“A si kolesar?” – fotografski material

Pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka

V današnjem času se mi zdi izredno pomembno, da se učitelji zavedajo kako koristna, a kako škodljiva je lahko digitalna tehnologija, saj s tem to zavedanje lahko prenašajo na učence. Tehnologija nam je prinesla veliko olajšav in prav je, da se teh otroci zavedajo in jih tudi koristijo. Ravno pri izobraževanju jim bo prišla zelo prav za bolj nazorno razlago z različnimi animacijami, videoposnetki in slikami. Pomembno pa je, da na spletu ostanemo varni in to je naloga učitelja. Da otroke poduči, kako zaščititi svoje fotografije, podatke, svoje delo, kako se izogniti nespametnemu objvaljanju fotografij, kako ravnati, da na spletu ne postanemo žrtve. Ko otroke učimo o prednostih tehnologije, opozorimo tudi na enakovredno pomembnost drugih stvari okoli nas (knjige, okolje), da uporaba tehnologije ne postane prekomerna.

Otroci in promet

Otroci se v 3. razredu osnovne šole pri predmetu spoznavanje okolja seznanijo s pravili kolesarskega vedenja, katera jim kasneje v 5. razredu pri opravljanju kolesarskega izpita močno koristijo.

Otroci v povezavi s prometom spoznajo pomen prometnih znakov, ki so pomembni za kolesarje. Podučijo se o različnih prometnih sredstvih in objektih ter o njihovi vlogi v prometu (kolo, motor, avto, avtobus, tovorno vozilo, vlak, letalo, ladja itd.) in okolju. Poleg tega so ozaveščeni o onesnaževanju okolja z določenimi prevoznimi sredstvi in opozorjeni, katera so okolju prijaznejša (kolo, vlak, rolka idr.). Seznanijo se tudi s potovanji, s čim potujemo, kako in s kakšnim namenom.

Obvezna oprema kolesarja

Obvezna oprema vsakega kolesarja je: čelada, bela luč spredaj in rdeča luč zadaj, odsevniki na pedalih in kolesih, zvonec in delujoče zavore.

Obvezna oprema kolesarja by Cileela is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pravila v križišču

Kolesar se mora v prometu vesti v skladu s kolesarskimi pravili. Eno pomembnejših vlog ima nakaz smeri vožnje. V primeru, da kolesar zavija levo, dvigne svojo levo roko vodoravno levo od sebe, ko pa zavija desno, dvigne svojo desno roko. S tem ostalim udeležencem nakaže svoje pot vožnje in zagotovi varnejšo vožnjo sebi in ostalim.

Kolesar se mora v križišču na neprednostni cesti ustaviti in se prepričati, da lahko križišče zapusti varno. To stori z večkratnimi pogledi v levo in desno. Če oceni, da je prometa preveč, počaka, nato pa križišče zapusti hitro in odločno, a previdno.

Pravila v križišču by Cileela is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Vožnja po cesti ali po kolesarski stezi

Kadar je kolesarju na voljo kolesarska steza, jo vedno tudi uporabi, saj s tem omogoča hitrejši pretok ostalega prometa. V nasprotnem primeru, da kolesarske steze ni, kolesar vozi po desni strani voznega pasu, približno korak stran od roba, saj s tem onemogoči nevarno prehitevanje ostalih udeležencev (avtomobili, tovorna vozila,…). Ko kolesar želi zaviti levo, se v križišču postavi na levi rob ceste.

Kolesar na cesti by Cileela is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Promet in okolje

Uporaba kolesa postaja vse bolj aktualna kot športni hobi ali pa kot prevozno sredstvo za popotovanje po Evropi. Prav tako pa postaja vedno bolj pomembna, še posebaj zaradi okolja, ki ga z ostalimi prevoznimi sredstvi močno onesnažujemo. Zato je pomembno, da so mladi kolesarji ozaveščeni, kako okolju prijazna je vožnja s kolesom in jih posledično podučimo o vožnji s kolesom, da bodo za to dovolj usposobljeni.

Samorefleksija

Tekom dela sem se naučila koristnih veščin, ki jih lahko uporabim pri objavljanju na spletu. Npr. kako sliki zmanjšati resolucijo, da ostane kakovostna, kako pomembne so licence, kadar ne želiš, da bi tvoje slike uporabljali drugi, kako dodati spletno povezavo (kar se pravzaprav zdi samoumevno, pa ni) … Če bi imela več časa bi se bolj posvetila zajemanju in urejanju fotografij. Največ časa sem posvetila fotografiranju in urejanju objave. Pri zajemanju fotografij moraš biti pozoren na svetlobo, izostritev, postavitev, da v sliko ne zajameš drugih oseb, od katerih nimaš dovoljenja za slikanje, da je dovolj razviden tvoj namen fotografije ter da objekt slikanja ni premajhen, zato sem se tu zadržala največ časa. Sledi urejanje objave, pri katerem moraš biti natančen in potrpežljiv. Vedno, ko dodaš novo stvar, je potrebno naknadno urejanje. Menim, da so moje fotografije kakovostne, a je seveda vedno prostor za izboljšavo. Zdi se mi, da sem besedilo sestavila primerno, prav tako pa se povezuje s fotografskim gradivom. Objava je primerno sestavljena in urejena, prav tako so dodane potrebne licence in viri. Prva projektna naloga je po mojem mnenju zelo uporabna za naš poklic, saj moraš kot učitelj na šolski spletni strani za starše objaviti veliko prispevkov. Najbolj mi je bilo ušeč ustvarjanje licenc, urejanje objave in zajemanje fotografij. Pri licencah sem izkusila nekaj novega, zato je bilo samo po sebi zanimivo, pri fotografiranju in urejanju pa je bilo zabavno, ker nismo bili preveč omejeni. Kot izboljšavo za načrt 1. projektne naloge bi izpostavila refleksijo in pogled na pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka, ki bi ju dodala v nov dodaten dokument. Ker smo ustvarili primer objave, ki bi koristila otrokom ali staršem, se mi zdi primerno, da bi bilo to ločeno.

Viri

(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost