Izdelava padala – fotografski material
Digitalna tehnologija je v današnjem času postala zelo nepogrešljivo orodje za bodočega učitelja razrednega pouka, saj omogoča inovativne metode poučevanja in povečuje dostop do informacij. Ključno je, da učitelj razume načela objavljanja podatkov na spletu in skrbi za svoj osebni profil, da se ne pride do nevšečnih situacij, ki bi omajale učiteljev profesionalni razvoj. Pomembno je tudi, da bodoči učitelj nadzoruje svoj digitalni odtis, saj ta lahko dolgoročno vpliva na percepcijo njegovega dela in ugled v šolski skupnosti. Poleg tega mora biti pozoren na varovanje svoje digitalne identitete, saj lahko nepravilno ravnanje s podatki vodi do zlorab ali kraje identitete. Z ustrezno uporabo digitalne tehnologije in skrbnim upoštevanjem načel objavljanja podatkov na spletu lahko bodoči učitelji ustvarijo pozitivno in varno učno okolje za svoje učence. (Vodopivec idr., 2011)
Naravoslovje in tehnika
5. razred
Učna snov: Pojavi
Učni cilji: V skladu z učnim načrtom za učence petega razreda osnovne šole pri predmetu Naravoslovje in tehnika, ki obravnava temo Pojavi, natančneje podtemo Veter, učenci pridobijo sposobnost načrtovanja, izdelave in preizkušanja naprav za merjenje vetra ter naprav, ki jih poganja veter.
Postopek izdelave padala by Srcje is licensed under CC BY 4.0
Slike so bile grafično obdelane v programu PhotoScape X.
Licenca za slike je bila oblikovana na spletni strani Beta Chooser – ustvarjalnik licence.
Refleksija in samovrednotenje
Kreiranje spletne objave se je sprva zdela zelo zahtevna naloga, vendar sem se s sprotnimi in jasnimi navodili naučila osnov objavljanja v Arnes spletu, kot so dodajanje besedila in slik, iskanje slik z in brez licenc, grafična obdelava fotografij in označitev galerije z lastno licenco.
Če bi imela več časa, bi posnela boljše slike za svojo galerijo in jih še bolj podrobno uredila v programu za urejanje grafike: PhotoScape X
Največ časa sem posvetila ustvarjanju in urejanju slik, saj sem morala sproti izdelovati padalo ter ga fotografirati tako, da se nazorno vidijo vsi koraki izdelave padala. Poleg tega podlaga na katero so bili položeni deli padala ni bila najbolj primerna za fotografiranje, zato sem več časa namenila urejanju slik v PhotoScape X programu.
S svojim delom sem precej zadovoljna, saj sem upoštevala vsa navodila za kreiranje svoje spletne objave ter za to nalogo porabila ravno pravšnjo količino časa in od samostojnega dela odnesla veliko koristnega znanja, kar zadeva delo z računalnikom in spletnimi objavami.
Pridobljeno znanje bom zagotovo uporabljala že tekom študija, ko bom pisala seminarske naloge, sploh pri vključevanju slikovnega gradiva, saj bom znala najti tako slike brez licenc kot slike z licencami in jih znala pravilno označiti. Na svoji poklicni poti bom prav zagotovo uporabljajla veliko slikovnega gradiva, saj je delo ter učna snov preverjeno bolj interaktivna in pomnljiva z njim.
Pri projektu mi je bilo najljubše urejanje fotografij ter označitev galerije s svojo licenco, ker sem za pridobitev in obdelavo slik vložila največ časa in mi zato ta korak pri projektu največ pomeni. Najmanj od vsega pa mi pri projektu niso bila všeč navodila, ker niso bila dovolj natančna oz. nerazumljiva za urejanje in poimenovanje slik.
V definiciji projekta bi spremenila le navodila, tako da bi dodala konkretne številke za razmerja, formate, slike ter razložila kje in kako se poimenuje fotografije.
Na splošno mi je bila naloga všeč, saj je bila predavateljica vedno dobre volje in zelo potrpežljiva ko smo skupaj na kliničnih vajah delali res postopono po korakih, da nam je uspelo usvojiti osnove za kreiranja spletne objave.
Viri:
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. (2011). Učni načrt za predmet naravoslovje in tehnika za osnovno šolo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_naravoslovje_in_tehnika.pdf
- Program PhotoScape X. Pridobljeno iz http://x.photoscape.org/
- Creative Commons License Chooser Beta. Pridobljeno iz https://chooser-beta.creativecommons.org/