj pa pri svojem bodočem poklicu. Sama menim, da bo tehnologija imela vedno večji vpliv tudi v šolah in tako “vmesno“ preverjanje znaja bo za učence, še toliko bolj “domače“ in predvsem bolj zanimivo.

Celotna projektna naloga mi je bila zelo vseč in zabavna. Saj je bilo zame to nekaj novega, prav tako pa mi je bilo ušeč, ker si mela proste roke pri izdelavi in sem res lahko izdelala najrazličnejša gradiva.

V definiciji poteka ne bi spremenila ničesar, saj so bila navodila za to projektno nalogo napisana dovolj razumljivo. Napisani so bili vsi posamenzni koraki, po katerih sem se zelo dobro znašla in naredila svojo projektno nalogo.

Avtor: NelliH

Mentorji: dr. Irena Nančovska-Šerbec in mag. Alenka Žerovnik

Razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 1. letnik

Pedagoška Fakulteta v Ljubljani

19. 5. 2020

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

(Skupno 58 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost