Kalitev rastline v lončku – fotografski material

Predmet: Spoznavanje okolja

Razred: 2

Učni sklop: Živa narava

Učni cilji:

  • dokazujejo, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z mineralnimi snovmi in svetlobo,
  • preizkušajo, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev

Slika je pridobljena s pixabay licenco.

Bean Sprout” by paix120 is licensed under CC BY-NC 2.0 .

Učenci v 2. razredu osnovne šole pri predmetu spoznavanje okolja izvedejo poskus sajenja rastlin in s tem spoznavajo in odkrivajo pogoje, pri katerih rastlina najbolje uspeva. Za poskus se moramo najprej odločiti, katere pogoje bomo rastlini odvzeli in pripraviti lončke za rast. V tem primeru uporabimo za seme fižol.

Izvedba poskusa

Potrebujemo lonček, v katerem bo fižol začel kaliti, vato v katero bomo položili fižol, pisalo, da bomo na lonček lahko napisali pogoj, ki smo ga odvzeli, in seveda fižol. V lonček položimo nekaj vate in nanjo damo fižol, ki ga poškropimo z vodo. Fižol nato pokrijemo še z malo vate, kar da podoben učinek, kot da bi bil fižol postavljen v zemljo. To ponovimo štirikrat in v vsak lonček damo vsaj tri fižolčke.

Pripomočki in lonček s fižolom by ocean is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Rastlina za rast potrebuje vodo, zemljo (v našem primeru imamo vato), sončno svetlobo in primerno temperaturo. Zanima nas, kako rastlina raste, če katere od naštetih pogojev odvzamemo, in kje najbolje uspeva.

Prvi lonček predstavlja vse pogoje, kar pomeni da fižol redno zalivamo in ga postavimo na primerno mesto, kjer bo pridobil dovolj svetlobe in s tem tudi ustrezno temperaturo.

Drugi lonček predstavlja lonček s fižoli, ki smo jim odvzeli svetlobo. Ta lonček postavimo v omaro ali pod posteljo, torej na temno, kjer ne bo dobival nobene svetlobe. Še vedno pa ga redno zalivamo.

Tretji lonček predstavlja lonček s fižoli, ki smo jim vzeli toploto. To pomeni, da ta lonček postavimo v hladilnik na hladno.

Četrti lonček pa predstavlja lonček s fižoli, ki smo jim odvzeli vodo. Ta lonček lahko. postavimo, poleg lončka z vsemi pogoji, na primer na okensko polico, vendar ga ne zalivamo.

Tako smo pripravili štiri različne pogoje. Lončke nadziramo in zalivamo vsak dan (razen lončka z odvzeto vodo), v tem primeru 1 teden.

Lončki z različnimi pogoji by ocean is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Rezultati kalitve

Seme fižola je najbolje kalilo v lončku z vsemi pogoji. Rezultati so vidni že po 3 do 4 dneh. Opazimo lahko majhno kalitev in čez 1 teden že vidimo koreninice in zelene listke. Pri lončku brez svetlobe se kot pri lončku z vsemi pogoji pojavi manjša kalitev. Čez čas naj bi se pojavili namesto zeleni, rumeni listi in bledo stebelce, zaradi primanjkovanja svetlobe, kar pomeni, da rastlina ne more proizvajati fotosinteze. V tem primeru se je poskus ponesrečil in fižol ni zrastel, da bi bile koreninice, steblo in listi vidni. Fižol v tretjem lončku, ki je bil postavljen v hladilnik, ni skalil, saj zaradi neprimerne temperature rastline ne morejo rasti. Zadnji lonček s fižolčki, ki je brez vode prav tako ni skalil zaradi primanjkovanja vode, ki je pomembna za rast.

Kaljenje fižola v različnih pogojih by ocean is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka

Ker živimo v času, ko je naše življenje in delovanje vedno bolj povezano z digitalno tehnologijo je pomembno, da razmišljamo, kako bo to vplivalo tudi na poklic v prihodnosti. Kot učitelji lahko predvidevamo, da bo digitalna tehnologija še napredovala in da bomo morali znati veliko več kot zdaj. Kot učitelji razrednega pouka je ključno, da razumemo vsaj osnove digitalne tehnologije, saj se učitelji že zdaj srečujejo z interaktivnimi tablami, raznimi spletnimi stranmi za poučevanje in glede na to, da je za nami obdobje dela na daljavo, je bilo potrebno dodatno izobraževanje glede programskih oprem za učenje na daljavo. Pomembno je, da tehnologijo znamo uporabljati in obvladati izzive, s katerimi se lahko v svojem poklicu srečamo. Z digitalno tehnologijo, kot že prej omenjeno, lahko učitelj organizira bolj učencem približan in zanimiv pouk. Kot učitelji se moramo naučiti varovati osebne podatke otrok pri uporabljanju digitalne tehnologije v šoli. Torej pomembno je, da se kot učitelji učimo spretnosti digitalnih kompetenc, da bo naše delo lahko potekalo lažje in brez kakršnih koli komplikacij. Da bomo varni pred pastmi tehnologije mi in otroci, ki jih učimo.

Samorefleksija

V tej projektni nalogi sem se naučila kreirati splet oziroma sem se naučila ustvariti svojo spletno objavo. Naučila sem se, kako lahko objavim različne podatke, slike tako, da si naredim licenco in kako naložiti slike, ki niso moje, da ne kršim kakršnih koli zakonov. Skozi delo objave so mi pomagale sošolke, če sem kaj pozabila in večkrat sem jih vprašala za mnenje svoje objave, ker v svoje delo nisem bila najbolj prepričana. Zdi se mi, da moja naloga ni najboljša in menim, da bi jo lahko še izboljšala. Zagotovo bi omenila del poskusa s sončno svetlobo, ker mi fižol ni uspeval. Iskreno menim, da je bil na neprimernem mestu in zato ni zrastel, kar mi je predstavljalo velik problem, vendar sem poskusila ta del poskusa opisati z besedami. Če bi se dela lotila še enkrat, bi kalitev bolj podrobno spremljala in spremenila, ko sem imela še čas in ne vse zadnji trenutek. Zdi se mi, da sem preveč časa namenila drugim obveznostim, kot so bile slike in urejanje in kaj točno je najbolj pomembno, da naredim za svojo objavo. Čeprav sem spremljala fižol vsak dan, menim, da bi lahko nalogo izvedla boljše. Veliko več časa sem posvetila izgledu svoje objave in se potrudila, da res zajame vse, kar je potrebno. Čeprav mi je kar nekaj stvari predstavljalo izziv, sem ga s pomočjo kolegov rešila in prišla do postavljenih ciljev. Menim, da sem sledila vsem kriterijem, ki so bili postavljeni. S tem ko sem iskala rešitve, pa sem se naučila veliko novih stvari, ki mi bodo pomagale v naslednjih projektnih nalogah. S tem ko sem se naučila pridobiti slike, brez da bi potrebovala dovoljenje bom lahko svoja prihodnja dela lahko naredila še boljša in brez kršitev. Najljubše pri ustvarjanju objave mi je bilo opazovanje kalitev in oblikovanje objave. Zanimivo mi je bilo pridobivanje licence in vstavljanje v objavo, ker mislim, da sem se s tem veliko naučila. Pri projektu smo dobili res natančna navodila s strani profesorice, zato je naše delo lahko potekalo brez kakšnih zapletov. Če smo imeli, kakšna vprašanja nam je profesorica brez problema zelo natančno odgovorila in nam podala njeno mnenje. Zdi se mi tudi, da je izvedba projekta zelo sistematična, saj smo začeli delo skupaj, in ko smo dobili vse podatke, smo lahko nadaljevali sami.

Povezave v projektni nalogi

Viri

Kolar, M., Krnel, D., Velkavrh, A. (2011). Učni načrt. Program osnovna šola. Spoznavanje okolja. 

https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf

(Skupno 21 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost