Kreiram splet
Lepo pozdravljeni.
Sem študentka 1. letnika Razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Za to fakulteto se nisem odločila zlahka. Na koncu je pretehtala želja po tem, da otrokom iz različnih okolij poizkusim omogočiti njihov čim večji izkoristek potencialov. Zavedam se, da je to precej težko, a se mi je v tem letu na fakulteti želja po tem še bolj okrepila.
Zase bi rekla, da sem zelo čustvena in empatična oseba. Stvari, ki se jih lotim, delam s srcem.
Sem skavtinja. S tem tudi pride ljubezen do narave, katero se trudim ohranjati čim lepšo. Čez leto hodim še v glasbeno šolo in na vaje pevskega zbora. Rada tudi tečem, delam jogo in preživljam čas s prijatelji. Moj najljubši del leta je poletje, saj imam takrat čas za daljše pohodniške ture in skavtske tabore.
Ikt tehnologija in jaz
Informacijsko-komunikacijske tehnologije predstavljajo del našega vsakdana. Uporabljamo jih tako v službi, kot v prostem času. Omogočajo nam olajšave pri delu in udobje. Lahko pa nam predstavljajo težavo, na primer odvisnost.
Z radiem sem se srečala že zelo zgodaj. Z bratom sva namreč vsak večer posluša radijske pravljice Za dva groša fantazije. V drugem razredu sem dobila svoj prvi telefon, ki pa ga nisem uporabljala do šestega razreda. V sedmem razredu sem dobila telefon, ki je imel “touch” zaslon in tipke. Takrat sem ga že uporabljala za dopisovanje s prijatelji. Seveda vse v precej majhni meri, saj takrat še nisem imela naročnine. Do sedaj sem zamenjala še dva telefona. Sedaj uporabljam telefon predvsem za dopisovanje s prijatelji in iskanje hitrih informacij na spletu. Z računalnikom sem se srečala v osnovni šoli, saj sva z bratom igrala igrice. Svoj prvi prenosnik sem dobila v 9. razredu. Danes ga uporabljam vsakodnevno, predvsem v namene šolskega dela.
V šoli sem se srečala z računalniškim delom pri Tehniki. Takrat sem spoznala nekaj osnov. V 1. letniku gimnazije smo imeli informatiko. Predmet mi je bil zelo všeč, saj sem tako dobila veliko uporabnega znanja na tem področju, ki pa ga uporabljam in krepim še danes.
Moj računalnik by Meri is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pomen IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu
Predmeta IKT sem se iskreno zelo veselila. Predvsem zato, ker se zavedam njegove uporabnosti tako v mojem bodočem poklicu, kot v vsakdanjem življenju.
Kot sem že omenila, menim, da nam IKT tehnologije lahko znatno olajšajo življenje, kar ne izključuje opravljanje učiteljskega poklica. IKT tehnologija je učitelju v pomoč pri pripravi gradiva. Učitelji se lahko združujejo na forumih ali socialnih omrežjih, kjer si izmenjujejo ideje in samo gradivo. V pomoč so mu tudi lahko dostopne uporabne informacije. Pedagog lahko IKT tehnologijo uporabi tudi med samim nastopom pred učenci. V pomoč mu je lahko pri vseh etapah učnega procesa. Z interaktivnimi nalogami lahko neko snov uvede. Pri obravnavi učne snovi lahko pokaže posnetke izvedbe poskusa pri poskusih, kjer sama demonstracija ni mogoča. Pri vadenju na računalniku lahko zasnuje naloge, s katerimi se učenci urijo. Prav tako je pri ponavljanju, preverjanju in ocenjevanju. To lahko opravljajo na računalniku, ali pa, bolj realno, na skopiranem listu papirja (ki je zasnovan na računalniku).
IKT tehnologija je pomembna tudi za komunikacijo z učenci, na razredni stopnji pa predvsem s starši.
V današnjem času pa je ta tehnologija imela še posebno velik pomen; namreč omogočala nam je šolanje na daljavo.
Teacher by Jane Wayland is marked with CC0 1.0
Refleksija dela in samovrednotenje
Z opravljanjem naloge Kreiram splet sem obnovila svoje znanje uporabe Arnes storitev in znanje uporabljanja licenc in povezav. Za samo nalogo sem si vzela kar nekaj časa, zato ne bi kaj veliko spremenila. Zadovoljna sem s podano vsebino, saj se mi zdi karseda izčrpna. Tudi z vključitvijo povezav, slikovnega gradiva, uporabo licenc, oznak in kategorij.
Morebiti bi le več in bolje utemeljevala.
Slikovno gradivo sem označevala z Chooser, s katerim sem se prvič srečala prav pri tem predmetu. Največ časa sem namenila besedilu, saj je bila podana tema precej odprta. Najbolj mi je bilo všeč tvorjenje besedila, saj v tem izredno uživam. Pisanje refleksije in samovrednotenja mi ni bilo najbolj všeč, a se zavedam zakaj je tudi to pomembno. Podana vprašanja so mi bila zelo v pomoč.
Pridobljeno znanje bom uporabljala v svojem bodočem poklicu, saj se mi zdi pomembna korektna uporaba licenc. Z njo bom seznanila tudi svoje starejše učence pri njihovem projektnem delu.
Naloge ne bi spreminjala, saj zajame potrebno bistvo.
Avtorica: Meri
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Oddelek za razredni pouk, 1. letnik
Datum: 9. 7. 2021
VIRI: https://chooser-beta.creativecommons.org/
https://razredniikt.splet.arnes.si/projektne-naloge-st-l-2020-21/kreiram-splet/