Interaktivno gradivo
Preverimo kaj vem o digitalni identiteti in digitalnem odtisu
V sklopu projektnih nalog sem si postavil izziv, da se lotim tudi zadnjega, neobveznega dela – interaktivnega gradiva. Tako sem si najprej prebral navodila za izdelavo spomina in slikopisa s pomočjo spletne strani H5P in razmislil katero gradivo bi tudi sam izdelal in kako. Tako so nastale tri vaje na temo digitalne identitete in digitalnega odtisa, s pomočjo katerih lahko veliko ponoviš ali pa se celo česa novega naučiš.
Uživaj v reševanju!
Splošno o digitalni identiteti
Komponente, ki sestavljajo digitalno identiteto
Še nekaj o digitalnih odtisih
Opis postopka izdelave interaktivnega gradiva
Izdelava gradiva flashcards ˝e-identity˝
- Obiščemo spletno stran H5P ter se prijavimo oz. registriramo. Nato na svojem profilu kliknemo na gumb Try Out H5P. Odprejo se nam možnosti za ustvarjanje več vrst interaktivnega gradiva. Izberemo možnost flashcards.
2. Nato izpolnimo prazne prostore, v prvega napišemo naslov, v drugega pa opis oz. navodila. Nekoliko nižje pod besedo ˝question˝ napišemo vprašanje, v naslednji prazen kvadratek pod ˝answer˝ pa odgovor na to vprašanje. Program nam omogoča, da s klikom na gumb ˝add˝ kartici dodamo še sliko, ki jo lahko naložimo z računalnika. Sam sem uporabil eno lastno fotografijo in dve fotografiji iz spletne strani Pexels, ki sem ju najprej naložil na računalnik, obdelal (pomanjšal) v programu Photoscape in naložil nazaj na splet. Tako smo končali s prvo kartico in lahko se lotimo druge. To storimo tako, da na levi strani kliknemo na moder gumb ˝+ Add card˝. Pojavi se nam identičen obrazec kot prej, ki ga zopet izpolnimo z novim vprašanjem, odgovorom oz. sliko.
3. Ko smo končali z izdelovanjem kartic levo spodaj kliknemo na gumb .
Izdelava gradiva Iz česa je sestavljena digitalna identiteta?
- Za drugo interaktivno gradivo poiščemo možnost ˝Drag the Words˝ in kliknemo nanjo.
2. Zopet se nam razpre obrazec; v prvi prazni prostor vpišemo naslov, v drugi pa kratek opis oz. navodila, kot je prikazano na spodnji sliki.
3. Nato pridemo do ključnega dela. V rumenem okviru je jasno razloženo, kako je potrebno zapisati besedilo, da dobimo prazne okvirčke za vstavljanje besed. In sicer, pri vsaki besedi, za katero bi radi da manjka in jo je potrebno vstaviti, je potrebno pred in za to besedo zapisati zvezdico (*), kot je to prikazano na spodnji sliki.
4. Ko smo besedilo napisali, je potrebno izpolniti še točkovno lestvico. In sicer, potrebno je določiti interval v odstotkih in zraven napisati kaj pomeni – spodbudo ali čestitke. Za dodaten interval kliknemo na moder gumb, ki je na sliki levo spodaj
5. Potem imamo možnost urediti še dodatne nastavitve. Sam sem prva dva kvadratka označil, tako ima oseba možnost ponovno rešiti nalogo ter da se ji prikaže gumb za prikaz rešitev.
6. Sledi še zadnji korak in to je shranjevanje. Tako kot v prejšnjem primeru kliknemo na gumb ˝save˝.
Izdelava gradiva Še nekaj o digitalnih odtisih
- Za tretjo interaktivno gradivo poiščemo možnost ˝Single Choice Set˝ in kliknemo nanjo.
2. Tako kot pri prejšnjih gradivih tudi temu najprej vpišemo naslov. Sledi zastavljanje vprašanj in odgovorov nanje. Pri vsakem odgovoru je možno dati na izbiro poljubno mnogo odgovorov, vendar sam sem imel le dve možnosti, saj sem imel da / ne odgovore. Pri tem moramo biti pozorni, da kot pravilen odgovor napišemo pod prvo možnost. S klikom na gumb se nam odprejo novi prostorčki za vprašanja in odgovore. Tako delamo vse dokler nismo končali.
3. Sledi podajanje končne povratne informacije. Tako kot pri prejšnjem gradivu tudi tu določimo poljubno mnogo intervalov, katerim pripišemo pohvalo, spodbudo, čestitke … kot lahko vidite na spodnjem primeru. Za vsak dodaten interval kliknete na moder gumb ˝add range.
