Projektna naloga – SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABO RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE

RASTRSKA GRAFIKA

  1. SLIKA
  • Pred obdelavo


Licenca Creative Commons

  • Po obdelavi

Licenca Creative Commons

  • POSTOPEK OBDELAVE
  1. Resize – 800 px – za nastavitev velikosti fotografije

Licenca Creative Commons
2. Crop free – obrežemo odvečno ozadje

Licenca Creative Commons

3. Color – brightness – darken – zmanjšanje svetlosti, da zaslon pride do izraza

Licenca Creative Commons
4. Blur – izberemo velikost čopiča in intenziteto zameglitve – za zameglitev ozadja in nepotrebnih delov

Licenca Creative Commons
5. Figure – šestkotnik – za okvir znaku stop

Licenca Creative Commons
6. Figure – color – black – da je okvir šestkotnika obarvan črno

Licenca Creative Commons
2. SLIKA

  • Pred obdelavo

Licenca Creative Commons

  • Po obdelavi

Licenca Creative Commons

  • POSTOPEK OBDELAVE
  1. Resize – 800 px – za nastavitev velikosti fotografije

Licenca Creative Commons
2. Crop free – obrežemo odvečno ozadje

Licenca Creative Commons
3. Contrast – povečanje kontrasta s 50 na 64 – za poudarjanje linij

Licenca Creative Commons
4. Color – brightness – darken – zmanjšanje svetlosti, da bela barva papirja ne izstopa preveč

Licenca Creative Commons
5. Color – Lighten shadows, darken highlights – za zmanjšanje intenzitete senc in izstopanje besedila

Licenca Creative Commons
6. Color – temperature – toplo obarvanje fotografije, da ni list čisto bel

Licenca Creative Commons
7. Sharpen – za večjo ostrost fotografije in boljšo vidnost napisa

Licenca Creative Commons
8. Frames – okvir na fotografiji


Licenca Creative Commons

VEKTORSKA GRAFIKA

Licenca Creative Commons

  • POSTOPEK OBDELAVE
  1. Riši kvadrate in pravokotnike – izberemo pravokotnik, ki bo služil kot računalnik na vektorski sliki

Licenca Creative Commons
2. Uredi poti po vozliščih – pretvori izbrane odseke v krivulje – s to funkcijo zaoblimo oglišča pravokotniku

Licenca Creative Commons
3. Desni klik na miški – podvoji – tako dobimo še en enak pravokotnik črnemu, ki bo predstavljal zunanjost računalnika

Licenca Creative Commons
4. Ob kliku na lik se prikažejo puščice, s katerimi lik zmanjšamo. Naslednji korak je še sprememba barve, ki jo izberemo v barvni skali na dnu zaslona.

Licenca Creative Commons

Licenca Creative Commons
5. S prijemom miške ga namestimo na željeno mesto – predstavlja ekran. Ta pravokotnik spet podvojimo, kot je opisano zgoraj, ki bo služil kot tipka na računalniku.

Licenca Creative Commons

Licenca Creative Commons
6. Riši kroge, elipse, loke –  – naj bo predmet cela elipsa in ne le odsek ali lok – narišemo majhen krog in ga podvojimo – sližila bosta kot gumba na računalniku. Prestavimo ju na željeno mesto.

Licenca Creative Commons
7. Riši kvadrate in pravokotnike – izberemo pravokotnik (2x) in jima zaoblimo oglišča, kot v koraku 2 – ta dva zaobljena pravokotnika služita kot podstavek računalnika. Kot prej spremenimo tudi barvo.

8. Riši krivulje in ravne črte – ustvari spiro pot – narišemo krivuljo, ki predstavlja kabel od miške

Licenca Creative Commons
9.  Riši kvadrate in pravokotnike – izberemo pravokotnik (2x) in jima zaoblimo oglišča, kot v koraku 2 – ta dva zaobljena pravokotnika sestavimo skupaj, spremenimo barvo in tadva predstavljata računalniško miško.

10. Riši kvadrate in pravokotnike – izberemo kvadrat in podvojimo tolikokrat, da dobimo 4 enake kvadrate. Te poljubno obarvamo – predstavljali bodo “post it” listke na računalniku s pomembnimi obvestili.

Licenca Creative Commons

Licenca Creative Commons

11. Listke z miško prestavimo na rob ekrana in jih z dvojnim klikom nanje poljubno zarotiramo.

Licenca Creative Commons

12. Ustvari in urejaj besedilo – na “post it” listke zapišemo poljubno besedilo – v orodni vrstici spreminjamo slog in velikost pisave. Ta postopek ponovimo štirikrat.

Licenca Creative Commons

(rotacija listkov)

Licenca Creative Commons

13. Še enkrat ponovimo korak 11 in dodamo besedilo na sredino zaslona – ponovno izberemo barvo, slog in velikost pisave v orodni vrstici.

Licenca Creative Commons

UPORABLJENI VIRI IN ORODJA:

 

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

  • Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
    Spoznala sem dve popolnoma novi orodji in se naučila risati vektorske slike – ugotovila sem, da je to zmožen vsak narediti, če se malo poglobi v funkcije orodja. Naučila sem se tudi slediti spletnim navodilom, saj drugače ne bi znala narisati nič.
  • Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
    Morda bi si zastavila zahtevnejšo nalogo, poiskala težje oblike pri vektorski grafiki, prav tako pa bi se bolj poigrala z urejevalnimi orodji PhotoScapa X. Poiskala bi še več idej in pregledala malo več spletnih virov o varnosti na spletu nasploh.
  • Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
    Ponovno sem največ časa posvetila posnetkom zaslona vsakega koraka, saj sem se trudila, da ne bi česa pomembnega izpustila in bi bila moja izdelava jasno in nazorno prikazana. Kar nekaj časa sem potrebovala tudi na začetku v programu Inkscape, saj mi je bil tuj in je malo zahtevnejši za uporabo kot PhotoScape X.
  • Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
    Menim, da sem delo popolnoma korektno opravila, zadostila sem vsem točkam kriterija in se potrudila biti čim bolj ustvarjalna, a hkrati nisem preveč zapletala postopkov. Postopke sem nazorno predstavila tudi v prispevku in zraven opisno razložila vse korake.
  • Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
    Na poklicni poti menim, da mi bo znanje Inkscapa prišlo zelo prav, je zelo primeren program za izdelovanje grafik za otroke. Na študijski poti pa prav tako ob določenih predstavitvah, ki jih bom želela popestriti. Upam, da bom program imela večkrat priložnost izkoristiti, da bom sproti osveževala svoje znanje.
  • Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
    Najljubše mi je bilo preizkušanje obeh programov, ugotavljanje kaj vse zmoreta. Najmanj ljubo mi je bilo sprotno prikazovanje korakov, saj sem včasih pozabila narediti sliko zaslona in sem se morala med izdelavo vračati nazaj.
  • Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
    Mislim, da velike izboljšave niso potrebne – projekt nam daje proste roke, da se spoznamo z orodjema in nam prepušča proste roke pri idejni zasnovi. To mi je všeč, saj ob preizkušanju novih funkcij veliko bolj spoznaš orodje kot če bi samo sledil navodilom.

 

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

 

Avtorica: Leja Grilc, 1. letnik, Razredni pouk
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Datum: 26. 5. 2020

 

(Skupno 50 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost