PROJEKTNA NALOGA: interaktivno gradivo
IZDELAVA INTERAKTIVNEGA GRADIVA NA TEMO VARNOST NA SPLETU
1. INTERAKTIVNO GRADIVO (Drag the words)
POTEK IZDELAVE:
1. Izbrala sem Try out H5P, da sem lahko začela z izdelavo.
2. Dobim več možnosti za izdelavo interaktivnega gradiva. Izberemo “Drag the words”.
3. Pod “Title” vpišemo naslov našega interaktivnega gradiva.
Pod Task description dodamo navodilo reševanja naloge.
4. Pod Text napišemo besedilo in upoštevamo navodila, ki so podana. Besede, ki želimo, da v besedilu manjkajo in jih je kasneje potrebno vstaviti, moramo zapisati tako, da pred in za besedo stoji *.
5. Pod “Overall feedback” dodamo še kriterij ocenjevanja, spreminjamo lahko opis kriterija, kot tudi razpon. Nato izberemo “Add range”, da lahko dodamo nov razpon kriterija ocenjevanja.
6. Ko zaključimo z delom, izberemo “Save”, da shranimo gradivo.
2. INTERAKTIVNO GRADIVO (spomin)
POSTOPEK IZDELAVE
1. Za izdelavo interaktivnega gradiva SPOMIN izberem “Memory Game”.
2. Pod “Title” vpišemo naslov igre.
Pod “Image” kliknemo “Add”, da lahko dodamo željeno sliko.
Pod “Alternative text for image”, dodamo besedilo, ki opisuje kaj slika predstavlja.
3. Izberemo “Edit copyright”, da bi uredili licenco uporabljene slike.
4. Da bi dodajali kartice najprej pogledamo pod “Cards”, nato pa pritisnemo “Add card”, postopek sem ponovila še petkrat.
5. Izberemo “Behavioural settings”, nato pa pri “Number of cards to use” določimo število kartic.
6. Izberemo “Look and feel”, nato pa pri “Theme and color” spremenimo barvo in pri “Card back” kliknemo “Add” ter dodamo sliko za zadnjo stran kartice.
7. Da bi shranili naše delo pritisnemo “Save”.
3. INTERAKTIVNO GRADIVO: kviz
Preizkusi svoje znanje:
Povezava do kviza:
Navodilo za igralce Ko odpreš povezavo izbereš “Play”, nato “Host” (če hočeš igrati sam). Nato izbereš “Classic”, nato se ti na zaslonu pojavi koda, ki jo vpišeš v mobilni telefon. Na koncu izbereš “Start” in preizkusiš svoje znanje o varnosti na spletu.
POSTOPEK IZDELAVE (kviz):
1. Izberemo “Create Kahoot”, da bi začeli z izdelavo kviza. .
2. Izberemo “Click to star typing your question”. Na ta način vstavimo željeno vprašanje.
Pod “Add answer 1, 2, 3, 4″ dodamo možne odgovore na vprašanje.
3. Označim pravilni odgovor z zeleno kljukico (krogec ob odgovoru). Da bi zastavili naslednjo vprašanje izberemo “Add question”. Izbiramo lahko med vprašanjem z več odgovori (Quiz) ali True or false”, kjer lahko izbiramo med DA ali NE.
4. Da bi k vprašanju dodali fotografijo izberemo “Image library”, kjer lahko izbiramo med ponujenimi slikami ali “Upload image” (izberemo sliko iz računalnika). Pod “Time limit” spremenimo čas reševanja.
5. Če ima vprašanje več možnih odgovorov najprej izberemo “Click to star typing your question” in zastavimo tretje vprašanje. Pod “Answer options” izberemo “Multi-select”, ki nam omogoča dodati več pravilnih odgovorov.
6. Ko smo končali z urejanjem pritisnemo “Done”.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Pri izdelavi tega projekta sem se prvič srečala z uporabo orodij za izdelavo interaktivnih gradiv. Naučila sem se uporabljati orodji Kahoot in H5P. Ker sem se z njuno uporabo prvič srečala, sem se bala, da bom veliko časa namenila raziskovanju njuni uporabi. Ugotovila pa sem, da sta obe orodji zelo enostavni za uporabo.
Z izdelavo gradiv, ki sem jih ustvarila, sem zelo zadovoljna in jih ne bi dosti spreminjala. Menim, da so vprašanja zelo dobro strukturirana in predstavljajo bistvo teme. Tudi glede estetskega izgleda gradiv sem zadovoljna, menim da so hkrati poučna in zanimiva.
Največ časa sem posvetila vsebinski izdelavi gradiv, saj sem želela, da je ta na jasen, kakovosten in hkrati zanimiv način predstavljena bralcem te objave. Kot že pri prejšnjih objavah sem veliko časa porabila za kratek in jasen opis postopka izdelave gradiv.
Menim, da sem nalogo uspešno opravila, saj je vsebina ustrezna, prav tako sem upoštevala vsa dana navodila. Tekom študija in kasneje pri opravljanju poklica učiteljice razrednega pouka bom tako lahko uporabila znanje o varnosti na spletu, prav tako pa tudi znanje o izdelavi interaktivnih gradiv in uporabi različnih orodij za izdelavo le-teh. Tekom študija pa lahko znanje uporabim kot del predstavitve seminarskih nalog za kolege, predvsem pri ponavljanju snovi. Menim pa, da mi bo to znanje o izdelavi gradiv prišlo zelo prav tudi kot učiteljici razrednega pouka, saj so interaktivna gradiva odličen in predvsem za učence zanimiv način za ponovitev že obravnavane snovi pri pouku.
Všeč mi je predvsem, da je pri takih nalogah možno učence spodbuditi k medsebojni pomoči in sodelovanju. Najljubše pri nalogi mi je bilo samo oblikovanje nalog, saj sem imela dosti prostora za ustvarjanje. Pri celotnem projektu pa ne bi spremenila ničesar, saj so bila tako navodila kot naloge dobro zasnovane in je bilo izdelek enostavno izdelati.
AVTOR: TIKI
MENTOR: mag. Alenka Žerovnik
NOSILEC PREDMETA: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER IN LETNIK: Razredni pouk, 1. letnik
PREDMET: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
FAKULTETA: Pedagoška Fakulteta
UNIVERZA: Univerza v Ljubljani
Ljubljana, 26. 7. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.