4. Sledi še urejanje končnih nastavitev. Prvo možnost auto continue sem označil z namenom, da se po rešenem vprašanju avtomatsko prikaže naslednje, in sicer če smo odgovorili prav se zamenja v dveh sekundah, če smo odgovorili narobe pa v treh. Ker sem označil drugi kvadratek, se bo ob vsakem rešenem vprašanju slišal zvok. Zadnja dva kvadratka omogočata, da oseba ponovi vajo in se mu prikažejo pravilni odgovori. Na koncu določimo še pogoje, da oseba opravi nalogo. Sam sem dal 80 % saj so vprašanja z da-ne odgovori, kjer je 50 % možnosti, da uganejo rešitev.
5. V zadnjem koraku kliknemo na gumb ˝save˝, da shranimo naše interaktivno gradivo.
Uporabljeni programi in aplikacije ter spletne strani
- spletna stran H5P
- program PhotoScape
- spletna stran Pexels
- Creative Commons
Viri
- https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/29444/mod_resource/content/3/h5p_navodila.pdf
- https://h5p.org/content-types-and-applications
Refleksija in samovrednotenje
Od vseh projektnih nalog sem se pri tej zagotovo naučil največ, saj sem se prvič srečal s spletno stranjo H5P in tudi nikoli prej nisem še ustvaril podobnega interaktivnega gradiva. Spoznal sem kako uporabiti spletno stran H5P in izdelati različne vrste interaktivnih gradiv in kako jih vdelati v objavo.
Največ časa sem posvetil spoznavanju spletne strani H5P, branju navodil ter gledanju posnetkov, s katerimi sem si pomagal pri izdelavi svojih nalog, oblikovanju ideje in izdelavi interaktivnega gradiva, vzrok pa je v temu, da sem se s to spletno stranjo prvič srečal. Čeprav se zdi, da je projektna naloga težka, sproti ugotoviš, da sploh ni tako zapleteno, kot se sprva zdi.
Čeprav sem za opravljeno nalogo porabil precej veliko časa, sem moral na neki točki zaključiti, saj so me preganjale še ostale študijske obveznosti pri drugih predmetih. Če ne bi bilo časovne stiske bi tako več časa namenil raziskovanju možnosti za izdelavo interaktivnega gradiva in razmisleku katero vsebino in na kakšen način (s katero interaktivno nalogo) bi jo preveril.
Zdi se mi, da sem nalogo glede na dane kriterije ocenjevanje precej dobro opravil, čeprav je potrebno upoštevati to, kdo bi nalogo reševal. Namreč, če bi naloge reševali učenci prve triade, bi bile naloge kognitivno dovolj zahtevne in bi bil kriterij dosežen, medtem ko naloge za kolege na faksu niso dovolj kognitivno zahtevne in v tem primeru kriterij ni dosežen. Ker sem na Oddelku za razredni pouk in bom v prihodnosti poučeval učence na razredni stopnji, sem se poskušal z nalogami čim bolj približati njihovemu nivoju. Ostale kriterije mislim da sem dobro izpolnil. Edino kar me moti so vejice pri drugi interaktivni nalogi, vendar ne vem zakaj so tako postavljene, saj sem pri pisanju besedila pazil in tudi večkrat preveril, da sem vse zapisal tako kot bi moralo biti.
Kot sem že omenil, sem se pri projektu zelo veliko naučil, najpomembnejše pa se mi zdi to, da bom lahko pridobljeno znanje aktivno uporabil v naslednjih letih študija pri raznih predstavitvah. Še večjo težo pa bo vse skupaj dobilo znotraj mojega poklica, saj se mi zdijo različni načini interaktivnih nalog odločen način za motiviranje otrok. Ravno zaradi tega se mi zdi zelo pomembno, da ima učitelj izkušnje in je kompetenten za ustvarjanje interaktivnih vsebin. Tako se bodo lahko učenci preko ˝igre˝ učili ali ponavljali snov.
Pri projektu sem najbolj užival pri raziskovanju spletne strani H5P in izdelovanju interaktivnih gradiv, saj me je dejstvo, da vse skupaj ni tako težko kot se zdi, zelo motiviralo. Če bi mi čas dopuščal, bi si z veseljem ogledal še ostale možnosti in izdelal še kakšno interaktivno gradivo druge vrste. Nekoliko manj ljubo pa mi je bilo pisanje postopka izdelave, saj sem se tega dela že nekoliko naveličal, ker se ponavlja pri vsaki projektni nalogi, poleg tega pa ti lahko vzame kar nekaj časa.
Projekt se mi zdi zelo dobro definiran, zato ne bi pri njem ničesar spreminjal, kar potrjuje tudi dejstvo, da v procesu dela nisem dobil nobene ideje kaj bi kako spremenil.
Ker je to zadnja projektna naloga bi se znotraj nje rad zahvalil mentorici Alenki Žerovnik, saj nas je v sklopu dobro zasnovanih kliničnih vaj in projektnih nalog zelo dobro opremila z znanjem, ki nam bo še kako prišlo prav. Poleg tega pa pa še en velik hvala za hitro odzivnost in potrpežljivost.
Avtor: Miha Babič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Predmet: komunikacijsko-informacijske tehnologije
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 5. 5. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.