Poletje, čas brez skrbi
Moj najljubši letni čas je poletje. Je čas brez šolskih obveznosti, zato se mi zdi, da imam poleti prostega časa na pretek. Da mi ni dolgčas, poletne dni preživim v družbi ljudi, ki me razveseljujejo. Pogosto se družim s svojimi prijatelji, saj nam to med šolskim letom le redko uspe, ker se mora vedno nekdo učiti ali ima kakšne druge obveznosti povezane s šolo. Radi gremo skupaj na kakšno dobro veselico, kjer na ves glas prepevamo slovenske pesmi. Vsi smo namreč ljubitelji slovenske glasbe, s prijateljicami pa še posebej obožujemo Modrijane. Moje poletje je zares čas druženja, veselja in poslušanja dobre glasbe. Poleg tega, da se družim s prijatelji, veliko časa preživim tudi s svojo družino. Že vrsto let dopust skupaj preživimo na morju, kjer se največ časa zadržujemo na plaži. Vsi v družini se zelo radi kopajo v toplem morju, a to ne velja zame. Sama jih raje opazujem z obale, kjer se sončim, berem ali poslušam glasbo. Zvečer pa najraje ob dobrem sladoledu opazujem sončni zahod. Najlepši mi je ravno ta, ki ga lahko vidim le na morju, kjer se zdi, da voda spremeni svojo barvo in postane prelepe oranžne barve. Sončni zahodi so mi tako zelo všeč, ker me opomnijo, da so tudi konci lahko nekaj lepega.
Sončni zahod by Zama is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
V današnjem svetu se vsakodnevno srečujemo z IKT tehnologijo. Sama sem se v večji meri s tehnologijo začela srečevati v petem razredu osnovne šole, ko sem dobila svoj prvi telefon, ker sem začela sama odhajati iz šole domov. Spomnim se, da sem telefon uporabljala le za to, da sem mami poslala sporočilo, da je vedela, da sem na poti domov. Danes pa me tehnologija povsem obkroža. Računalnik uporabljam zelo pogosto predvsem v povezavi z delom za faks, na primer: pri pisanju poročil in seminarskih nalog uporabljam predvsem Word aplikacijo, pri pripravi predstavitev pa tudi Canvo in PowerPoint. Obkroža pa me tudi v povsem vsakodnevnih situacijah, na primer: pri komunikaciji s prijatelji preko družbenih omrežij na telefonu, pri poslušanju glasbe na radiu na poti v šolo, v situaciji, ko ne vem, kam točno moram iti, ko se sprehajam po neznanem delu mesta in uporabim aplikacijo Maps, da mi pokaže pot. IKT tehnologijo uporabljam tudi ko gledam kakšen dober film na televiziji ali na računalniku, ko na Googlu iščem kakšno informacijo in še v številnih drugih situacijah.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V BODOČEM POKLICU UČITELJA
Menim, da je IKT tehnologija v sodobnem času prisotna pri veliki večini poklicev in tako velja tudi za poklic učitelja. Učitelj se v razredu s tehnologijo srečuje vsakodnevno, zato je pomembno, da jo zna tudi uporabljati. Za njegovo delo je najbolj pomemben računalnik, saj na njem pripravi in oblikuje vse učne liste ter PowerPointove predstavitve za svoje učence, ki jih uporabi v različnih etapah učnega procesa, na primer pri obravnavi nove učne vsebine ali pri ponavljanju. S tehnologijo se srečuje tudi pri komunikaciji s starši, ki običajno poteka preko maila, pri pripravi na učno uro, pisanju poročil in drugega administrativnega dela. Z internetom si lahko pomaga tudi pri iskanju idej za popestritev pouka in pri iskanju nasvetov drugih učiteljev na različnih forumih in socialnih omrežjih.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem se naučila veliko novega, saj pred tem sploh nisem razmišljala o delu, ki se skriva za neko objavo. Naučila sem se razlikovati med zunanjo in notranjo povezavo, kdaj uporabiti eno ali drugo ter kako ju ustvariti, kaj so kategorije in oznake, kako pomembne so ter kako objavo ustrezno označiti. Izvedela sem tudi kakšne licence poznamo, kakšne so njihove oznake, kaj pomenijo in se naučila kako slikovno gradivo označiti z želeno licenco. Če bi imela več časa, bi bolje razmislila in podrobneje opisala kje vse uporabljam IKT tehnologijo ter kakšen je njen pomen za moj bodoči poklic. Največ časa sem posvetila predstavitvi svojega področja interesa, saj sem morala paziti, da upoštevam načela, ki veljajo za objavljanje na spletu in da ne izdam kakšnega podatka, ki bi razkril mojo identiteto. Menim, da sem projektno nalogo opravila kar dobro glede na to, da je moja prva in mi informatika ni najbolj blizu. Tekom študija in na svoji poklicni poti bom lahko pridobljeno znanje uporabila, če bom karkoli objavila, na primer kakšno raziskavo, članek, seminarsko nalogo, sliko… Celoten projekt mi je bil veliko bolj všeč kot sem sprva pričakovala, najbolj pa mi je bila všeč predstavitev področja interesa, saj sem lahko pisala o tem, kar imam rada in me je za nekaj trenutkov odneslo nazaj v poletje. Ne bi rekla, da mi je bilo najmanj všeč, ampak da se mi je najtežje zdelo označiti slikovno gradivo z ustrezno licenco, zato sem vesela, da smo to naredili že skupaj na vajah. Projekt se mi zdi ustrezen in tudi uporaben tako pri študiju kot pri našem bodočem poklicu učitelja. Zdi se mi pomembno, da smo težje stvari, ki jih nisem prej poznala, naredili že skupaj v šoli, saj sem prepričana, da bi imela veliko težav, če bi morala sama ugotoviti kako slikovno gradivo označiti z ustrezno licenco.