Kaljenje in rast rastlin

PREDMET: Spoznavanje okolja

Razred: 2. razred

Učni sklop: Živa bitja

Cilji:

  • Znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo
  • Znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, podtaknjencev

Slika pridobljena s pexels licenco.

Pogoji za kalitev

Rastline med kalitvijo potrebujejo dostop do vode/vlage, svetlobe in hranilnih snovi. Ker je del hranilnih snovi rastlinam pogosto dostopen že iz semena samega, lahko skalijo tudi brez dodane prsti, vseeno pa moramo poskrbeti, da ima na voljo vlago in svetlobo. Seveda moramo ohranjati neke vrste ravnovesje med vsem naštetim, saj preveč vode ali preveč direktne izpostavljenosti soncu lahko rastlino poškoduje. Predvsem občutljive so mlade rastline takoj po kalitvi, zato moramo posebno pozornost posvečati prav njim.

Pripomočki za prikaz kalitve in rasti

Za nazoren prikaz kalitve in rasti rastlin uporabimo semena hitrorastočih rastlin kot so fižol, grah ali sončnica.

sunflower seeds” by GeorgeTan#1…INACTIVE NOW is marked with Public Domain Mark 1.0 .

Če želimo prikazati kako izgleda sama kalitev so dovolj že seme in vata ter voda: ko pa želimo prikazat pravilno sajenje in nato rast rastline ter skrb zanjo, pa poleg semena potrebujemo še lonček, zemljo in vodo.

Pripomočki za prikaz kaljenja in rasti rastlin by PiKa is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Prikaz kalitve in rasti rastlin

Kaljenje in rast rastlin lahko prikazujemo na dva načina, ki omogočata boljšo izgradnjo predstav o dogajanju. Kaljenje prikazujemo tako, da navlažimo vato in nanjo postavimo seme. Postavimo jo na svetlo mesto in vsak dan ponovno navlažimo ter skupaj z učenci opazujemo postopek začetnih faz kaljenja. S tem lahko tudi dokažemo, da je v semenu shranjenih nekaj hranilnih snovi. Kadar pa želimo prikazati celoten postopek sajenja, kaljenja in rasti rastlin pa lonček napolnimo s prstjo do dveh tretjin. Nato noter položimo semena in še to prekrijemo z zemljo ter zalivamo vsak dan. Z učenci lahko opazujemo rast mlade rastline in spreminjamo pogoje v katerih živi, jo na primer premaknemo v temen prostor, je nekaj časa ne zalijemo ipd. ter tako dokazujemo, kaj vse rastlina potrebuje za življenje.

Prikaz kalitve in rasti rastlin by PiKa is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka

Digitalna tehnologija je v poklic učitelja razrednega pouka vpletena na več področjih, od administrativnih do didaktičnih. Že ob sami organizaciji svojega dela, urejanju podatkov o svojih učencih, obveščanju staršev ipd. se učitelj v veliki meri lahko zanaša na digitalno tehnologijo, ta pa mu v tej obliki omogoča lažje, hitrejše in učinkovitejše delovanje. Svoje znanje o digitalni tehnologiji pa učitelj vnaša tudi v razred; s tem, ko jo uporablja med učno uro, lahko učencem predstavi snov na bolj zabaven način, hkrati pa tudi bolj pritegne pozornost v uvodu ali med preverjanjem predznanja o določeni temi. Le učitelj, ki je suveren na področju uporabe digitalne tehnologije, lahko ustrezno predstavi njeno uporabo tudi učencem, jim privzgoji razumevanje varne uporabe digitalne tehnologije in razvija njihovo kritičnost do njene uporabe. Izredno pomembno je tudi opozorilo na digitalni odtis, ki ga učenci pustijo s svojo prisotnostjo na spletu, na kar mislim, da bi morali učitelji opozarjati tudi starše. Menim da, digitalna tehnologija v sodobnem času v splošnem že predstavlja velik del življenja vedno mlajših otrok in zato je nadvse pomembno, da učitelj temu sledi oziroma ostaja celo korak pred svojimi učenci.

Samorefleksija

Pri izdelovanju projektne naloge sem bila dokaj sproščena, saj mi je urejanje spletnih objav že nekoliko znano zaradi urejanja spletne strani lokalnega kinološkega društva. Novost mi je bila uporaba Arnes spleta, vendar se mi zaradi sistematične in natančne razlage in vodstva s strani profesorice ni zdela preveč zapletena.

Prav tako sem se prvič srečala s pridobivanjem fotografij z Openverse-a in Pexels-a, ki ostaja moj najmanj ljub del te projektne naloge, predvsem zaradi omejenega nabora fotografij za izbrano temo. Sama se raje poslužujem ustvarjanja lastnih fotografij kot pa pridobivanja fotografi s spleta, če je seveda le-to mogoče. Zato lahko brez dvoma trdim, da je bil moj najljubši del projektne naloge ustvarjanje avtorskih fotografij. V prostem času se sicer rada ukvarjam s fotografijo, vendar se bolj usmerjam v fotografiranje živali, zato sem si to nalogo vzela kot izziv. Vedela sem, da bom uporabljala ”lightbox”, splanirala sem si tudi na kakšen način bi želela fotografirat, nato pa sem se zabavala z različnimi kompozicijami in uporabo različnih objektivov, zato mi je to vzelo tudi največ časa. Predvsem je bila zame na tem področju novost dejstvo, da lahko sama postavim predmete kot mi ustreza; tega namreč pri fotografiranju živali večinoma ne morem početi.

Menim, da sem s fotografijami zajela bistvo in da so na njih dobro prikazani pripomočki in postopek sajenja za prikaz kalitve in rasti, lahko pa bi fotografirala še mlado rastlino po kalitvi. Fotografije so zajete pravilno in v visoki kakovosti, a nato skrčene po navodilih, formati pa usklajeni med seboj. Prav tako mislim, da sem pravilno zapisala podatke o navezavi teme na učni načrt in dodala besedilo o temi. Licence sem vstavljala po navodilih, prav tako velja za linke do programske opreme. Zaradi vsega naštetega menim, da sem projektno nalogo opravila dobro, vedno pa se lahko še kaj izboljša; tokrat menim, da bi lahko izboljšala fotografiranje, saj bi lahko fotografirala še proces rasti rastline, ki ga nisem vključila v projektno nalogo in če bi imela več časa, bi to zagotovo storila.

Pridobljeno znanje bom zagotovo lahko uporabila v opravljanju svojega poklica, saj večina šol uporablja spletne strani tudi kot vir obveščanja staršev in kreiranje objav kot je ta, je del tega obveščanja. Menim, da je to en od učinkovitejših načinov za ustvarjanje rednih kontaktov s starši in en izmed osnovnih korakov k ustvarjanju korektnega in odprtega odnosa z njimi

Povezave do programske opreme, uporabljene pri izdelavi projektne naloge

Vir

(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost