Projektna naloga: KREIRAM SPLET

Pozdravljeni!

Sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete, smer Razredni pouk. Za izbiro študija sem bila odločena že na začetku gimnazije.  Otroci so mi vedno zdeli izjemni, saj lahko z njimi odkrivaš nove poglede na svet, raziskuješ pojave, ki so nam popolnoma vsakdanji in največji čar učiteljstva se mi zdi prav to – predstaviti običajne stvari na nov način.
V prostem času sem rada v naravi, hodim v gore in potujem. V zadnjem času pa sem končno našla tudi več časa za peko sladic, ki me je vedno navduševala. Sem zelo odprta oseba, rada se družim in uživam v pristnih pogovorih.

Prvič sem se z IKT tehnologijo srečala v sedmem razredu, ko sem za izbirni predmet izbrala novinarstvo, kjer smo ustvarjali šolski časopis. Spoznala sem se najprej z Wordom, kasneje za potrebe šolskega dela in predstavitev pa tudi s Powerpointom. IKT tehnologije sem še bolj začela uporabljati v gimnaziji, učila sem se tudi novih načinov uporabe in programov pri predmetu informatika. Nekaj časa sem se učila tudi uporabljanja programov za urejevanje fotografij. Trudim se spoznavati nove tehnologije, saj ti to znanje v današnjem času lahko odvrne marsikater opravek v živo ali pa na sploh pomaga pri iskanju informacij oziroma izdelavi različnih izdelkov. Občutno se je moje znanje razširilo zdaj med karanteno, ko smo morali čez noč vse prestaviti na način dela z IKT. Mislim, da nas je ta situacija veliko naučila in nam predvsem predstavila širok spekter zmožnosti IKT.

Pomen IKT pri poučevanju

Zdi se mi, da kot učitelji, smo podvrženi nujni uporabi IKT v neki meri. Trenutne učiteljice, ki poučujejo že dolga leta, so se še nedavno morale na novo naučiti uporabljanja raznih platform, programov. Zato je ključno, da smo zdajšnje generacije, ki se za ta poklic učimo, že zdaj dobro podučene in skušamo čim bolj sediti spremembam, ki jih tehnologija prinaša vsak dan. Verjamem, da lahko v tem poklicu marsikatero snov razložimo ali pojasnimo s pomočjo IKT bolje, kot so jo včasih. Otrokom je uporaba tehnologije zdaj že tako blizu, da jim je razlaga snovi na ta način veliko bolj zanimiva, predvsem pa bolj zapomljiva. Menim, da jo lahko s pridom uporabljamo že v najnižjih razredih, vendar pa moramo otroke opozarjati na nevarnosti že sproti. Tako bodo imeli razne nasvete zapisane v glavi že od malega in ko bodo sami začeli intenzivno uporabljati splet, jim bodo nevarnosti in pasti jasne in se jih bodo zavedali. Kot je omenjeno v članku, ki ga komentira izredni prof. dr. Jože Rugelj z naše fakultete, je resen problem tudi, da se učenci spoznanjo z osnovami računalništva šele v 7. razredu in še to le izbirno. Precej trenutnih staršev ni informacijsko pismenih, zato menim, da bi veliko težav, s katerimi se starši srečujejo doma zaradi neznanja, rešili z zgodnejšim uvajanjem računalništva v šolah. Predvsem pa je pomembno, da učitelji ohranjamo stik z novostmi pri IKT in nudimo učencem čim več znanja. 

(Vir: Pixabay)

Creative Commons License

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

  • Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
    Naučila sem se pogledati nazaj in razmisliti, kako in kdaj sem se sploh začela ukvarjati z IKT. Naučila sem se tudi, katere besede so smiselne, da jih napišem pod oznake, da bodo koristne za naslednje iskalce. Prav tako sem se naučila, da moram nujno izdelke označevati z licencami, kar prej nisem počela.
  • Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
    Morda bi se še bolj poglobila kako lahko uporabljamo IKT v poučevanju in sama našla kakšno zanimivo možnost, ki je zdajšnji učitelji še ne uporabljajo.
  • Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
    Največ časa sem posvetila pisanju o moji pretekli uporabi IKT-ja, nekaj tudi za iskanje primernega članka in razmisleku o pomenu tehnologij v šolstvu.
  • Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
    Menim, da sem zadostila vsem kriterijem in da sem svoje mnenje podala korektno. Vključila sem vse zahtevane točke in zapisala tudi samovrednotenje.
  • Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
    Všeč mi je, da smo se seznanili z izdelavo prispevkov nasploh. Mislim, da mi to na poklicni poti uspe priti prav. Zagotovo bom bolj pozorna ob vključevanju slik v razna gradiva, pazila bom na navajanje licenc in se čim večkrat posluževala strani, iz katerih jemanje slik ni prepovedano.
  • Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
    Najljubše mi je bilo iskati primeren članek in sliko, tudi spominjanje osnovnošolskih dni je bilo prijetno. Najmanj mi je bil všeč del samovrednotenja, saj mi ni prijetno ocenjevati same sebe.
  • Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
    Prvi del projektne naloge se mi zdi dobro zastavljen – pokažemo osnovne ukaze, ki smo se jih tekom vaj naučili in jih ponovimo za nadaljne dele projektne naloge, saj jih bomo ves čas potrebovali. Spodbudi nas tudi k lastnemu razmisleku o tej temi in nas hkrati vodi k uporabni vrednosti v prihodnosti.

 

Avtorica: Leja Grilc, 1. letnik, Razredni pouk
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Datum: 21. 5. 2020

Creative Commons License

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

 

(Skupno 47 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost