Projektna naloga: SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABO RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE
RASTRSKA GRAFIKA
Program: PhotoScape
Tema: Spletni in mobilni bonton
SLIKA 1 PRED OBDELAVO: Ne fotografiraj brez dovoljenja te osebe
SLIKA 2 PRED OBDELAVO: Vsak ima pravico do zasebnosti
POTEK OBDELAVE 1. FOTOGRAFIJE:
1. Resize – Reduce the longer length: 800 px – sliko sem stisnila, da sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.
2. Crop – Crop freely – fotografijo sem obrezala in odstranila zgornji del le-te saj je bil odveč.
3. Bright, Color – Darken (middle) – fotografijo sem rahlo potemnila, saj je bila zaradi dnevne svetlobe dokaj svetla.
4. Sharpen – 2 – sliko sem izostrila in s tem pridobila bolj jasno sliko.
5. Backlight- (+, -) 75% – svetlobo v ozadju sem popravila za 75% in s tem se je ozadje izostrilo, oblaki pa so postali bolj vidni.
FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI:
POTEK OBDELAVE 2. FOTOGRAFIJE:
1. Resize – Reduce the longer length: 800 px – sliko sem stisnila, da sem ji zmanjšala velikost in dimenzijo.
2. Bright, Color – Darken (middle) – fotografijo sem rahlo potemnila, saj je bila zaradi bliskavice dokaj svetla.
3. Sharpen – 2 – sliko sem izostrila in s tem pridobila bolj jasno sliko.
4. Crop – Crop freely –> fotografijo sem obrezala in odstranila spodnji del le-te saj je bil odveč.
5. Effect Brush (Low) – Zameglila sem zaslon telefona in s tem zakrila sporočila, ki so bila vidna na njem.
6. Object – Speech Balloon – hand_03 + besedilo, hand_03 + besedilo: izbrala sem si 2 oblačka in v njiju vpisala želeno besedilo. Povečala sem pisavo (22) in izbrala črno polnilo.
FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI:
VEKTORSKA GRAFIKA
Program: Inkscape
Tema: Spletni in mobilni bonton (Pri komuniciranju preko mobilnega telefona upoštevaj bonton)
POSTOPEK IZDELAVE:
- Riši kroge, elipse, loke (F5)- narišem krog, ki bo predstavljal glavo dečka in si izberem barvo polnila.
2. Riši kroge, elipse, loke (F5)- narišem še en krog, ki bo predstavljalo telo dečka, ga razpolovim, označim in spustim na dno.
3. Riši kroge, elipse, loke (F5)- S pomočjo kroga narišem uho, ga podvojim in prezrcalim, izberem barvo polnila in spustim na dno.
4. Narišem še en krog, ki ga bom uporabila za lase, izberem barvo polnila (črna), ga označim in postavim na dno.
5. S pomočjo krogov narišem še usta in lička, lička podvojim in prezrcalim, izberem barvo polnila.
6. Uredi poti po vozliščih (F2) – Narišem nos in uredim poti po vozliščih, prilagodim tudi debelino črte.
7. Lase narišem po istem postopku s pomočjo elipse, elipso stisnem in raztegnem. Levo stran lasišča prav tako oblikujem s pomočjo elipse, katero pot uredim po vozliščih.
8. Ponovim postopek (narišem elipse, ki bodo predstavljale roke in njihove poti uredim po vozliščih). Nato narišem krog, ki ga razpolovim in podvojim, izberem zeleno barvo polnila in ga prezrcalim.
9. Riši kvadrate, pravokotnike – S pomočjo kvadrata narišem telefon in ga raztegnem. Dodam tudi sivo barvo polnila.
10. Riši kvadrate, pravokotnike – Narišem kvadrat, ki bo predstavljal mizo in ga spustim na dno, izberem rjavo barvo polnila.
11. Narišem elipso nato še kvadrat, ju označim in združim v skupino. Izberem barvo (vijolično) polnila.
12. Ustvari in urejaj besedilo (F8) – napišem željeno besedilo “F**k you!” in “You’re ugly”
13. Font size – izberem velikost pisave
14. Besedilo vstavim v oblaček in ju z oblačkom tudi združim v skupino.
15. Enak postopek ponovim tudi pri besedilu brez oblačkov.
16. Zavrti izbrano, nagni izbrano – z dvojnim klikom označim predmet, ki ga želim zavrteti ali nagniti npr. besedilo, ki ga izreče deček.
17. Telo (modro majico) postavim za mizo s klikom “spusti izbrano na dno”.
18. Narišem še kvadrat, ki ga prav tako postavim na dno in izberem barvo polnila.
19. Riši kvadrate, pravokotnike – Narisala sem kvadrat, ki sem ga nato močno raztegnila in izbran predmet zavrtela oziroma nagnila. Predmet sem podvojila in prezrcalila.
20. Izbrala sem barvo (rdeča) polnila in prekrivnost barve zmanjšala na 50%. Pri zadnjem koraku sem spremenila še barvo (modra) polnila ozadju.
KONČNI IZDELEK:
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? V tem projektu sem se naučila bolje uporabljati programa kot sta PhotoScape (rastrska grafika) in Inkspace (vektorska grafika). Poglobila pa sem tudi znanje o spletnem in mobilnem bontonu.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Če bi imela več časa bi posnela bolj izvirne fotografije, prav tako pa bi si pri vektorski grafiki zastavila še večji izziv in poskusila narediti kaj zahtevnejšega.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa mi je vsekakor vzela vektorska grafika, saj sem se res posvetila detajlom, veliko časa pa so mi vzele tudi slike zaslona, saj sem šele po končanem delu opazila, da se mi le-te niso nikamor shranile. Tako sem morala celoten postopek ponoviti, pobrskati po spominu in si vzeti še nekaj časa več.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Menim, da sem dosledno sledila navodilom in se potrudila po svojih najboljših močeh.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Menim, da mi bo pridobljeno znanje prišlo še zelo prav pri urejanju fotografij, izdelovanju učnih listov, plakatov itd.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Najljubša mi je bila vektorska grafika, najmanj pa definitivno slikanje zaslona, saj mi je to vzelo veliko časa. - Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj se mi zdi da spodbuja našo kreativnost, nas nauči veliko novega in nas ozavešča o pravilni rabi licenc in spletnem bontonu.
Avtorica: Maša Žičkar, 1. letnik razrednega pouka
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
30. 5. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.