Kreiram splet
Kdo sem?
Živjo! Ime mi je Tinkara Noč in stara sem 20 let. Prihajam iz Ljubljane. Obiskovala sem Osnovno šolo Polje, nato pa sem svoje šolanje nadaljevala na Gimnaziji Moste. Svojo študijsko pot sem začela leta 2020 na Fakulteti za socialno delo, vendar mi študij ni ustrezal. Zato sem se odločila, da se prepišem na Pedagoško fakulteto. Za študij razrednega pouka sem se odločila, ker imam otroke zelo rada in v njihovi družbi zares uživam. Prav tako je delo zelo pestro in razgibano.
V svojem prostem času se najraje ukvarjam s plesom, ki ga treniram že od malih nog. Poskusila sem veliko različnih plesov, kot so hip hop, jazz balet, show dance in balet, ki ga ljubiteljsko plešem še danes. Prav tako čas najraje preživljam s svojo družino. Rada tudi berem knjige, pogledam kakšno dobro oddajo po televiziji, hodim na dolge sprehode s psičko Tajo, spim, se družim s prijatelji in kuham različne jedi.
Narava by Tinka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
IKT tehnologija v mojem življenju
V zgodnjem otroštvu IKT tehnologije nisem veliko uporabljala, v stiku s tehnologijo sem bila le ob gledanju risank po televiziji. Na začetku osnovne šole pa sem si začela izposojati sestrin računalnik, kjer sem predvsem igrala igre in brskala po spletu. Svoj prvi telefon sem dobila v 4. razredu osnovne šole, uporabljala pa sem ga zelo malo. Telefon sem imela predvsem za fotografiranje in za stik s sošolkami ter starši. Čez nekaj let sem dobila svoj prvi računalnik, ki ga še do sedaj uporabljam predvsem za gledanje filmov, posnetkov na Youtubu in za šolske namene.
S prihodom v gimnazijo sem IKT tehnologijo začela precej več uporabljati, predvsem telefon. To pripisujem predvsem uporabi raznih socialnih omrežij, kot so Instagram, Facebook, Snapchat, Twitter itd. Prav tako sem na telefonu začela uporabljati spletne brskalnike in mi za ogromno stvari, ki sem jih želela poiskati po spletu, ni bilo več potrebno iti na računalnik. Namesto tega sem informacije lahko poiskala na telefonu, kar mi je prihranilo veliko časa. Na računalniku pa sem kljub temu preživela več časa kot v osnovni šoli, saj smo morali izdelovati razne seminarske in projektne naloge.
Trenutno se telefon trudim uporabljati čim manj, saj preživim na njemu preveč časa in se tega zares želim odvaditi. Računalnik pa v primerjavi z gimnazijo uporabljam precej več predvsem zaradi velikega števila seminarskih nalog, predmeta IKT in oddaje raznih nalog v spletnih učilnicah. Prav tako pa je v spletnih učilnicah naloženo gradivo, ki ga potrebujemo za študij. Ko računalnika ne uporabljam za študijske namene, pa ponavadi pogledam kakšen dober film ali serijo.
Pomen IKT tehnologije za moj bodoči poklic
Menim, da je poznavanje IKT tehnologije za učitelje zelo pomembno. Dejstvo je, da živimo v času, kjer je tehnologija del vsakdanjega življenja. Uporabljamo jo lahko za raznovrstne namene, lahko pa je tudi zelo uporabna pri pouku.
Učencem lahko npr. lažje ponazorimo neko učno vsebino z uporabo slik in videoposnetkov na računalniku. Po mojih opažanjih na praksi in izkušnji v času, ko sem sama hodila v osnovno šolo, je to zelo dober način, kako pritegniti učence. Za lažjo razlago snovi veliko učiteljev uporablja tudi Power Point predstavitve. IKT ima zelo pomembno vlogo tudi pri komuniciranju s starši (e-pošta, telefon). Omogoča hitrejšo komunikacijo kot včasih, ko tehnologija še ni bila tako razvita. IKT (internet) nam omogoča tudi bogato izbiro vaj, gradiv in didaktičnih pristopov za učenje, prav tako pa obstajajo razne spletne strani z brezplačnimi gradivi, ki jih lahko uporabimo za poučevanje. Ena od uporabnih spletnih strani je učiteljska.net. Zelo je tudi pomembno, da učitelji pri uporabi raznih učnih listov, uporabi slik iz interneta itd. pravilno navajamo vire.
Kot sem prej omenila, je IKT v šoli lahko uporaben predvsem pri ponazarjanju raznih učnih vsebin s pomočjo posnetkov in slikovnih gradiv. Tudi sama bom pri pouku uporabljala tehnologijo na tak način. Ker pa je danes pri ljudeh in na žalost tudi otrocih veliko zasvojenosti od telefonov in raznih elektronskih naprav, se bom potrudila, da bom IKT pri pouku uporabljala v ravno pravšnji meri. Prav tako pa bom otroke opozarjala tudi na morebitne nevarnosti pri uporabi tehnologije.
Refleksija dela in samovrednotenje
Sprva se pisanja te projektne naloge nisem preveč veselila, vendar mi je tekom dela postala tema ljubša. Ob pisanju sem uživala.
V tem projektu sem ob iskanju povezave za umestitev v nalogo našla ogromno spletnih strani, ki so učiteljem lahko zelo v pomoč. Na svoji poklicni poti jih bom definitivno uporabila. Naučila sem se tudi nekaj novih stvari, npr. kako dodati povezavo v prispevek. Največ časa mi je vzel zadnji del projekta (pomen IKT tehnologije za moj bodoči poklic). Zelo dobro sem morala razmisliti o tem, kakšen pomen ima za učitelja in vzelo mi je kar nekaj časa, da sem vse skupaj strnila v neko besedilo.
S svojo projektno nalogo sem zadovoljna. Morda bi lahko kaj več napisala pri svoji predstavitvi in pri pomenu IKT tehnologije za učitelja dodala zraven še kaj. Razen tega pa menim, da sem projektno nalogo dobro izdelala.
Pridobljeno znanje mi bo zelo prav prišlo pri praksi v naslednjih letih študija. Bolj bom pozorna na to, koliko učitelji uporabljajo tehnologijo pri pouku, prav tako bi se lahko posvetovala z njimi glede uporabe in jih morda tudi povprašala za kakšen nasvet. Prav tako sem pri sebi ‘razčistila’, kakšni so moji cilji pri uporabi IKT in kakšen pomen ima v šoli, kar mi bo zelo pomagalo na moji poklicni poti in me usmerjalo.
Na fakultetah je velikokrat potrebno delati projekte in seminarske naloge, katerih teme nam na poklicni poti ne bodo v pomoč in niso uporabne. Pri tem projektu pa mi je zelo všeč, da ima dejansko uporabno vrednost in mi bo definitivno v pomoč pri mojem poklicu. Všeč mi je bilo tudi, da moramo na koncu projekta napisati refleksijo dela. Dobila sem namreč boljšo predstavo o tem, koliko truda sem vložila v projekt, kaj mi je povzročalo največ težav in kje je še prostor za izboljšanje. Pri definiciji projekta ne bi nič spremenila, nič ni bilo takega, kar mi ne bi bilo všeč. Menim tudi, da so cilji projekta jedrnati in da je naloga rano prav obširna.
Avtorica: Tinkara Noč
Mentorica: Alenka Žerovnik
Razredni pouk, 1. letnik, predmet IKT
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Datum nastanka: 29. 4. 2022
Projektna naloga 1 by Tinka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0