INTERAKTIVNO GRADIVO
Avtorica: Špela Konda
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Razredni pouk, IKT, 1. letnik
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum: 16. 6. 2022
Interaktivno gradivo – spletni bonton © 2022 by Špela Konda is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
1. INTERAKTIVNA NALOGA – kviz Kahoot
Prvo interaktivno gradivo sem naredila s pomočjo programa Kahoot, kjer sem pripravila kviz z različnimi vprašanji na temo spletnega bontona. Vse slike sem črpala iz lastnega arhiva, ali pa preko spletne strani Unsplash oziroma Pixabay.
Dostop do igre: https://kahoot.it?pin=2061458&refer_method=link
Koda igre: 2061458
Kahoot kviz – spletni bonton © 2022 by Špela Konda is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
POSTOPEK IZDELAVE
- Na spletni strani Kahoot sem pritisnila na okence Create.
2. V okence sem zapisala vprašanje, dodala sliko iz namizja računalnika in nastavila čas reševanja na 10 sekund.
3. V spodnja dva okvirčka sem zapisala oba odgovora in ju desno od zapisa oba označila kot pravilna.
4. Enako kot je zapisano zgoraj sem naredila še s preostalimi vprašanji. Vsa vprašanja imajo limit reševanja nastavljen na 10 sekund. Pri vseh sem označila še, ali ima vprašanje eno ali več rešitev ter jih označila. Pri vprašanju “true or false” sem pustila že dana odgovora v angleščini.
5. Za konec sem na zadnji del kviza napisala zahvalo in jo popestrila z zabavnim GIF-om.
6. Kviz sem dopolnila še z naslovom ter da nastavila na javno rabo. Ustvarila se mi je koda za reševanje, ki je navedena zgoraj.
2. INTERAKTIVNA NALOGA – flashcards
Drugo interaktivno gradivo sem naredila s pomočjo programa H5P CONTENT v spletišču Arnes Splet, kjer sem pripravila kartice z različnimi vprašanji na temo spletnega bontona. Vse slike sem črpala iz lastnega arhiva, ali pa preko spletne strani Unsplash oziroma Pixabay.
Flashcards – spletni bonton © 2022 by Špela Konda is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
POSTOPEK IZDELAVE
- Najprej sem se prijavila v moje spletišče v Arnes spletu. Meni na levi ponuja možnost H5P content. Izberemo možnst Add New. Med možnostmi za naloge sem izbrala Flashcards.
2. Nalogi sem v okence Title dodala naslov ter napisala navodilo za udeležence. Izpolnila sem tudi okenca Vprašanje in Odgovor.
3. Nato sem izbrala Add sliko in naložila sliko.
4. Pri enem izmed vprašanj sem dodala pri sliki tudi funkcijo Copyright, kjer sem navedla avtorja slike in dodala link za spletno stran Unsplash. Vse ostale slike prenesene s spleta pa so imele funkcijo “No attribution needed”.
5. Prvi sliki sem dodala še dodaten namig. Vsa vprašanja pa imajo nastavljeno funkcijo ogleda rezultatov po koncu reševanja. Enako sem ponovila za ostale kartice. Če sem želela dodati novo kartico sem izbrala ADD KARTICA.
6. Na koncu se uredila še besedilo samih kartic in rezultatov, da so vsi v slovenščini. Na koncu sem v desnem zgornjem kotu izbrala možnost Actions in Create in tako ustvarila interaktivno igro.
3. INTERAKTIVNA NALOGA – iskanje besed v mreži črk
Iskanje besed v mreži črk – spletni bonton © 2022 by Špela Konda is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
POSTOPEK IZDELAVE
- Najprej sem se prijavila v moje spletišče v Arnes spletu. Meni na levi ponuja možnost H5P content. Izberemo možnst Add New. Med možnostmi za naloge sem izbrala Find the words oz. Iskanje besed v mreži črk.
2. Nato sem izpolnila zahtevana polja. Dodala sem naslov naloge (title), opis oz. navodilo (task description) in 11 besed, ki jih bo moral reševalec poiskati v mreži (word list). Vse besede se nanašajo na temo spletnega bontona.
3. Pod funkcijo orientations sem dodala črke slovenske abecede. Izbrala sem možnost prekrivanja črk in naključne položaje (prefer overlap). Določila sem, da bo igralec pred reševanjem dobil seznam vseh besed (show vocabulary). Udeležencu sem omogočila prikaz rešitve (enable show solution) in možnost ponovnega reševanje (enable retry).
Nato sem izbrala smeri, v katerih lahko poiščemo iskane besede.
4. Vse angleške besede v navodilih sem prevedla v slovenske, saj je namen teh iger, da jih rešujejo otroci na slovenskih šolah. To sem naredila v razdelku Text overrides and translations.
5. Na koncu sem v desnem zgornjem kotu izbrala možnost Actions in Create. Ponujen Shortcode sem prilepila v to objavo, da se lahko do naloge tudi dostopa.
VIRI
- Osnovna šola Miklavž na Dravskem polju. (b. d.). Bonton_varnost_na_spletu_4.-5.razred. http://osmiklavz.splet.arnes.si/files/2019/08/Bonton_varnost_na_spletu_4.-5.razred.pdf
- Spletni in mobilni bonton oz. etika. (b. d.). https://safe.si/nasveti/obnasanje-na-spletu/spletni-in-mobilni-bonton
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
- Naučila sem se izdelati različna interaktivna gradiva, ki jih do sedaj še nisem poznala. Do te projektne naloge sem v iz prakse poznala le Kahoot. Vsekakor sem se naučila veliko stvari, ki mi bodo na nadaljnji poti prišle še kako prav.
- Spreminjala oziroma dodajala ne bi ničesar, saj sem si za izdelavo projektne naloge vzela dovolj časa.
- Najbolj sem se posvetila samemu izdelovanju gradiv. Izdelava je bila kompleksna, saj moraš biti pozoren na veliko stvari (licence slik, naloge, način vrednotenja nalog …).
- Moje delo je glede na kriterij ocenjevanja ustrezno, saj sem zajela vse zahtevane točke.
- Vsekakor bom pridobljeno znanje uporabila pri naslednjih seminarskih nalogah kot začetno motivacijsko gradivo, ali pa med samo predstavitvijo seminarskih nalog kot popestritev in ponovitev že naučenega. Tudi na poklicni poti se bom vestno posluževala teh interaktivnih gradiv. Učenec z njimi ponavlja snov in se uči, hkrati pa dobi povratno informacijo. Za učitelja so koristne, ker lahko sledi napredku učencev in jih snov predstavi na zanimiv način.
- Najljubša mi je bila izdelava interaktivnih gradiv, ni pa mi bilo všeč, da je naloga zahtevala veliko časa in zapisovanje postopkov.
- Menim, da je projekt dobro zastavljen, zato ne bi spreminjala ničesar.