Atletika v osnovni šoli

Predmet: Športna vzgoja

Tema: Atletika

Razred: 5. razred

Učni cilji:

  • Učenec zna teči z visokega in nizkega štarta
  • učenec zna skočiti v daljino in višino z zaletom
  • učenec zna metati žogico ali žvižgača z zaletom
  • učenec pozna osnovne atletske pojme

Osnovnošolci v četrtem, petem in šestem razredu postopoma spoznavajo osnove atletike. Pomembno je, da najprej osvojijo osnovne atletske pojme, kot so: tekališče, štart, cilj, odrivna noga, odrivno mesto, prestop, itd. Poznati morajo tudi povelja za visoki in nizki štart. Ko imajo ustrezni teoretično znanje, lahko začnemo z učenjem posameznih atletskih disciplin.

2016 European Athletics Championships Men's 800 metres semifinal” by cjber is marked with CC0 1.0 .

Slika pridobljena s Pixabay license

Atletika je šport, ki se izvaja na atletski stezi. V osnovi se atletske discipline delijo na teke, skoke in mete.

Poznamo teke na daljše proge, kot na primer tek na 5000 ali 10000 metrov, teke na srednje dolge proge, kamor spada tek na 600, 800 ali 1000 metrov, ter šprinte na 100, 200 ali 400 metrov, pri katerih so lahko dodane tudi ovire. Za učence petega razreda je pomembno, da se naučijo teči z visokega in nizkega štarta, ter da so zmožni od pet do deset minut teči v lahkotnem pogovornem tempu. Eden izmed atletskih disciplin pa je tudi štafetni tek. Učenci se morajo naučiti predvsem predaje štafetne palice in štafetnega štarta.

V kategoriji skokov poznamo skok v daljino ter skok v višino. Otroci se naučijo obojega, s pomočjo zaleta. Pri skoku v višino izvajajo prekoračno tehniko.

Med meti poznamo suvanje krogle, met kladiva, met diska in met kopja. Otroci se učijo predvsem tehnike meta kopja, s pomočjo žvižgača ali lažje žogice. Poleg tega na različne načine mečejo tudi težjo, kilogramsko žogo.

Atletske discipline by Bolt is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Za izvajanje različnih atletskih disciplin potrebujemo razne pripomočke ali rekvizite. Za tek potrebujemo športne copate. Atleti za različne discipline uporabljajo različne šprintarice. To so posebni čevlji, ki imajo po podplatu razporejene špice, kar omogoča boljši oprijem podlage, ki ji rečemo tartan. Za štafetni tek potrebujemo štafetno palico, za skok v višino blazino, za skok v daljino pa jamo z mivko. Za izvajanje metov potrebujemo orodje, ki ga mečemo, žvižgač, žogo, kopje, disk, kladivo, ali kroglo.

atletski rekviziti by Bolt is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka

Digitalna tehnologija je danes nepogrešljiv del našega vsakdana. Današnji otroci in mladostniki večino svojega prostega časa preživijo pred takšnimi ali drugačnimi ekrani. Mnogi menijo da to slabo vpliva nanje, a dejstvo je, da vse plati digitalne tehnologije niso tako slabe. Če potrebujemo kakšno informacijo, jo z lahkoto najdemo na spletu. Za shranjevanje spominov in fotografij ne potrebujemo dodatnih naprav, saj nam to omogoča že praktično vsak mobilni telefon. Če želimo kaj skuhati, nas tudi razni recepti čakajo na spletu. To je le nekaj prednosti, ki jih ponuja današnji digitalni svet.

Poleg tega pa se lahko s pomočjo digitalnih spletnih virov tudi veliko naučimo. Prav zato je digitalna tehnologija danes nepogrešljiva pri izvajanju pouka. Kot razredna učiteljica si bom ob razlagi pogosto pripravila digitalno gradivo, animacije, vaje, filmčke, predstavitve… Trudila se bom, da bom na svoje učence prenesla znanje o uporabnosti spletnih virov za učenje in ostale prednosti digitalne tehnologije. Poleg tega pa bodo spletne strani tudi glavno sredstvo za komunikacijo s starši učencev, posredovanje povratne informacije o njihovih ocenah, obveščanje o izostankih, za razna obvestila in še mnogo drugega. Digitalna tehnologija nam, v primeru, da se kdo ni možen priključiti pouku v živo, omogoča, da izvajamo tudi pouk na daljavo.

Refleksija in samovrednotenje

Ob ustvarjanju svoje prve spletne objave sem pridobila veliko novega znanja. Naučila sem se, na kaj moramo biti pozorni pri ustvarjanju fotografij, da jih posnamemo poševno, v primernem formatu, pozorni moramo biti tudi na kompozicijo. Seznanila sem se tudi s postopkom ustvarjanja ali navajanja licenc za avtorsko in tuje foto gradivo. Fotografije sem se naučila tudi urejati s pomočjo aplikacije PhotoScape X. Poleg tega sem se seznanila tudi s postopkom urejanja objave, kaj lahko objavimo in česa ne. Med izdelovanjem svoje prve spletne objave sem največ pozornosti posvetila ustvarjanju in urejanju fotografij. Vse pridobljeno znanje mi bo v prihodnosti zagotovo prišlo prav, pri pripravljanju objav za šolske spletne strani in ostalo gradivo.

UPORABLJENE POVEZAVE IN VIRI:

    (Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)

    Morda vam bo všeč tudi...

    Dodaj odgovor

    Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

    Dostopnost