Spletno nasilje

Dandanes je nasilje precej razširjeno in se pojavlja v najrazličnejših oblikah. Z naprednim razvojem informacijsko-komunikacijskih tehnologij pa se je nasilje pričelo širiti tudi preko spleta. Ta oblika nasilja je morda še toliko bolj popularna, sploh med mladimi, saj se oseba skriva na drugi strani zaslona. Nekateri si s tem namenom celo ustvarijo lažne profile. Ker nas splet vse skupaj povezuje, smo lahko precej hitro udeleženci spletnega nasilja. Lahko smo v vlogi žrtve, priče ali povzročitelja. Pomembno je, da vemo, kako moramo pravilno ukrepati. Spletno nasilje širijo tako starejši kot tudi mlajši. Zato se mi zdi še toliko bolj pomembno, da o njem ozavestimo prav mladostnike. Če jih bomo o tej temi dobro informirali, se bodo morda zavedali resnosti tematike in bodo morda dvakrat premislili, predenj neko stvar objavijo na splet.

S tem namenom sem izdelala interaktivni video z naslovom Spletno nasilje. Kot ciljno publiko sem si zamislila predvsem otroke druge, lahko pa tudi tretje triade, saj je sama vsebina malce zahtevnejša in v drugi triadi se začnejo otroci še aktivneje srečevati z opravili na spletu. Moj glavni cilj je, da bi otroci vedeli, kaj morajo storiti, če postanejo žrtev ali priča spletnega nasilja. Da pa se lahko pravilno odzovejo, morajo najprej prepoznati spletno nasilje, ki se pojavlja v različnih oblikah. Vso to znanje sem zajela v en video, ki je interaktiven, da lahko otroci vmes aktivno sodelujejo.

Izdelava videa

Najprej sem v Canvi izdelala vsebinski del videa, pri čemer sem si pomagala s spletnima stranema Safe.si in policija.si. Ko sem končala, sem videu v ozadju dodala tiho glasbo. Nato sem se lotila snemanja zvoka s snemalnikom Vocaroo, kjer sem posebej posnela vsak del besedila in mu kasneje v urejevalniku Audacity odstranila šume. Urejene zvočne posnetke sem združila z videom, pri čemer sem uporabila program Shotcut. Ko je bil video urejen, sem ga izvozila in objavila na spletišču Arnes Video. Zadnji korak je bilo ustvarjanje interaktivnih nalog z vtičnikom h5p Interactive video. S tem sem zaključila izdelavo videa.

Spletno nasilje by Skledica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Refleksija dela in samovrednotenje

V tej projektni nalogi sem ponovila večino znanja, ki sem ga pridobila tekom tega semestra pri vajah predmeta IKT. Ta naloga se mi zdi res obširna in je primerna za na konec, saj moraš prej pridobiti kar nekaj znanj, da si vešč v uporabi vseh teh orodij, ki jih potrebuješ za izdelavo interaktivnega videa. Projektna naloga mi je bila v velik izziv in se je nisem upala lotiti kar nekaj časa. Kot sem pričakovala, je bilo za njeno izdelavo res potrebnega kar nekaj časa, ampak na koncu mi je uspelo. Ponovila sem uporabo orodij, kot so Vocaroo, Audacity in Shotcut. Naučila pa sem se uporabljati vtičnik h5p Interactive video, s katerim sem v video vstavila naloge, ki dajo poslušalcu možnost, da aktivno sodeluje. Ta del z vstavljanjem nalog mi je bil najbolj všeč, saj sem se naučila nekaj novega, hkrati pa sem bila navdušena nad tem, kakšne vse naloge lahko sestavimo. Zanimiv del so mi bile tudi povratne informacije, ki jih lahko pripišemo ob rezultatih. Projektna naloga mi je všeč, saj sem trdno prepričana, da bom v bodoče izdelala še veliko interaktivnih videov. Morda že katerega v času študija, prav gotovo pa jih bom izdelovala za učence, ko bom enkrat zaposlena. Z njimi lahko učenec nadoknadi zamujeno snov ali pa samo pridobiva novo znanje, hkrati pa sodeluje in pridobi povratno informacijo o njegovem znanju. Morda malo manj ljubši del mi je bil samo izdelovanje videa in pisanja vsebine, saj je trajal najdlje. Najprej sem morala sestaviti besedilo, ki ga bom govorila, in na podlagi tega izdelati video ter prilagoditi trajanje posameznega dela. To delo mi je bilo zelo naporno, ampak ko je bilo narejeno, je preostanek naloge hitro minil. Če bi lahko kaj spremenila, bi to bil sam video, v katerega bi vstavila še več animacij, pri interaktivnih nalogah pa bi si vzela več časa za raziskovanje, kakšne naloge vse lahko ustvarim in se poglobila v podrobnejše nastavitve. Generalno gledano mi je bila projektna naloga všeč in sem vesela, da sem imela možnost pridobiti tako uporabno znanje s področja interaktivnih videov, saj se zavedam, da bodo zmeraj bolj pogosti.

(Skupno 16 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost