1. Kreiram splet

Živjo!

Sem študentka prvega letnika Razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Znanci me pogosto vprašajo, zakaj sem se odločila prav za ta študij in odgovor je preprost. Delo z otroki me veseli že od nekdaj, s tem pa imam tudi kar nekaj izkušenj, saj že vrsto let treniram različne starostne skupine mladih plezalcev in vodim svoj taborniški vod. Poleg taborništva in plezanja pa me zanima še mnogo drugih stvari in sem aktivna na različnih področjih. Prav zaradi svoje raznolikosti in razgibanosti pa me privlači tudi učiteljski poklic.

DOSEDANJA UPORABA IKT

Tehnologija je del mojega vsakdana že od zgodnjega otroštva, saj sem dokaj hitro začela raziskovati delovanje telefonov (takrat najstarejših modelov znamke Nokia) in različnih računalniških programov, ki smo se jih kasneje učili uporabljati v šoli (Word, Powerpoint,…). Zgodaj sem se začela igrati tudi s kamerami in fotoaparati, zato mi IKT tehnologija, kot jo spoznavamo pri predmetu ni tuja. Danes se v prostem času ljubiteljsko ukvarjam predvsem s fotografijo in videografijo, redkeje tudi z grafičnim oblikovanjem. V tem me vodi želja po ohranjanju spominov na čim bolj živ in pristen način, zato na mojem računalniku in disku najdemo ogromno fotografij in video montaž iz različnih potovanj, izletov in dogodkov.

POMEN UPORABE IKT V BODOČEM POKLICU

Naša življenja iz dneva v dan čedalje bolj temeljijo na tehnologiji, ki hitro vdira na prav vsa področja v družbi, med drugimi tudi v šole. Zato menim, da je prav, da se učenje pravilne rabe IKT orodij vključi v izobraževalni sistem. Glede na to, da starejše generacije učiteljev morda niso najbolje seznanjene z vsemi tehnološkimi novostmi, ki bi jim lahko poenostavile in razbremenile proces poučevanja bi bilo smiselno, da se zanje (prav tako kot tudi za mlajše generacije) organizira poklicno izobraževanje na temo pravilne in varne uporabe tehnologije in spleta. Čas epidemije je dokazal velik pomen tehnologije, obenem pa izpostavil njeno negativno stran. Največji vpliv ima na učence, na njihovo fizično in mentalno zdravje. Tudi s tega vidika je učiteljevo poznavanje negativnih učinkov IKT orodij izrednega pomena, saj lahko le tako učni proces organizirajo na učencem čim bolj prijazen način in jih posredno (ali pa tudi neposredno) pripravijo na življenje, ki bo, kot kaže, v veliki meri temeljilo prav na tehnologiji.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Ker sem oseba, ki rada piše in ustvarja, mi ta projektna naloga ni predstavljala velikega bremena, spodbudila pa me je k razmišljanju, da je v vsako spletno objavo morda vloženega več truda, kot izgleda na prvi pogled. Pisanje in preverjanje vsebine in oblikovanje samega izgleda objave je sicer moj najljubši del, vendar pa vzame kar dosti časa. Še več časa in pozornosti pa sem namenila meni najmanj ljubemu navajanju avtorstva in avtorskih pravic, čemur v preteklosti nisem pripisovala velikega pomena, čeprav je to v poplavi informacij dandanes ključno. Poleg organizacije Creative Commons sem v sklopu uporabe del z avtorskimi pravicami spoznala spletne strani, kot so Pixabay in Pexels, ki mi bodo v prihodnosti omogočale pripravo kakovostnih gradiv za učence. Naučila sem se, da je z namenom, da se objava v spletu med drugimi objavami ne izgubi, potrebno uporabiti oznake in jo uvrstiti v določene kategorije, kar nam omogoča tudi hitrejši in enostavnejši dostop do nje. Mislim, da sem usvojeno znanje v svoji objavi tudi s pridom uporabila, čeprav bi z večjo razpoložljivostjo časa zagotovo lahko raziskala in uporabila še mnogo funkcij, ki jih splet in tehnologija ponujata. V splošnem pa sem s svojim izdelkom zadovoljna in z gotovostjo lahko trdim, da bom še naprej kreirala splet, saj to ni moja zadnja spletna objava.


Avtorica: EJ

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 11. 4. 2021

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost