INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV O SPLETNIH PREVARAH

Interaktivna multimedijska predstavitev z naslovom ZLORABE IN DRUGE NEVARNOSTI NA SPLETU, sem izdelala z namenom, da bi se učenci seznanili z glavnimi nevarnostmi, ki prežijo nanje na spletu. Ciljna publika so učenci od tretjega do petega razreda osnovne šole, saj bi za mlajše učence tematika lahko bila še preveč zahtevna. Celotna predstavitev je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu je nekaj teoretične vsebine, ki jo lahko učenci predelajo sami, nato pa sledi del, kjer učenci preizkusijo svoje znanje. Za vsebinsko osnovo sem imela strani OŠ Antona Janše Radovljica, Vizita.si in Safe.si. Interaktivni del je sestavljen iz štirih nalog: dve nalogi, kjer je potrebno izmed ponujenih izbrati pravilni odgovor, naloga z možnima odgovoroma drži in ne drži in pa naloga, kjer je potrebno pravilne odgovore povleči v sredino. Preko raznolikih interaktivnih nalog tako spodbujamo učenčeve različne miselne spretnosti.

Preko interaktivne predstavitve se bodo učenci naučili pomena varovanja svojih osebnih podatkov, spoznali kateri podatki so sploh občutljivi za spletne prevare, se naučili nekaj malega o kraji identitete, ter izvedeli mnogo trikov, ki jih zločinci lahko uporabljajo in na katere morajo biti še posebej pozorni. Cilj predstavitve je torej to, da so učenci bolj pozorni na možnosti spletnih prevar in se s predhodno izobraženostjo na tem področju, lahko temu izognejo.

Zlorabe in druge nevarnosti na spletu by Maja Dobravec is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE

Projektna naloga izdelave interaktivne multimedijske predstavitve se mi je zdela zanimiva, predvsem pa sem od nje veliko odnesla. Do zdaj se še nikoli nisem srečala z izdelavo interaktivnih predstavitev ali videov, tako da mi je bila naloga kar v izziv. Največ sem se naučila o uporabi orodij H5P, veliko pa sem tudi sama izvedela o spletnih prevarah. Če bi imela še malo več časa, bi predstavitev zagotovo dopolnila z dodatnimi interaktivnimi nalogami in poleg tega dodala še kakšno vsebinsko poglavje, vendar sem s svojim sedanjim končnim izdelkom vseeno zelo zadovoljna. Največ časa sem porabila za iskanje primerne literature iz katere bi lahko izhajala, ko pa sem zbrala potrebne informacije, sem teoretični del precej hitro sestavila. Kar nekaj časa mi je nato vzela tudi izdelava interaktivnih nalog, vendar sem pri tem delu uživala.

Glede na kriterije vrednotenja se mi zdi, da sem izdelala kakovostno projektno nalogo. Vsebina je glede na dano temo ustrezna, interaktivne naloge so izbrane primerno, saj s svojo raznolikostjo spodbujajo miselni razvoj učencev. Licence so ustrezno navedene, celotna predstavitev pa je smiselno umeščena v objavo.

Med izdelavo projektne naloge sem se na trenutke počutila kot da bi že bila učiteljica in bi to gradivo pripravljala za svoje učence. Zaradi tega občutka mi je bilo najljubše oblikovanje interaktivnih nalog, najmanj ljubo pa mi je bilo pisanje ustreznih licenc k slikam. Pri zastavitvi naloge bi mi bilo bolje samo to, če bi imeli bolj odprte možnosti glede tematike interaktivne predstavitve. Drugače pa sem s celotno nalogo zelo zadovoljna, bila mi je zelo všeč in sem pri izdelavi res uživala. In verjamem, da bom to znanje, ki sem ga pridobila, veliko uporabljala v svojem bodočem poklicu. Svet se digitalizira v vedno večji meri, tako da bo tudi v šolstvu v prihodnosti potrebno veliko več znanja na tem področju.

Avtorica: Maja Dobravec

Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

Razredni pouk, IKT, 1. letnik

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Datum: 24. 6. 2022

3. projektna naloga – interaktivna predstavitev by Maja Dobravec is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Dostopnost