Interaktivni videoposnetek: Ustvarjanje digitalnih vsebin
Avtorica: Petja Podlipnik
Študijska smer, predmet, letnik študija: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
Univerza in članica: Pedagoška fakulteta Univerza v Ljubljani
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
DigComp 2.1 predstavlja okvir digitalnih kompetenc za državljane. Obsega 5 področij kompetenc in ena iz med njih je tudi izdelava oziroma ustvarjanje digitalnih vsebin. Vsa področja so deljena na osem ravni.
Opis projektne naloge in uporabljeni programi ter viri
Za temo projektnih nalog sem si izbrala Ustvarjanje digitalnih vsebin. Na to temo sem na podlagi dokumenta DigComp 2.1 ustvarilo sledečo predstavitev v obliki videoposnetka, in sicer s področja razvoja digitalnih vsebin.
Predstavitev sem ustvarila z namenom, da bi sošolce seznanila še z več podrobnostmi dokumenta DigComp 2.1, ki jih v okviru predavanj nismo omenili. Tako so sošolke in sošolci moja ciljna skupina, saj se mi zdi pomembno, da se zavedajo pomena uporabe digitalnih vsebin, ki so že del našega učnega okolja. Prav tako se mi zdi pomembno, da si prizadevamo, da bodo te vsebine tudi kakovosten del učnega okolja, ki ga bomo ustvarili za svoje učence.
Za izdelavo predstavitve sem uporabila program Canva, v katerem sem potem zajela tudi videoposnetek. Po objavi posnetka v Arnes Video, sem na Arnes Spletu, dodala še interaktivne naloge na koncu videa, to sem storila preko HP5 vtičnika, o katerem si več lahko preberete tukaj.
Kot vir sem uporabila slovensko različico dokumenta DigComp 2.1, ki jo najdete na sledeči povezavi.
INTERAKTIVNI VIDEOPOSNETEK
Spodaj si omenjeno predstavitev lahko ogledate.
DigComp 2.1:Ustvarjanje digitalnih vsebin by Petja Podlipnik is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija
Čeprav sem program Canva poznala že prej in sem z njim ustvarjala še pred samimi projektnimi nalogami, mi je izdelava predstavitev ponovno omogočila, da mi je sam program prikazal nove načine uporabe in mi ponujal nasvete, kako lahko svojo predstavitev vizualno še izboljšam. Poleg samega uporabljanja Arnesovih spletnih storitev pa mi je izdelava tega videoposnetka omogočila tudi, da sem se še bolj poglobila v znanje o DigComp 2.1 dokumentu ter o njegovi vsebini.
Če bi imela več časa, bi svojo predstavitev opremila še s kakšnimi primeri rabe pod osmimi stopnjami v razvoju digitalnih kompetenc ter morda bi dodala še kaj več interaktivnega gradiva.
Največ časa pa sem kljub zahtevni izdelavi predstavitve namenila izdelavi H5P vsebine, saj sem naloge poskusila zasnovati ne preveč zahtevno, hkrati pa še vedno tako, da so vsebovale ključne informacije, ki jih želim, da jih gledalci odnesejo s seboj. Dobra ideja se mi je zdela tudi, da je eno iz med vprašanj samoreflektivno kjer lahko gledalec sam zase oceni, na kateri ravni razvoja digitalnih vsebin se nahaja. To od gledalca zahteva, da ponovno obnovi kakšne zahteve ima katera raven v razvoju, ter je hkrati kritičen do sebe in prepozna kaj že zna in česa še ne. Kar pa se mi zdi pomembno za naš bodoč poklic.
Uporabljeno znanje bom sigurno potrebovala na svoji karierni poti, saj se šolstvo čedalje bolj poslužuje tudi e-oblik učenja, hkrati pa bom to znanje lahko uporabila tudi tekom študija za popestritev marsikatere predstavitve ali seminarske naloge.
Projektna naloga se mi zdi dobro zasnovana, saj nas poleg omogočanja kreativne svobode, vseeno usmerja h raziskovanju in izobraževanju o vsebinah digitalnih kompetenc, ki so v družbi čedalje bolj pomembne.
Zdi se mi, da sem projektno nalogo izpeljala dokaj dobro, pomanjkljiva pa je morda bolj v detajlih in dodatnemu interaktivnemu gradivu, ki ga nisem vključila v samo predstavitev.
Interaktivni videoposnetek: Ustvarjanje digitalnih vsebin by Petja Podlipnik is licensed under CC BY-NC-SA 4.0