Kreiram splet

Avtorica: Laura Štefančič

Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik

Smer in letnik študija: 1. letnik razredni pouk

Študijsko leto: 2021/22

Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

Datum: 29. 3. 2022

Pozdravljeni,

Sem Laura Štefančič in na Pedagoški fakulteti v Ljubljani študiram razredni pouk. Prihajam iz majhne vasice v Loški dolini, ki se nahaja blizu najhladnejšega kraja v Sloveniji (Babno polje). V prostem času rada slikam na platno, igram saksofon, pojem in preživljam čas s prijatelji in družino. Ljubezen do umetnosti sem podedovala po materini strani, saj sta tako ona kot njen oče izvrstna v risanju, slikanju in drugih oblikah ustvarjanja. Ljubezen do glasbe pa sem podedovala po očetovi strani družine, saj se skoraj vsi ukvarjamo z glasbo. Jaz sem si za inštrument izbrala saksofon, pojem pa tudi v ženskem pevskem zboru Kr’snice.

Zelo rada tudi potujem, kar pa v zadnjih dveh letih ni bilo mogoče. V tem času sem zato le premišljevala o krajih, ki sem jih že obiskala in si predstavljala da sem tam. Obiskala sem že veliko destinacij (Dunaj, Firence, Edinburg…), moj cilj pa je obiskati čim več držav na svetu.

Imam dve sestri in enega brata, zato sem že zelo mlada pazila na mlajša sorojenca. Čeprav sta bila včasih kar naporna, se mi je že v osnovnošolskih letih razvila strast do poučevanja, ki me je vodila prav na to fakulteto. V poletnih mesecih sem obiskovala tudi oratorij in eno leto sem bila tudi animatorka.

Uporaba IKT tehnologije

V osnovni šoli z IKT tehnologijo nisem bila najbolj seznanjena. Sicer smo občasno imeli kakšno šolsko uro o uporabi računalnika, samo nam niso pokazali nič uporabnega. Pri uporabi IKT tehnologije mi je najbolj pomagala starejša sestra, ki je pri uporabi računalnika kar spretna.

Z začetkom srednje šole sem si kupila prenosni računalnik in takrat sem postala spretnejša pri uporabi računalnika. Uporabljala sem ga za pisanje raznih seminarskih nalog, gledanje uporabnih videoposnetkov in pripravo raznih predstavitev. Seveda se je vse spremenilo z uvedbo karantene, ko se je naenkrat vse delo preneslo na računalnik. V zelo kratkem času sem morala usvojiti nove spretnosti in se prilagoditi novi situaciji. Takrat sem se seznanila z uporabo Arnesa, raznih spletnih stvari za pisanje testov in seveda tudi z Zoomom. Velikokrat smo pri uporabi teh kanalov pomagali profesoricam, saj je bila tudi zanje to velika sprememba.

Občasno sem naredila tudi nekaj krajših filmov za svojo sestro, ki je morala za šolo posneti video na temo Prešernove Vrbe. Odločila se je, da bo besedilo rapala in skupaj sva naredili glasbeni video, za katerega je bila tudi pohvaljena.

Pomen IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu

Verjamem, da bo IKT tehnologija del mojega vsakdana. Za poučevanje učencev bom uporabljala čim več interaktivnih gradiv, s katerimi bom pritegnila pozornost učencev. Z uvedbo interaktivnih tabel v šolah, so naredili tudi bolj interaktivne učbenike, ki se jih z učenci rešuje dnevno. Glede na čase v katerih se nahajamo, bom učencem poskušala tehnologijo čim bolj približati, saj dandanes vse poteka prek spleta. Seveda jih bom poučila tudi nekaj malega o tem kako naj se zaščitijo na internetu, saj se mi zdi to pomemben del izobrazbe.

Seveda bi uporabo IKT tehnologije prilagodila razredu, ki ga bom poučevala. Za prvi razred bom tako izbirala bolj preproste naloge, videoposnetke in interaktivna gradiva, kot pa za peti razred.

Refleksija in samovrednotenje

Pri izdelavi tej projektne naloge sem se naučila pravilno sestaviti licenco in jo pravilno uporabiti. Naučila sem se tudi, da slik na Googlu ne morem kar kopirati in jih uporabiti, vendar moram pogledati če mi njihova licenca to dovoljuje. Pri izdelavi te projektne naloge sem se tudi poglobila v svoje izkušnje z IKT tehnologijo in ugotovila, da na tem področju kot otrok nisem bila dovolj poučena.

Če bi imela več časa, bi si vzela več časa za razmislek o svojih preteklih izkušnjah, saj bi se mogoče spomnila še kaj. Poskusila bi se tudi bolj poglobiti v uporabo IKT orodij v svojem bodočem poklicu, saj verjamem da bo to postalo velik del naše prihodnosti.

Največ časa sem posvetila refleksiji in samovrednotenju, saj se mi zdi to pomemben korak pri izpopolnjevanju mojega znanja. O zastavljenih vprašanjih sem dobro razmislila in nanje poskušala čim bolje odgovoriti.

Projektna naloga Kreiram splet se mi zdi zelo uporabna, saj sem z njo pridobila znanje o kreiranju licence in uporabi drugih virov z licenco. To znanje mi bo tekom študija prišlo zelo prav, saj zdaj vem katere slike lahko uporabljam za predstavitve in pod katerimi pogoji. Zdaj ko vem, da obstajajo tudi strani kot Pixabay, bo to zelo olajšalo moje iskanje ustreznih slik.

Pri projekti mi je bilo najbolj všeč, ko smo pisali o svojih preteklih izkušnjah, saj jih tako lahko primerjamo z ostalimi študenti. Vidimo lahko, kako se je naša izobrazba razlikovala od osnovne šole. Všeč mi je bilo tudi, da smo morali vstaviti sliko, zato sem se zelo potrudila, da sem našla najbolj primerno sliko. Najmanj pa mi je bila všeč predstavitev sebe, saj nikoli ne vem kako naj se predstavim. Na začetku sem imela kar nekaj težav s tem, kako naj začnem, vendar je potem kar steklo.

V definiciji projekta ne bi spremenila veliko, saj menim, da so bile zajete ustrezne vsebine. Mogoče bi le dodala, da bi morali vstaviti dve sliki; eno našo avtorsko in eno iz interneta, saj bi se na tak način licence razlikovale in preverili bi, da s spleta kopiramo ustrezne slike.

Glede na kriterij ocenjevanja menim da sem projektno nalogo napisala ustrezno in da sem zajela vse pomembne elemente.

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost