5. INTERAKTIVNO GRADIVO – VARNOST NA SPLETU
Pri zadnji projektni nalogi z naslovom Interaktvino gradivo sem s pomočjo treh spletnih aplikacij izdelala tri različna interaktivna gradiva, katerim je bila skupna tema varnost na spletu. Tema se dotika vseh mojih prejšnjih predstavitev na to temo. Ogled mojih prejšnjih predstavitev pomaga pri reševanju interaktivnih gradiv. Slednja so v današnjem času, ko smo takorekoč podvrženi moderni tehnologiji, zelo pomembna tudi v izobraževanju saj lahko z njihovo pomočjo lažje pritegnemo otrokovo pozornost in voljo do učenja oz. reševanja nalog.
1. KAHOOT
Kviz na temo spletne varnosti je ustvarjen s pomočjo spletne aplikacije Kahoot.
Postopek izdelave:
Najprej sem na spletni strani aplikacije Kahoot ustvarila svoj račun. In sicer sem izbrala študentski tip računa, to pomeni, da uporabljam to aplikacijo za študijske namene.
Nato sem kliknila na ikono Create, ki se nahaja v levem zgornjem kotu in pričela z ustvarjanjem kviza.
V belem okvirčku imamo prostor za besedilo, kamor vpišemo vprašanje.
Kliknila sem na ikono 20 sec, kjer sem nato določila koliko časa imajo uporabniki na voljo za izbiro odgovora. Jaz sem izbrala 20 sec.
Pod ikono za izbiro časa, se nahaja možnost odgovora, in sicer lahko izbereš med dvema. Single-select pomeni, da je le en izmed odgovorov pravilen, Multi-select pa, da lahko izbereš oz. označiš več pravilnih odgovorov.
Nato sem želela dodati novo vprašanje, to sem storila tako, da sem na desni strani kliknila na možnost Add question oz. dodaj vprašanje. Pri tem sta se mi pokazali dve možnosti. Izbirala sem lahko med “Kvizom” ali “Drži ali Ne drži”. Če izbereš “Kviz” pomeni, da lahko uporabnik izbira med odgovori, če pa klikneš na “Drži ali Ne drži” pa lahko izbereš le med odgovoroma drži ali ne drži, torej ali je trditev, na katero odgovarjaš pravilna ali nepravilna.
Prvilni odgovor oz. pravilne odgovore označiš tako, da klikneš na krogec v odgovoru in nato se pokaže bela kljukica v zelenem ozadju.
Ko sem posatvila toliko vprašanj kolikor sem hotela, sem kliknila na zeleno ikono Done, ki se nahaja v levem zgornjem kotu. Kviz sem poimenovala in tudi omogočla, da je viden vsem, ne samo meni.
2. LIVEWORKSHEETS
Delovni list je bil ustvarjen s pomočjo spletne aplikacije Liveworksheets.
Postopek izdelave:
Preden sem pričela z izdelavo sem si najprej morala ustvariti uporabniški račun. To sem storila tako, da sem kliknila na “Get started”.
Ko sem se registrirala, sem pričela z izdelavo. Naložiti sem morala delovni list v obliki pdf ali docx (wordov dokument) in prav slednjega sem naložila. Dokument sem že prej pripravila. Naredila sem tri naloge, pri prvi je potrebno dopolniti stavke. pri drugi je treba povezati pare, ki gredo skupaj in pri tretji j ebilo treba napisati ali trditev drži oz. ne drži.
Ko se je dokument oz. delovni list naložil sem na praznih mestih oz. na mestih za odgovore utvarila majhna okenčka, kamor se bo lahko kasneje vpisovalo.
V prazna okenčka je potrebno zapisati tudi pravilni odgovor, saj ko bodo učenci reševali list in se na koncu hoteli prevriti, bo sistem pokazal ali so rešili pravilno ali ne na podlagi rešitev, ki sem jih vpisala v okvirček.
Pri drugi nalogi je potrebno povezati pravilne pare. Za to je potrebna spet druga tehnika. In sicer je treba besede, povedi, ki jih želimo povezati tudi ustrezno označiti. Spet narišemo majhna okenčka ampak zdaj ne na prazno mesto temveč na mesto, kjer se nahaja beseda oz. poved, torej na besedilo narišemo okenčka, da v celoti prekrivajo besedilo. Nato pa v prvo okence (stolpec na levi strani) zapišemo sledeče: join: 1. Besedica join pomeni združiti in nam v našem primeru omogoča da združimo oz. nakažemo pravilne dvojice. Postopek ponovimo za vsa okenca v prvem stolpcu, le da namesto 1 zapišemo naslednje število (glej sliko). V drugem stolpcu (desnem) pa napišemo: join: in pa tisto številko iz prvega stolpca, ki predstavlja pravilen par.
Ko smo končali z delom pa interaktivni delovni list samo še shranimo, to storimo tako, da kliknemo da tretjo ikono. Izpolnimo zahtevana polja in naš delovni listje ustvarjen ter shranjen.
3. H5P
Z aplikacijo H5P sem ustvarila igro spomin.
Postopek izdelave:
Najprej sem si na spleti strani ustvarila brazplačen uporabniški račun tako, da sem kliknila na besedilo v belem okvirčku oz. Create free account.
Nato sem klinila na Create New Content.
Med prikazanimi vsebinami sem izbrala Memory Game oz. spomin in pričela z ustvarjanjem.
Kot lahko vidimo, imamo na levi strani možnost za dodajanje sličic, ki jih lahko tudi odvzemamo. Dodajamo jih tako, da kliknemo na modri okvirček, kjer piše Add Card, odstranjujemo pa jih tako, da kliknemo na mali X, ki se nahaja na možnosti Card. Sličici lahko dodamo sliko tako, da kliknemo na možnost Add in iz shrambe računlanika izberemo sliko, ki ji nato še dopišemo vse podatke o licenci. To storimo s klikom na Edit copyright.
Ko sem končala z dodajanjem sličic oz. kartic sem dodala še temo in sliko na zadnjo stran, kot lahko vidite na spodnji sliki. Sliki sem dodala še podatke o licenci.
Ko sem končala sem spomin še shranila s klikom na gumb Save in preverila kako deluje.
Končni izdelek:
SAMOVREDNOTENJE IN REFLEKSIJA:
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? V tem projktu sem se naučila uporabljati tri različna interaktivna gradiva, ki mi bodo zagotovo prišla prav tako pri poučevanju v šoli kakor tudi tekom študija. Naučila sem se uporabljati aplikacije Kahoot, Liweworksheets in pa aplikacijo HP5.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Če bi imela več časa bi zagotovo še preizkusila druge aplikacije in tudi izboljšala svoje interaktivno delo, saj bi dodala še audio razlage.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila izdelavi ineraktivnega učnega lista, saj sem ga morala še prej ustvariti in napisati ustrezne naloge na temo spletne varnosti, in pa igri spomin, saj mi je veliko časa vzelo iskanje slik in zapisovanje podatkov o licencah.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Menim, da sem svoje delo vredu opravila, lahko bi bilo sicer še boljše, če bi imela več časa, vendar sem vseeno zadvoljna, da mi je uspelo prvič narediti tri interaktivna gradiva.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Pridobljeno znanje bom lahko uporabila še tekom študija, pri izdelavi kakšne seminarske naloge in pa tudi v svojem poklicu, kjer bom lahko sestavljala učne liste s pomočjo aplikacije Liveworldsheets, naredila kviz za učence, kjer bdoo lahko preverili svoje znanje o določeni snovi in to bolj na interativen način. Izdelala bom lahko tudi igro spomin o različnih temah in tako bodo učenci lahko sodelovali pri pouku ali preverili svoje znanje.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najbolj mi je bilo všeč to, da sem se sploh lahko preizkusila v izdelavi oz. pripravi interaktivnih gradiv, saj je njihova uporaba zelo koristna, še posebej dan danes, ko je tehnologja dostopna že skoraj vsem in tudi nujno potrebna za komuniciranje. Všeč mi je bilo tudi, da sem lahko ustvarjala sama kakor sem želela.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj se mi zdi vredu zastavljen in tudi ker spodbuja razvijanje posameznikove kreativnosti.
Avtorica: Lucija Štihec, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Razredni pouk, IKT, 1. letnik
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
24. junij 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.