KREIRAM SPLET

Pozdravljeni! Sem Ana in prihajam iz Bele krajine, zato med študijem razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani stanujem v študentskem domu. Doma veliko pomagam v vinogradu in kleti ter pri ostalem delu, ki pritiče življenju na kmetiji. V prostem času pa se rada družim z družino, pečem sladice, pojem v zboru in igram klavir, sem animatorka na oratoriju, hodim na sprehode v steljnike ter berem knjige.

Za študij razrednega pouka sem se odločila, ker že od nekdaj rada poučujem in širim znanje, hkrati pa me poklic učiteljice razrednega pouka navdihuje, saj zahteva, da obvladaš več področji, si “živa enciklopedija” in to mi je v izziv.

Moja uporaba IKT tehnologije do sedaj

Z IKT tehnologijo sem se prvič srečala v osnovni šoli. Sprva so to bile večinoma razne igrice, glasba in risanke, v tretjem razredu pa sem pričela z uporabo Slikarja, Worda in PowerPointa. Rada sem preizkušala različne pisave, kreirala okvirje besedil in dodajala vzorce, preizkušala sem različne podlage, urejala slike, dodajala zvočne učinke in prehode med drsniki. Velikokrat sem ustvarjala zaradi lastne želje, npr. pisanje dramskih iger, oblikovanje in risanje voščilnic ipd. V tretjem triletju sem se pridružila nekaterim spletnim omrežjem in se z njimi učila upravljati različne portale. Na tem mestu so se tudi v šoli pojavile obveznosti, vezane na računalniške spretnosti, vendar nič novega. Sem pa se pričela zavedati, da ne smem uporabljati preveč učinkov (npr. prikaz besedila, prehod med drsniki, zvočni dodatki), saj je pretirana raba lahko moteča in daje pretiran poudarek le-tem, ne pa vsebini.

V srednji šoli sem spoznala še druge programe, kot so Photofiltre, Canva, MuseScore, Logger pro ter poglobila znanje “klasičnih”programov, npr. Excela in Worda. Skupaj s pandemijo in izobraževanjem na daljavo pa sem spoznala Zoom, MicrosoftTeams, Discord, Arnesove spletne učilnice ter spletne učilnice na E-asistentu. Spomnim se članka, ki sem prebrala v srednji šoli, o brezplačnih fotografijah na Pexels in Unsplash. Od takrat sem vedno skušala tam iskati fotografije, saj so dobre kvalitete in z njihovo uporabo ne kršimo avtorskih pravic.

Sedaj na fakulteti pa sem se seznanila še z drugimi programi, ki se mi zdijo res uporabni in imajo ključno vlogo v učiteljskem poklicu. Izredno koristno se mi zdi vse, kar smo do zdaj obravnavali pri predmetu IKT. Nikoli prej nisem slišala o licencah, le tu in tam so nas opominjali, da naj za vsako fotografijo navedemo vir. Z rastrsko in vektorsko grafiko pa sem se sedaj seznanila prvič in nisem vedela, da je lahko tako enostavno in dostopno. Z veseljem sem se učila uporabljati programe Inkscape, Audacity, PhotoScape X in ShotCut.

IKT tehnologija v mojem bodočem poklicu

IKT tehnologija je postala nepogrešljiv del naših vsakdanov. In to se kaže tudi v šolskem prostoru. Že v času mojega osnovnošolskega šolanja smo s papirja šli na ekrane, s prosojnic na PPT. In mogoče bomo enkrat prešli na tablične računalnike in spletne učilnice. In čeprav menim, da ne smemo pozabiti na papir in svinčnik, se hkrati zavedam, da so IKT kompetence dandanes nujne. Kot učiteljica razrednega pouka bom še posebej veliko uporabljala slikovno gradivo in video posnetke, zato se mi zdi obvladanje osnov in nadgradnja teh nujna za vse v tej stroki. V nasprotnem primeru bodo učenci znali več od nas, saj se otroci hitro naučijo uporabljati različna orodja in imajo tudi več časa za preizkušanje teh.
Upam, da bom lahko video vsebine pripravljala tudi sama, izdelala vektorsko grafiko in obdelala lastne fotografije, vsekakor pa bodo velikokrat v uporabi grafični organizatorji in programi za predstavitve.
Zdi se mi pomembno, da otrokom predstavimo tudi edukacijsko plat IKT tehnologij, saj se mi zdi, da tehnologijo velikokrat povezujejo le z igricami, filmi in risankami. Obstaja že veliko platform, ki ponujajo utrjevanje znanja preko poučnih igric in video animacij. Ob vsem tem pa še opozarjanje na področju licenc in avtorskih pravic, saj jim na ta način zgodaj položimo v misel, da vse, kar je na spletu, ni uporabnikom na voljo za uporabo.

To Learn, Pupil, Laptop, Internet, Online, Books, Woman
(N)ever (s)top learning

(N)ever (s)top learning by Pixabay is licensed under CC BY 4.0

Refleksija in samovrednotenje

Za izdelavo tega prispevka sem si vzela dovolj časa za premislek in vsakemu delu posvetila približno enako veliko časa, saj se mi vsak del zdi ključen. Skušala sem slediti navodilom oz. kriterijem izdelave, vendar bi verjetno lahko izboljšala svoje argumentiranje in navedla še kakšen konkreten primer. Če bi imela več časa, bi lahko izdelala svojo rastrsko ali vektorsko fotografijo. S to projektno nalogo sem ponovila do sedaj osvojeno znanje iz kliničnih vaj: uporaba blokov, dodajanje linka, dodajanje fotografije in njej pripadajoče licence.

Pridobljeno znanje bo koristilo pri pisanju različnih seminarskih nalogah. Prav tako bom lahko obogatila predstavitve pri govornih nastopih tekom študija in tudi na praksi v prihodnjih letnikih.

Pri projektu sem se najlažje lotila prvega dela, to je del o moji uporabi IKT tehnologij do zdaj, saj sem imela veliko aktivnega stika z njo in se dobro spomnim, kako je potekalo moje izobraževanje in nadgrajevanje tega področja. Najtežje pa mi je oceniti moje delo, ker nimam občutka, kako mora biti in kakšen je dober prispevek.

Sicer se mi zdi, da sem nalogo dobro opravila, saj sem se poglobila v razmišljanje o mojih izkušnjah z IKT tehnologijo in o napredovanju skozi leta. Ugotovila sem, da me v prvem letniku gimnazije predmet IKT ni pretirano pritegnil, najbrž predvsem zato, ker nismo obravnavali tem, ki me zanimajo. Sedaj, na fakulteti, pa se mi ta predmet zdi res koristen in se z veseljem izobražujem na tem področju, čeprav mi včasih zmanjka ustvarjalnega navdiha.

Nimam konkretnega predloga za izboljšavo projekta, se mi pa zdi dobro, da se učimo vrednotiti tudi svoje izdelke, biti kritični in ustvarjati vsebine.

Avtorica: Ana Pečarič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Oddelek za razredni pouk, 1. letnik
Datum: 14. 8. 2022

(Skupno 16 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost