Kreiram splet

Pozdravljeni, 

najprej bi rada nekaj stavkov namenila sebi, da me bolje spoznate. Sem študentka Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in o študiju Razrednega pouka sem začela resno razmišljati lani, julija (ja julija, saj se je ta smer na mojem prijavnem listu znašla po čistem naključju – preprosto nisem vedela, kaj naj drugo napišem), ko sem izvedela, da na prvo željo nisem sprejeta. Če iskreno povem, sem zelo dolgo premlevala kaj narediti, ali je to pravi študij zame? Je bolje poskusiti ali nikoli vedeti? No in ker sem oseba, ki res vedno tvega, se spusti v preizkušnjo, ki ji jo postavi življenje, sem si rekla: »Zakaj pa ne, kaj lahko izgubiš, mogoče pa je to ravno pravo zate!«, in tako sem danes tukaj. Povsem nepredvideno, nenačrtovano se učim za poklic, katerega sem vedno potiho, nezavedno želela opravljati. Res verjamem, da se vse zgodi z razlogom in ravno tako je v mojem primeru. No, drugače sem vedno bila hkrati na dveh mestih. Trenirala sem rokomet, hodila v glasbeno šolo in igrala klavir. Sama sem se doma učila igrati kitaro in bobne. Trenirala sem tudi hip-hop (lahko bi rekla, da delno tudi balet, saj smo imeli trenerko, katera je zagrižena balerina – lahko si predstavljate naša ogrevanja in raztezanja). Bila sem urednica gimnazijskega časopisa, sem članica kluba študentov našega mesteca, in še bi lahko naštevala. Delo z ljudmi in za ljudi mi ni tuje, vedno sem rada pomagala, in bila najbolj vesela, ko sem videla, da mojo delo nekoga razveseljuje. Zelo rada tudi rišem. To me sprosti in res popelje v nek drugi svet. Sem optimist, ekstremni realist in včasih grozen perfekcionist. Vse moram narediti sama, ker drugače ne verjamem, da je bilo narejeno kakovostno in brez sleherne napake. Rada sem sam svoj »šef«, saj verjamem, da sebi zaupam najbolj in posledično tudi sama odgovarjam sama sebi za morebiten neuspeh. Zelo rada imam živali, zato večino prostega časa namen ravno njim (no in svojemu fantu). Doma imamo psičko, muco in kunca. Rada imam dolge sprehode po naravi, vse oblike športa (od teka, smučanja, poleti tudi odbojke na mivki, ki jo igramo s prijatelji pa vse do kolesarjenja in rolanja). Rada dobro jem, zato tudi sama zelo veliko kuham in pečem (karantena mi je omogočila to stran tudi nadgraditi in preizkusiti mnoge recepte). No za konec, pa meni najpomembnejša lastnost – zelo rada potujem, menim, da mi to daje neko dodatno širino, da na svet pogledam vedno z drugega zornega kota, ne obsojam in predvsem ne postavljam predsodkov in stereotipov. Če mi bodo okoliščine dopuščale (trenutna situacija ni ravno rožnata) želim skozi študentska leta kar se da največ potovati, preizkusiti vso hrano, razumeti vse kulture in prečesati vso naravo.

Uporaba ikt do sedaj

Skozi gimnazijska leta sem pridobila ogromno znanja od profesorjev informatike. Izdelovala sem gimnazijski časopis, predelavala slika, jih urejala, pisala članke, in na koncu vse združila v celoto. Na naši gimnaziji smo se z IKT ukvarjali kar 3 leta, kar je doprineslo k veliko projektom. Izdelovali smo seminarske naloge, spletne strani za izbrane ustanove ali organizacije, ki so bile na koncu uporabne za vse. Potem tudi kratke videe in stop animacije. Skozi celoten proces pa sem se naučila tudi, da je pri tem zelo pomembna stopnja lastne spretnosti, ambicioznosti in estetike. 

Vedno izkoristim dodatna izobraževanja, ki jih najdem, da se morebiti naučim kaj novega, nekaj, česar še ne vem, saj verjamem, da mi bo nekoč prišlo zelo prav. Tehnologija se razvija iz dneva v dan, in ne dvomim, da čez 5 let (ko bo naša generacija končala študij), ne bo na taki stopnji, da še mi ne bomo vedeli vsega, kaj šele starejše generacije. 

Image by StartupStockPhotos from Pixabay

This work is marked with CC0 1.0

Pomen IKT

Skozi svojo izobraževalno pot sem se srečala z veliko »starejšimi« učitelji, ki se izjemno trudijo, ampak, ker v času njihovega šolanja taka tehnologija še ni obstajala, preprosto ne utegnejo slediti nadgradnjam. Ne poznajo osnovnih aplikacij, zvijač ali samo uporabe word in power point dokumentov. Naša generacija je rasla s tehnologijo in vedno bolj jo bomo tudi obvladali, vendar menim, da je predvsem na tem področjo potrebno usposabljanje, izobraževanje in sprotno poizvedovanje.

Sama vidim pri mami, ki je vzgojiteljica, kako hitro se razvijajo spletni dnevniki, v katere se vpisuje prisotnost otrok, vsa dokumentacija od delovnih načrtov pa do obveščanja staršev, kar je zelo pomembno tudi pri učiteljih. Prav tako vpisovanje ocen in na koncu, našo predajanje znanja učencem (ki bodo na neki točki mogoče vedeli več od nas).

Menim, da je (in tudi bo – vedno v večji meri) tehnologija del našega delovnika (kot učitelji). Že sam pouk je lahko veliko bolj zabavnejši, zanimivejši za učence, če morebiti vključimo kak kviz na spletni platformi Kahoot, ali pa skupaj naredimo nevihto možganov s pomočjo Mentimetra ali pa si preprosto ogledamo video posnetek na Youtubu, ki nam bo podrobneje predstavil snov.

Image by Tumisu from Pixabay

This work is marked with CC0 1.0

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? Pri tem projektu sem se naučila pravilne uporabe licence ter korake, kako se do pravilne licence splog pride. Naučila sem se tudi iskanja fotografij, ki sem jih v tem projektu tudi lahko uporabila.

Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Pri tem projektu ne bi izboljšala ničesar, saj sem si res vzela čas za izdelavo te prve spletne objave in menim, da je narejena kakovostno.

Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem zagotovo posvetila licencam, saj sem se s tem srečala prvič. V gimnaziji se s to temo nismo ukvarjali, zato sem tudi prvič za to slišala in se s tem spoprijela.

Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Menim, da sem se glede na zastavljen kriterij dobro odrezala, saj sem se v navodila res poglobila ter jim seveda tudi sledila.

Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? S pomočjo pridobljenega znanja bom lahko v prihodnosti pazljiva na licence, pri izdelavi seminarskih, projektnih ali raziskovalnih nalog. Kasneje na poklicni poti pa bom o tem ozaveščala učence.

Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najmanj mi je bilo všeč iskanje in določanje licenc, saj nisem vedela kaj in kako, zato mi je vzelo res veliko časa. Najljubše pa mi je bilo pisanje odgovorov na vprašanja.

Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? Pri tem projektu ne bi spremenila ničesar, saj je zastavljen korektno in od nas zahteva ravno pravo količino znanja.

Image by Stefan Meller from Pixabay 

This work is marked with CC0 1.0

Avtor: Aralk

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Letnik in študijska smer: 1. letnik, razredni pouk

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Datum: 15. 5. 2021

Kreiram splet by Aralk is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost