2. projektna naloga

Pri drugi projektni nalogi sem se spoznala z dvema novima programoma, ki jih do zdaj še nisem uporabljala. To sta Inkspace in Photoscape X. Začela sem z rastrsko grafiko, in sicer z urejanjem dveh slik v programu Photoscape, kjer sem tudi zabeležila in slikala potek dela. Nato sem nadaljevala z vektorsko grafiko in uporabo Inkspace programa, kjer sem sama poustvarila svojo grafiko. Slike in grafiko sem naredila na temo Varnost – varovanje osebnih podatkov in zasebnosti: Varovati osebne podatke in zasebnost v digitalnih okoljih.

RASTRSKA GRAFIKA

S telefonom sem slikala dve sliki, ki me spominjata na temo varnosti. Prva stvar, ki me je takoj asocirala na to temo je računalnik. Zato sem slikala punco, ki v roki drži prenosni računalnik, saj je eden izmed virov s katerim “srfamo” po internetu. Z njim se vpisujemo v različna socialna omrežja ali druga privatna omrežja, s katerim jih moramo obvezno zavarovati z geslom.

Slika pred obdelavo (Velikost slike: 1.13 MB)

Računalnik – slika pred obdelavo by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Slika po obdelavi (Velikost slike: 114 KB)

Računalnik – slika po obdelavi by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Drugo sliko sem slikala dve prijateljici, ki se držita za roko. Ko nekdo zlorabi in po krivici vdira drugim v račun je dobro, da imamo oporo od drugih, si eden drugemu pomagamo in ne škodujemo.

Slika pred obdelavo (Velikost slike: 1.21 MB)

Računalnik – slika po obdelavi by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Slika po obdelavi (Velikost slike: 175 KB)

Roki – slika po obdelavo by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Za konec sem naredila še kolaž treh slik.

Kolaž treh slik by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

VEKTORSKA GRAFIKA

Ob razmišljanju kaj me lahko še spomni na temo varnosti je ključavnica, saj se z njo lahko zavaruješ pred vdiranjem. Zato sem najprej pri vektorski grafiki narisala računalnik in v njem ključavnico, s katero si zavaruješ svoje osebne podatke.

Vektorska grafika by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

POSTOPEK DELA RASTRSKE GRAFIKE

Začela bom s postopkom urejanja slik, in sicer rastrsko grafiko. Najprej sem originalno sliko shranila in kliknila stopnjo satiskanja na 80%. Nato sem kliknila “Resize” in izbrala “Reduce the longer lenght: 1000px” in s tem velikost datoteke zmanjšala. Sliko sem ponovno shranila.

Postopek dela rastrske grafike 1 by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nato pa je sledilo urejanje slike po želji. Sliko sem posvetlila in jo barvno uskladila na bolj mrzle tone.

Postopek dela rastrske grafike 2 by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Na koncu pa sem še dodala napis in sliko shranila.

Postopek dela rastrske grafike 3 by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

POSTOPEK DELA VEKTORSKE GRAFIKE

Pri vektorski grafiki pa sem začela z obrobo računalnika. Naredila sem dva pravokotnika (črnega, ki je nekoliko večji in svetlo modrega, ki predstavlja ekran računalnika). Nato sem z risanjem krivulji narisala ogrodje za tipkovnico in jo pobarvala v svetlo modro barvo.

Postopek dela vektorske grafike 1 by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nadaljevala sem s tipkovnico. Narisala sem en majhen kvadrat, ki predstavlja eno tipko in nato vse ostale kopirala, da so bili simetrično enaki. Dodala sem še presledek, ki je bolj podolgovat pravokotnik ter večji pravokotnik, ki predstavlja miško in nanj vrisala dve črti. Na koncu pa sem na vrhu dodala še krogec, ki predstavlja kamero računalnika.

Postopek dela vektorske grafike 2 by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nazadnje pa sem v računalnik vrisala ključavnico. Začela sem z navadnim krogom, ki sem ga pobarvala v modro bravo ter v krog vrisala bel kvadrat. Luknjo v ključavnici sem naredila iz kroga in z risanjem ravnih črt dodala še “vrat” ključavnice. Na koncu pa mi je ostal še “lok” ključavnice, ki sem ga narisala z risanjem ravnih črt in izbrana vozlišča z mehčanjem ukrivila v lep lok.

Postopek dela vektorske grafike 3 by Katka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

REFLEKSIJA DELA

V tem projektu sem se naučila nekaj novega, in sicer kako se ureja slike v programu Photoscape in se prvič spoznala z vektorsko grafiko.

Če bi imela več časa bi se bolj posvetila sami vektorski grafiki, saj menim, da bi se lahko še bolj izboljšala. Sama naloga je bila tudi zelo obsežna in sem za njo porabila veliko časa.

Največ časa sem posvetila risanju vektorske grafike, saj potrebuješ veliko natančnosti in mirnih rok. Na začetku sem tudi potrebovala nekaj časa, da sem se naučila vseh postopkov, vendar ko se enkrat naučiš, gre lažje.

Upam, da ustrezam kriteriju. Najtežji kriterij mi je doseči kompleksnost izdelave vektorske slike, ker bi lahko svojo sliko še bolj izpopolnila. Moje izražanje tudi ni popolno, saj so mi “računalniški izrazi” tuji.

Pridobljeno znanje bom na svoji poklicni poti definitvno lahko uporabila pri urejanju slik. Na primer objavljanje slik na spletno stran šole. Tako bodo slike ureje in izpopolnjene.

Najljubše mi je to, da sem se spoznala z novima programoma in z njima ustvarila nekaj novega. Najmanj ljubo pa mi je bilo vse napisati v celoto in sedeti pred računalnikom toliko časa.

Če bi želela kaj spremeniti je mogoče, da bi projektno nalogo nekoliko skrajšala.

(Skupno 9 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost