Interaktivno gradivo

Moja izbrana tema je varnost na spletu, na katero sem ustvarila vse spodaj navedene interaktivne naloge. Večino potrebnih informacij, sem pridobila na spletni strani safe.si, kjer sem poleg nasvetov o varnosti na spletu našla še veliko drugih zanimivih tematik, ki so primerne tako za učitelje kot tudi za starše in učence. Pri pridobivanju podatkov, pa sem si pomagala še z drugimi spletnimi stranmi, to so Wikipedija, Informacijski pooblaščenec, Spletnik, Varni na internetu. Gradiva sem popestrila s slikami. Nekatere sem pridobila na Pixabayu, druge pa sem ustvarila sama v programu Inkscape. Slike postopka sem uredila v programu PhotoScape X. Pri izbiri in izdelavi ustreznih licenc pa sem uporabila CC creative commons licence chooser.

SPOMIN

To interaktivno gradivo je namenjeno učencem od 1. do 5. razreda. Pri tej nalogi morajo povezati besedo na eni in sliko na drugi kartici. Spomin sem izdelala v H5P programu.

Varnost na spletu – spomin by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Postopek izdelave:

1. KORAK: izdelavo te interaktivne naloge sem pričela s prijavo v Arnes splet, kjer sem kliknila na Moja spletišča in izbrala razrednIKT. Nato sem odšla na nadzorno ploščo, kjer se mi je v stolpcu na levi strani kot ena izmed možnosti ponudila H5P Content. Nanjo sem kliknila in izbrala Add New.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

2. KORAK: v iskalno okence sem vpisala ime gradiva, ki sem si ga želela izdelati. Gradivo sem si pomagala izbrati s H5P Uporabniškim vodičem.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

3. KORAK: interaktivnemu gradivu sem vnesla naslov in mu uredila metapodatke (licence, avtorstvo) s klikom na gumb Metadata. Ko sem z urejenimi podatki zadovoljna kliknem gumb Save metadata.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

4. KORAK: nato sem se posvetila ustvarjanju kartic. Najprej sem izberala prvo sliko, ki sem jo tudi opisala in zatem se izberala njen par, ki sem ga prav tako opisala. K vsakemu paru sem dodala tudi opis rešitve, ki pove, kako se beseda povezuje s temo varnost na spletu.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

5. KORAK: ko sem bila z urejeno kartico zadovoljna, sem kliknila gumb Add kartica, kjer se mi je pojavila nova kartica, ki sem jo lahko poljubno uredila. To sem pri moji interaktivni nalogi naredila desetkrat.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

6. KORAK: v nižjem delu strani je bil tudi zavihek Vizualizacija. Kliknila sem nanj in uredila, kako bodo sličice izgledale na hrbtni strani. Lahko bi naložila sliko, vendar sem se raje odločila za enotno barvo.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

7. KORAK: ko sem bila z izdelano interaktivno nalogo zadovoljna, sem še dodala oznake v polje Tags in nato kliknila na oranžen gumb Create, ki mi je nalogo ustvaril.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

8. KORAK: na zaslonu se mi je prikazal predogled naloge na desni strani pa Shortcode, ki sem jo potrebovala za vdelavno naloge v Arnes spletno stran.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

ISKANJE BESED

Ta interaktivna naloga je namenjena učencem od 1. do 5. razreda osnovne šole. V mreži črk morajo najti 10 besed povezanih z varnostjo na spletu. Na desni strani pa so jim v pomoč tudi slike. To gradivo sem ustvarila s pomočjo strani LearningApps.

Varnost na spletu – iskanje besed by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Postopek izdelave:

1. KORAK: izdelavo te interaktivne naloge sem pričela s prijavo v spletno stran LearningApps.org. Nato sem izbrala gumb Create App.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

2. KORAK: ponudila se mi je številna izbira gradiv in izbrala sam najprimernejšo in kliknila gumb Create new App.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

3. KORAK: nalogi sem dodala naslov, opis in ozadje.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

4. KORAK: nato sem začela zapisovati besede in pa namie za njihovo iskanje. Ko sem bila z eno besedo zadovoljna, sem kliknila gumb Add another element, pri katerem se je pojavila možnost za vnos nove besede. To sem v moji nalogi ponovila desetkrat.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

5. KORAK: zatem sem še omogočila sem prikazovanje namigov med reševanjem naloge in podala povratno informacijo, ko so vse besede najdene. Ko sem bila z urejanjem naloge dovolj zadovoljna, sem v spodnjm desnem kotu prikazal gumb Finish editing and show preview.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

6. KORAK: pojavil se mi je predogled naloge in pod njo veliko različnih vrst virov, s katerimi lahko svojo nalogo delim. Izbrala sem si link v vrstici Embed, ki sem ga nato vdelala v to objavo.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

QUIZIZZ

To interaktivno gradivo je namenjeno učencem od 1. do 5. razreda. V njem morajo učenci čim hitreje in čim bolj natančno odgovoriti na zastavljena vprašanja. Kviz sem naredila na strani Quizizz. Vdelala pa sem ga s pomočjo strani iFrame Generator.

Deljenje Quizizz-a s povezavo.

Varnost na spletu – Quizizz by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Postopek izdelave:

1. KORAK: izdelavo te interaktivne naloge sem začela s prijavo v to spletno stran.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

2. KORAK: pojavil se mi je stolpec na levi strani, kjer sem izbrala gumb Create, nato pa izmed ponujenih opci izbrala Quiz.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

3. KORAK: nato sem kviz poimenovala in mu določila nekaj kategorij, ki ga dobro opisujejo, da se lažje sklepa o katerem področju interaktivno gradivo lahko uvrstimo.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

4. KORAK: s klikom na svinčnik ob naslovu na desni strani, se mi je pojavilo okno z detajli kviza. Tu sem mu določila sliko, jezik, starostno primernost za otoke, glede na njihov razred in pa kdo vse lahko moj kviz vidi. Ko sem bila z urejenimi podatki zadovoljna, kliknila gumb Save.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

5. KORAK: nato sem začela ustvarjati vprašanja. Najprej sem kliknila na Create a question – New question in tu sem lahko izbirala med različnimi tipi nalog. Izberala sem želeno nalogo in napisala vprašanje, nato pa ponudila odgovore (odvisno od naloge). Videz naloge pa se mi je neprestano prikazoval na desnem delu strani. Ko sem bila z izbrano nalogo zadovoljna, sem v spodnjem desnem kotu kliknila gumb Save.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

6. KORAK: ko sem bila zadovoljna z vprašanji kviza, sem v zgornjem desnem kotu kliknila gumb Publish.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

7. KORAK: ko se mi je kviz ustvaril, sem kliknila tipko Share, kjer se je pojavila hiperpovezava, katero sem kopirala in s pomočjo spletne strani iFrame Generator vdelala v to objavo.

Postopek izdelave interaktivnega gradiva by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:

Pri tem projektu sem se naučila uporablljati različne programe za ustvarjanje različnih interaktivnih nalog. Ponovila sem svoje znanje uporabe programov Inkscape in PhotoScape X, poglobila in razširila sem znanje uporabe H5P vsebin in pridobila sem znanje pri izdelavi nalog z drugimi stranmi ter kako vdelati posamezno interaktivno nalogo, ki nima očitne shortcode ob njeni generaciji. Če biimela več časa, bi dodala še kakšno vprašanje ali pa jih bolje pripravila za ciljno publiko. Največ časa sem posvetila spoznavanju izdelave naloge s posameznimi orodji, saj jih dotedaj še nisem uporabljala. Glede na dane kriterije ocenjevanja svoje delo ocenjujem kot korektno in dobro izvedeno. Pridobljeno znanje bom porabila za motivacijo in poživitev lastnih ur in predstavitev. Lahko ga bom porabila za uvodno motivacijo, preverjenje že obstoječega ali pa naučenega znanja sošolcev in tudi mojih bodočih učencev. Najljubše mi je pri tem projektu bilo spoznavanje novih straniin različnih načinov izdelave interaktivnih nalog, najmanj všeč pa mi je bilo opisovati celoten postopek izdelave posamezne naloge. Projektna naloga se mi zdi korektno in dobro zasnovana, tako da ne bi ničesar spreminjala.

Avtorica: DreamyMelody

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 27. 6. 2021

5. projektna naloga – Interaktivno gradivo by DreamyMelody is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 28 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost