3. Projektna naloga – MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV

VARNOST NA SPLETU

Za temo moje predstavitve sem si izbrala varnost na spletu. Zdi se mi, da je treba varnost na spletu, še posebej dandanes upoštevati. Živimo namreč v svetu, kjer kraja osebnih podatkov, gesel, datotek ni nič nenavadnega, saj se dogaja vsak dan, vsako uro, vsako minuto po celem svetu. Odkar se je začela masovna uporaba mobilnih telefonov in računalnikov ni nihče več varen na internetu, vendar pa lahko vsak kljub temu nekaj naredi, da zaščiti svoje podatke oz. sam sebe in svoje najbližje.

Prav to je bil namen moje projektne naloge, torej, da ozavestim vse, ki uporabljajo moderno tehnologijo, od otrok do starejših, o njenih vplivih na človeka ter vključiti tudi nasvete kako se zaščitit pred zlonamerneži na spletu. Menim, da je treba še posebej otroke poučiti o tem, kako naj ravnajo na spletu, da zaščitijo svoje osebne podatke.

POSTOPEK IZDELAVE PREDSTAVITVE

Za izdelavo svoje projektne naloge sem uporabila predstavitveni program Microsoft PowerPoint. Za ta program sem se odločila zato, ker nisem imela še toliko prakse z njim, saj sem v srednji šoli raje uporabljala predstavitveni program Prezi. PowerPoint se mi zdi zelo uporaben, saj ima na voljo moderne predloge in je tudi dokaj enostaven za uporabo, čeprav je potrebno že malo predhodnega znanja, ki pa sem ga jaz imela. Zavedam se, da je v današnjem času, času 4. digitalne revolucije, izredno pomembnno, da vemo uporabljati take spletne programe, saj bo poučevanje potekalo vse bolj na tak “interaktiven” način.

KONČNI IZDELEK: Varnost na spletu_LucijaŠtihec

Na začetku sem najprej sem dodala prazen diapozitiv tako, da sem stisnila ikono za diapozitiv, kjer se mi je pokazalo več možnosti, jaz pa sem izbrala najprej naslovni diapozitiv.

Nato sem dodala diapozitiv z vsebino.

Želela sem, da bodo vsi diapozitivi imeli enako oblikovanje pisave (velikost: naslov 43, vsebina 25; vrsta pisave: naslov Californian FB, vsebina Calibri (Telo); barva pisave: črna) in da bodo enako oblikovani. Ker nisem želela in bi bilo tudi zamudno, da bi vsak diapozitiv posebej urejela, sem uporabila pogled matrica diapozitiva, kjer sem določila kakšno naj bo oblikovanje diapozitivov in to pomeni, da potem velja za vse enako.

Nato je sledilo oblikovanje naslovnega diapozitiva, uporabila sem že predlagano predlogo za ozadje (ikona Ideja za načrt v desnem kotu) ter dopolnila z besedilom.

Na dugem diapozitivu sem za ozadnje uporabila sliko, ki sem jo vstavila iz računalnika oz. iz datoteke v računalniku, kamor sem jo prej shranila s spleta.

Nastavila sem ji 59 % prosojnost, da bo besedilo bolj vidno in tudi določila, naj bo za vse diapozitive enako (kliknila sem Uporabi za vse).

Na tretji diapozitiv sem vstavila video. To sem storila tako, da sem v opravilni vrtsici Vstavljanje, kliknila Video (desni kot), ter kliknila na Spletni videoposnetek.

Ker je bilo potrebno vstaviti URL posnetka, sem šla na spletno stran YouTube, kjer sem kliknila na ikono Skupna raba in nato se mi je prikazal link, ki sem ga kopirala, tako, da sem kliknila na besedo Kopiraj zraven linka.

URL oz. link sem prilepila v zahtevano polje in stisnila vredu.

In videoposnetek je bil vstavljen. Ko ga želimo pogledat, samo kliknemo nanj in že se predvaja.

Na četrtem diapozitivu sem vstavila dve sliki. To sem storila tako, da sem šla v opravilno vrstico Vstavljanje in kliknila na puščico pri ikoni Slike. Nato sem izbrala možnost Vstavi slike iz te naprave.

Sliki sem vstavila in ju uredila. Prvi sliki sem vstavila napis. Kliknila sem ikono Polje z besedilom ter vanj napisala besedilo. Besdilo sem združila s sliko (Oblika –> Združi).

Za ta diapozitiv, sem izbrala v ikoni Nov diapozitiv možnost Primerjava (dve polji za naslov in dve polji za vsebino).

Nato sem ju ustrezno uredila (Oblika –> Slogi oblik).

Pred koncem sem dodala vsem diapozitivom še Prehod (padec – prejšnji diapozitiv se prevrne in s tem razkrije drugega).

Na koncu sem vstavila še vire s pomočjo ikone Povezave, ki se nahaja v razdelku Vstavljanje.

UPORABLJENI VIRI:

Wikipedia

Portal OSV

Varni na internetu

Infodrom – varnost na spletu

Ozaveščanje varni uporabi interneta

Kaspersky – 10 pravil za varno brskanje po spletu

RELEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:

  • Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? V tem projektu sem se naučila oz. sem osvežila spomin kako uporabljati novejšo raličico predstavitvenega programa Microsoft PowerPoint, saj sem v preteklih letih raje posegala po predstavitvenem programu Prezi. Program, ki sem ga uporabljala ni tako zahteven, niti težek za uporabo, vendar je vseeno dobro, če imaš že predznanje.
  • Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Če bi imela na voljo več časa, bi definitivno posvetila več pozornosti oblikovanju diapozitivov, da bi bolj pritegnili pozornost, predvsem otroško. Več časa pa bi namenila tudi iskanju več virov o varnem spletu oz. varnem brskanju po internetu (uporabila bi tudi knjižne vire, ne le spletne).
  • Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila pisanju na diapozitive, saj sem hotela, da ne bo preveč napisano in da bodo res le najpomembnejše stvari.
  • Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Zdi se mi, da sem svojo predstavitev opravila solidno.
  • Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Pridobljeno znanje bom lahko uporabila pri pripravi predstavitev pri predmetih tekom študija, ter tudi ko bom zaposlena na šoli, pri pripravi predstavitev učencem. Menim, da znanje o pripravi takih predstavitev v današnjem času pride zelo prav vsepovsod, saj bood naslednje generacije še bolj poevzane z uporabo interneta ter spletnih orodij, aplikacij, programov…
  • Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Pri projektu mi je bilo všeč, da sem osvežila svoje zanje, ki sem ga imela o tem programu.
  • Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj menim, da je zelo dobro zastavljen in tudi spodbuja, da začnemo z uporabo takih predstavniškimi programov, saj jih bomo potrebovali tudi kasneje v življenju in svoji poklicni poti.

 

Avtorica: Lucija Štihec, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Razredni pouk, IKT, 1. letnik

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

29. maj 2020

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

 

(Skupno 36 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost