2. SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABO RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE
S programoma Photoscape in Inkscape sem pripravila slike, ki mi bodo v pomoč pri izdelavi multimedijske predstavitve.
RASTRSKA GRAFIKA
Odpremo program Photoscape in kliknemo na »Editor«.
- FOTOGRAFIJA
pred obdelavo:
Naložim svojo sliko in najprej zmanjšam velikost na 600 px, da ne bo po nepotrebnem zavzemala toliko prostora na računalniku.
Sliko nato malo obrežem.
Z oblikami na zaslone narišem klicaje. Uporabim ravne črte, zarobljene pravokotnike in kroge.
Dodam še filter »bandicoot«.
po obdelavi:
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
- FOTOGRAFIJA
pred obdelavo:
Naložim sliko in ji zmanjšam velikost na 600 px.
Nato jo izostrim. Kliknem na zavihek »sharpen« in izberem možnost 3.
Pod zavihkom »Tools« izberem možnost »effect brush« in nato »blur«. S tem čopičem zameglim vse, razen tipke z vprašajem.
Na koncu pa še v zavihku »home« dodam efekt »greyscale«.
po obdelavi:
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
VEKTORSKA GRAFIKA
Odprem program Inkscape.
Zgoraj desno odprem meni »Datoteka«, kliknem »lastnosti dokumenta«, nato pa še zavihek »mreže«. Izberem »aksonometrična 3d mreža« in kliknem gumb »nov«.
»Razmik Y« spremenim iz 1 na 10.
Na levi izberem orodje za risanje ravnih črt ter narišem 2 pravokotnika. Notranjega pobarvam z željeno barvo ter v meniju »polnilo in poteza« izberem zavihek »barva poteze« in to izključim.
Izberem še večji pravokotnik in ga pobarvam. Tudi temu odstranim barvo poteze.
Z orodjem za ravne črte narišem še dva pravokotnika, ju pobarvam in odstranim barvo poteze.
Narišem še en pravokotnik, ki ga s pomočjo klika na F7 obarvam enako, kot je zgornji rob zaslona. Odstranim tudi barvo poteze. Narišem še drugi rob, ga obarvam in odstranim barvo poteze.
Z orodjem za ravne črte narišem pravokotnik za tipkovnico, ga obarvam in odstranim barvo poteze.
Z orodjem za ravne črte narišem še en pravokotnik, ki predstavlja miško prenosnega računalnika. Obarvam ga in odstranim barvo poteze.
Na koncu spet odpremo meni datoteka, kliknemo lastnosti dokumenta ter zavihek mreže. Nato odstranimo mrežo.
Naš prenosni računalnik je končan.
Končni izdelek:
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
AVTOR: LauKot
MENTOR: mag. Alenka Žerovnik
NOSILEC PREDMETA: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER IN LETNIK: Razredni pouk, 1. letnik
PREDMET: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
FAKULTETA: Pedagoška Fakulteta
UNIVERZA: Univerza v Ljubljani
DATUM: 28. 6. 2020
SAMOREFLEKSIJA:
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
Naučila sem se risanja vektorske grafike v programu Inkscape ter urejanja fotografij s programom Photoscape.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
Mogoče bi svojo vektorsko grafiko lahko še izboljšala, dodala kakšno senco.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
Največ časa sem posvetila pisanju postopka izdelave in zajemanju zaslonov ter shranjevanju posnetkov zaslonov, saj je to še dodatno delo poleg končnega izdelka.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
Zdi se mi dobro. Na svoje delo sem kar ponosna.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Zagotovo bom v svojem bodočem poklicu še kdaj uporabila Inkscape za izdelavo vektorskih sličic.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Najljubša mi je bila izdelava vektorske grafike, najmanj pa pisanje postopka.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Zdi se mi uporaben in ne preveč zahteven. Dopušča popolno svobodo, zato mi je všeč,