RASTRSKA IN VEKTORSKA GRAFIKA na temo varnost na spletu
POSTOPEK UREJANJA FOTOGRAFIJE:
Posnetek zaslona sem odprla v programu Photoscape, kjer sem fotografiji uredila svetlobo tako, da sem se igrala z nastavitvami. Ko mi je bil izdelek všeč, sem pritisnila gumb “apply” v desnem spodnjem kotu.
Postopek urejanja: 1. korak by Larček is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Nato sem fotografiji dodala zamegljen efekt, z namenom, da poudarim le pomembno sporočilo. To sem naredila tako, da sem kliknila na “miniature”, kjer sem izbrala krožno možnost in potem nastavila na zadnji sporočili. Kot pri prejšnjem koraku sem tudi tokrat za shranitev sprememb kliknila gumb “apply”.
Postopek urejanja: 2. korak by Larček is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Nazadnje pa sem dodala še besedilo, s tem ko sem kliknila “insert text”. Spremenila sem barvo in velikost, ter nato besedilo postavila pod pogovor.
Postopek urejanja: 3. korak by Larček is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
POSTOPEK USTVARJANJA VEKTORSKE GRAFIKE
Najprej sem s funkcijo “ustvari kvadrate” narisala kvadrat.
Postopek ustvarjanja: 1.korak is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
V drugem koraku sem zaoblila oglišča, spremenila barvo in ustvarila še krog. Vozlišča sem uredila tako da sem kliknila na krogec in s puščico povlekla do željene zaobljenosti.
Postopek ustvarjanja: 2. korak, urejanje vozlisc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Postopek ustvarjanja: 2.korak is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
V tretjem koraku sem krog pobarvala z belo barvo in dodala kvadrat, tako da je nastala ključavnica.
Postopek ustvarjanja: 3.korak is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Z enakima funkcijama kot prej sem naredila krog in kvadrat ter ju postavila tako, da je nastala odprtina za ključ. Na koncu pa sem še dodala besedilo.
Postopek ustvarjanja: 4.korak is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
SAMOREFLEKSIJA IN VREDNOTENJE
V projektni nalogi sem se naučila, da ustvarjanje vsebine ni tako preprosto. Šalo na stran. Naučila sem se uporabljati programa za rastorsko in vektorsko grafiko, urejati fotografije in smiselno obrezovati posnetke zaslona tako da zajamejo ključni korak pri postopku dela.
Veliko časa porabila za samo snovanje ideje (kaj naj bi bila glavna tema, kako bi to predstavila na zanimiv način itn.). Sedaj, ko gledam končni izdelek, lahko rečem, da sem zadovljna, vendar še vedno vidim pomajkljivosti. Predvsem pri vektorski grafiki. Zdi se mi, da nisem izkoristila potenciala, ki mi ga program ponuja. To mi je bil prav tako najtežji kriterij-ustvariti vektorsko grafiko, pri katerem sem se zadržala največ časa. Najprej nisem sploh vedela kako se lotiti dela. Pogledala sem več videoposnetkov, da sem pridobila osnovno znanje, nato pa sem pričela- to je bil tudi najtežji korak. Sprva sem se iskala v vseh funckijah, na koncu pa mi je program postal domač.
Pri končnem izdelku sem najbolj zadovoljna s fotografijami rastrske grafike. To mi je bil najljubši del projektne naloge. Všeč mi je bilo, da sem spoznavala program in poiskusila več možnosti preden sem našla tisto, ki mi je ustrezala. Če bi imela več časa, bi se še bolj posvetila temu, saj sem uživala v raziskovanju in odkrivanju vseh funkcij.
Z znanjem tega projekta bom lahko ustvarjala vsebine, ki bodo zanimive tako mojim kolegom kot tudi mojim bodočim učencem. Zdaj vem kako lahko predstavitve obogatim z uporabo lastnih grafik ali pa preprosto zmanjšam velikost fotografij, da mi ne zavzamejo toliko prostora na računlaniku. Idej za izboljšanje projekta nimam, saj se mi navodila in kriteriji zdijo jasni, razumljivi in izvedljivi, hkrati pa posamezniku predstavljajo izziv- sploh tistim, ki se z grafiko še nismo spoznali pred tem.