Kaljenje in rast solate

POMEN DIGITALNE TEHNOLOGIJE ZA BODOČE UČITELJE RAZREDNEGA POUKA:

Za bodoče učitelje razrednega pouka je razumevanje in uporaba digitalne tehnologije izjemno pomembna, saj lahko z njo močno obogatimo pouk, spodbudimo učenčevo motivacijo, ustvarjalnost, željo po raziskovanju. Učitelji se že sedaj srečujejo z digitalizacijo na dnevni ravni; od dnevnika, do redovalnice, urejanja najrazličnejših dejavnosti in priprava ter izvajanje učnega načrta. Skoz interaktivne table in najrazličnejše aplikacije lahko učitelj bolje, lažje in hitreje predstavi snovi učencem, ki te lahko na ta način tudi hitreje ponotranjijo v določenih primerih. Celoten svet se digitalizira, in razvija, le šole so v velikem zaostanku na tej ravni, tako da se bodo prej ali slej digitalizirale, tako da je zelo uporabno, če se kot učitelji čim bolj izobrazimo na tem področju, da bo ta prehod čim lažji za nas in za učence.

Učenci se v 2. razredu v sklopu spotnavanja okolja (SPO) skozi poskuse in demonstraciej učijo, kako lahko rastline zrastejo bodisi iz semen, gomoljev, čebulic, podaknjencev. S poskusi se naučijo in kasneje znajo dokazati, kaj rastline potrebujejo za rast. Srečajo se tudi z mnogimi vrstami določenih rastlin.V sklopu učnega načrta se učijo o postopkih sejanja, kaljenja, rasti rastline in žetve.

CILJI:

  • znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo.
  • Znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev

Slika pridobljena s Pexels licenco.

“Lettuce” by Susan Melkisethian is licensed under CC BY-NC-ND 2.0

Postopek sejanja ter rasti solate:

Semena lahklo predčasno namočimo v vodi za kratek čas, kar jim omogoči lažjo in hitrejšo rast.

Semena solate by Mjaumjau is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pred začetkom sejanja moramo pripraviti rodovitno prst, tako da jo oplejemo ter razrahljamo, da s tem omogočimo rastlini čim več svetlobe, snovi potrebnih za rast ter mehko zemljo, v kateri lahko poženejo korenine.

Prst pred sajenjem by Mjaumjau is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Sledi le še občasno zalivanje, ki ga prilagodimo mokroti zemlje in velikosti padavin. Pazimo, da rastlin ne zalivamo po listih in steblih, ko na njih sije močno sonce, saj vodne kapljice delujejo kot povečevalna stekla.

SAMOVREDNOTENJE IN REFLEKSIJA:

Z delom v Arnesu sem se srečal prvič, prav tako je bila takšna spletna objava moja prva izkušnja, zato sem imel kar nekaj težav, a je bila izkušnja dobra praksa za moj nadaljnji digitalni razvoj.

Skozi projekt sem imel kar precej težav, najhujša je bila seveda ta, da mi moje prvotne rastline niso zrasle, zaradi slabih semen, kar je že iz začetka zelo zavrlo moj napredek dela, tako da sem na koncu po dveh tednih poizkušanja s semeni moral priznati svoj poraz in začeti znova. Na srečo sem v tem času zunaj sejal solato, tako da sem lahko le to uporabil za projekt. A kljub tem težavam mi je to zelo pomagalo pri spretnostih urejanja, saj sem moral vse slike in licence ponovno urediti, kar mi je vzelo ogromno časa, saj sem se moral vse še enkrat naučiti, ker sem od vaj pozabil.

Del obi kljub vsemu ocenil kot dobro, saj sem pridobil veliko novih znanj, nekatera pa sem še močno bolje utrdil zaradi težav z rastjo rastlin. Če bi lahko projekt še enkrat ponovil, ga nebi spremenil, saj sem skozi dodatne ponovitve zelo utrdil znanje.

UPORABLJENE POVEZAVE V SPLETNI NALOGI:

  1. Arnes splet
  2. Beta licence chooser
  3. Photoscape X
  4. Učni načrt Spoznavanja okolja
  5. Pixabay
  6. Flickr
(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 3)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost