Kreiram splet (1. projektna naloga)
Živimo v času, ko nova tehnologija prodira v različne sfere našega življenja. Zato mora prav vsak izmed nas osvojiti osnovne digitalne veščine, saj nam IKT tehnologija samo v tem primeru lahko koristi in popestri vsakdan.
Sama sem se z IKT tehnologijo srečala še preden sem prestopila šolski prag, ko sem opazovala starejše vrstnike igrati računalniške igrice. Toda minilo je več let, preden sem samostojno uporabljala računalnik. Sprva sem dostopala do datotek, ki so bile shranjene na računalniku, predvsem slike, filmi in pesmi. Šele kasneje sem podobne stvari iskala po internetu. V nekoliko višjih razredih pa sem si seveda tudi jaz ustvarila profile na različnih družabnih omrežjih. Že v osnovni šoli smo vsako leto morali pripraviti mnogo projektnih nalog, kjer smo morali informacije iskati tudi na internetu. Na gimnaziji pa smo preko spleta urejali razne prijave, oddajali naloge, in tudi sicer uprabljali IKT tehnologijo v času pouka. Največkrat so to bili tablični računalniki. Poleg izobraževanja pa je IKT tehnologija nepogrešljiva tudi v prostem času. Veliko idej dobim na spletni strani Pinterest. Še vedno uporabljam računalnik in telefon za enake dejavnosti, kot na začetku. Ne morem si predstavljati, da ne bi imela nekje shranjenih vseh slik, ki sem jih posnela v teh letih. Razlika je le v tem, da sem se naučila uporabljati nove programe in tako ustvarjati nove vsebine. Tudi na fakulteti uporabljamo spletne učilnice in informacijski sistem VIS. Vse od izbruga epidemije koronavirusa pa del šolanja poteka na daljavo, kar pomeni, da smo se z novimi učnimi vsebinami spopadali preko Zooma.
Ker bo IKT tehnologija vse bolj prisotna, imam kot bodoča učiteljica dolžnost, da osvojim čim več digitalnih kompetenc, saj bom le na ta način pomagala učencem, ko jih bodo pridobivali sami. Še vedno imam v spominu, ko sta se redovalnica in dnevnik spremenila v elektronsko obliko in kakšen izziv je to predstavljalo nekaterim učiteljem, ki tega niso bili vajeni. Verjetno bo čez pet let, ko bo naša generacija pričela poučevati, digitaliziranega še marsikaj drugega.
IKT tehnologija pa lahko zelo popestri pouk, kar sem imela priložnost opazovati tudi na pedagoški praksi, in sicer v prvem in drugem razredu. Učiteljica je uporabljala Power Point predstavitve, ki so vključevale predvsem slike, saj so si učenci snov na ta način lažje zapomnili. Če katere izmed besed niso razumeli, so si prav tako pomagali z iskanjem informacij na spletu. IKT tehnologija je pripomogla tudi h kvaliteti likovnega pouka in angleščine, saj so pri prvem črpali navdih iz slik na interaktivni tabli, pri drugem pa so gledali angleške videoposnetke. Seveda pa takšne vsebine niso predstavljale glavnine pouka, ampak so ga le popestrile. Po mojem mnenju je še posebej v prvi triadi pomembno, da se učenci učijo skozi različne dejavnosti. Prevelika uporaba interaktivne table in slikovnega gradiva bi po mojem mnenju privedla do pasivnosti učencev, saj so v tem primeru predvsem v vlogi opazovalca.
Jutro by Andrejka is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija
V tem projektu sem se ponovno spomnila na prve trenutke, ko sem se srečala z IKT tehnologijo in kakšne spremembe mi je prinesla. Ugotovila sem, da pogosto nisem upoštevala avtorskih pravic, ko sem uporabljala gradiva s spleta. Menim, da bi morali kaj o tem slišati že na gimnaziji, saj do zdaj nisem znala niti preveriti pod katerimi pogoji je neko gradivo dovoljeno uporabiti, če sploh. Ko bom poučevala, bom vsekakor upoštevala pravila glede avtorskih pravic.
Sicer rada pišem, toda pogosto mi veliko časa vzame pisanje uvoda, saj se mi zdi eden izmed pomembnejših delov prispevka. Precej časa sem posvetila tudi razmišljanju o uporabi IKT tehnologije v bodočem poklicu. Če bi imela več časa, bi posnela kakšno fotografijo v zvezi z IKT tehnologijo, ki bi jo lahko uporabila v prispevku. Morda bi naredila tudi več odstavkov.
Menim, da sem upoštevala vse kriterije ocenjevanja, saj sem opisala dosedanjo uporabo IKT in navedla nekaj primerov uporabe IKT v šoli. Dodala sem tudi link in slikovno gradivo, ki sem ga označila z ustrezno licenco. Pri objavljanju prispevkov mi je najljubše dodajati svoje slike, saj zdaj vem, da ne kršim avtorskih pravic. Pisanje prispevka mi je predstavljalo sprostitev, zato v definiciji projekta ne bi ničesar spreminjala.
Lep pozdrav
Andrejka
Mentorica: dr. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
marec 2022